سلامتی و پزشکی

راه های درمان نفخ گوسفند زنده و جلوگیری از نفخ در گوسفندان

درمان نفخ گوسفند زنده در سریع ترین زمان می تواند جان حیوان را نجات دهد. ازاین رو آشنایی با راه های درمان نفخ گوسفند زنده برای تمام دامداران، لازم و ضروری است.

4 اردیبهشت 1403

این شما و این هم حسرت الملوک !

شاید برخی از شما غذای محبوب زنجانی ها یعنی جغور بغور یا همان حسرت الملوک را امتحان کرده باشید؛ غذایی که در مناسبت های خاص طبخ می شود.

29 فروردین 1403

بودجه 185.9 میلیارد دلاری آمریکا برای خرید تجهیزات نظامی!

نیروی زمینی ایالات متحده از درخواست بودجه سال مالی 2025 خود پرده برداری کرده و طرح جامعی را با مجموع 185.9 میلیارد دلار اختصاص داده است.

5 فروردین 1403

فهرست شماره های ضروری در مسافرت

بهتر است قبل از آغاز مسافرت، ضروری ترین شماره تلفن های مورد نیاز در سفر را به همراه داشته باشیم.

3 فروردین 1403

برای تبریک عید زنگ بزنیم یا پیامک بدهیم؟

سال نو شده و به یکی از دوستان یا خویشاوندان زنگ زده اید اما جواب نمی دهد؟ شاید بهتر بوده که پیامک بزنید؟ گاهی اوقات هم به دوست تان پیامک داده اید و بعد او گلایه نموده که از نظر شما آن قدر ارزش نداشته که برای دو دقیقه با او تلفنی صحبت کنید. این دو موقعیت هر...

29 اسفند 1402

طراحی و سئو سایت دندانپزشکی

طراحی سایت و سئو در تخصص دندانپزشکی بیشتر از دیگر تخصص های پزشکی مورد توجه و رقابت قرار گرفته است. شاید دلیل اصلی آن این است که مبحث دندانپزشکی زیبایی در بین دیگر خدمات دندانپزشکی در جامعه مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است.

7 اسفند 1402

وقتی هیچ کاری انجام نمی دهید، مغزتان مشغول چه کاری است؟

دانشمندان حدود دو دهه پیش متوجه شدند در هنگام سرگردانی فکر، شبکه ای معروف به حالت پیش فرض مغز فعال است.

27 بهمن 1402

رایزن های سلامت در سفارتخانه های ایران مستقر می شوند

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر شده، رایزن های سلامت در سفارتخانه های ایران مستقر می شوند.

25 بهمن 1402

تخلیه چاه فاضلاب چرا و چطور انجام می گردد؟

امروزه تصور یک خانه مدرن ، فرقی نمی کند که آپارتمان باشد یا یک خانه ویلایی بدون سیستم فاضلاب غیر ممکن است . فاضلاب جزء لاینفک بسیاری از تاسیسات است و از آنجایی که به صورت روزانه فراوری شده و به وسیله سیستم فاضلاب دفع می گردد ، ممکن است هر از گاهی دچار گرفتگی...

10 بهمن 1402

آیا زخم بستر کشنده است؟ علائم و روش های درمانی زخم بستر چیست؟

زخم بستر یکی از مسائل پوستی مهم است که در پوست افرادی که محدودیت حرکتی دارند و کسانی که بیشترین زمان را در بستر بیماری سپری می نمایند، متاسفانه ایجاد می گردد. به تصور برخی افراد زخم بستر کشنده است و عفونت ها و جراحات آن به سرعت انسان را درگیر می نمایند.

2 بهمن 1402

دانشمند ایرانی در مأموریت ناسا برای شبیه سازی حضور در مریخ انتخاب شد

ناسا اعلام نمود اعضای چهار نفره مأموریت شبیه سازی شده مریخ انتخاب شده اند و این مأموریت اوایل بهمن ماه شروع خواهد شد. این چهار نفر در زمینه های مربوطه خود متخصص هستند و 45 روز را در انزوا در یک زیستگاه ویژه می گذرانند که شرایط مریخ را شبیه سازی می نماید....

24 دی 1402

اکسیر جوانی در چین پیدا شد

ایسنا نوشت: دانشمندان چینی روشی موسوم به هیدروژن درمانی معکوس کننده سن را ابداع نموده اند که بر تأثیر هیدروژن در از بین بردن پیری سلولی تأکید دارد.

24 آذر 1402

کتابهایی که در حوزه های مختلف میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی رونمایی می شوند

ایلنا/ این خبر پیرامون کتابهایی که در حوزه های مختلف میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی رونمایی می شوند، برای شما نوشته شد.

20 آذر 1402

برترین کتاب های چخوف؛ دومین نمایشنامه نویس برتر تاریخ پس از شکسپیر

نام آنتوان چخوف مترادف با دوسوگرایی و تفاوت های ظریف است. این ویژگی ها به خوبی در برترین کتاب های چخوف هم تجسم یافته. در واقع چخوف یکی از بزرگترین نمایشنامه نویسان تاریخ است که به جای آنچه در سطح است، بر آنچه در ژرفا نهفته است متمرکز بود. در نوشته های چخوف،...

29 آبان 1402

معرفی برترین لپ تاپ سیم کارت خور 5G و 4G بازار ایران

استفاده از لپ تاپی که بدون احتیاج به به مودم و وای فای بتواند به اینترنت موبایل متصل گردد؛ بسیار هیجان انگیز است.

28 آبان 1402

طراحی سایت مقرون به صرفه در اصفهان

از سال 2020 دنیا آنلاین شده است و مردم برای رفع کردن احتیاجهای خود از وب سایت های مختلف استفاده می نمایند. این بدان معناست که مردم از تهیه دارو تا امور بانکی خود را به وسیله اینترنت انجام می دهند. این مقدار استفاده از اینترنت باعث افزایش بی سابقه وب سایت...

6 آبان 1402

مزایای نصب شیرآلات تازه در منزل

شیرآلات، بخش اساسی از سیستم آب و فاضلاب هر منزل هستند. آیا تا به حال به تجهیزات نوتر و مدرن تر فکر نموده اید؟ تعویض و به روز رسانی شیرآلات در منزل همراه با امکانات و مزایای بیشتر خواهد بود. در این مقاله، به آنالیز مزایای نصب شیرآلات نو در منزل می پردازیم....

27 مهر 1402

اجرا و شناخت در دسترس علاقه مندان تئاتر نهاده شد

به گزارش خبرنگاران ؛ ترجمه فارسی کتاب اجرا و شناخت نوشته بروس مک کوناچی و الیزابت هارت که کتابی بینارشته ای در زمینه های تئاتر و علوم شناختی (روان شناسی، عصب شناسی، زبان شناسی و...) محسوب می گردد، با ترجمه رضوانه امامی پور و به وسیله نشر نیماژ منتشر شد.

27 شهریور 1402

یک روش عجیب و غریب برای درمان چاقی

پژوهشگران اعلام کردند که درمان جدیدی برای چاقی می تواند در اسکلت بیرونی خرچنگ ها و حشرات نهفته باشد.

21 شهریور 1402

به این علت مهم هرگز نوشابه را مستقیما از قوطی ننوشید

قوطی های آلمینیومی راه زیادی را از کارخانه تا وقتی به دست شما برسند طی می نمایند و در معرض محیط های آلوده هستند. با مطالعه این بخش دلایلی برای اینکه هرگز نباید مستقیما از درب این قوطی ها نوشید را خواهید فهمید.

20 شهریور 1402
تعداد: (368)