اکسیر جوانی در چین پیدا شد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، ایسنا نوشت: دانشمندان چینی روشی موسوم به هیدروژن درمانی معکوس کننده سن را ابداع نموده اند که بر تأثیر هیدروژن در از بین بردن پیری سلولی تأکید دارد.

اکسیر جوانی در چین پیدا شد

پژوهشگران چینی در یک شاهکار علمی، یک روش درمانی هیدروژنی ابداع نموده اند. آنها یک رویکرد پیشرفته را معرفی نموده اند که از ایمپلنت های مبتنی بر فناوری نانو برای تحویل هیدروژن استفاده می نماید و می تواند به مسائل مربوط به پیری و بیماری هایی مانند آلزایمر یاری کند.

این مطالعه که به وسیله پژوهشگران دانشگاه شانگهای جیائو تونگ صورت گرفته است، روی پتانسیل هیدروژن در از بین بردن ساعت سلولی تاکید دارد.

افزایش سن و بعضی بیماری ها اغلب با فرآیندی به نام پیری سلولی مرتبط هستند که در آن سلول ها دیگر تقسیم نمی شوند و مواد التهابی آزاد می نمایند.

پژوهشگران این مطالعه می گویند: ریزمحیط پیری که باعث التهاب مداوم و از دست دادن توانایی های بازسازی ذاتی می گردد، مانع اصلی برای ترمیم مؤثر بافت در افراد مسن است.

این شرایط، محیطی ایجاد می نماید که مانع از ترمیم بافت ها می گردد و پیری را تسریع می نماید و ممکن است منجر به مسائل استخوانی در افراد مسن گردد و ترمیم شکستگی ها را سخت کند.

  • هزینه سنگین ساخت این موشک قاره پیمای اتمی/ عکس

  • هیولای خورشید به زمین رسید/ قوی ترین شراره خورشیدی در 6 سال گذشته

با این حال، داروهای موجود که به وسیله دانشمندان برای جلوگیری از پیری سلولی فراوری شده اند، دارای محدودیت هایی هستند، عوارض جانبی ایجاد می نمایند و اثربخشی محدودی دارند.

جالب اینجاست که مولکول های هیدروژن به علت توانایی خود در خنثی کردن رادیکال های مضر، به عنوان یک عامل ضدالتهاب ایمن و در طیفی گسترده نویدبخش هستند.

تلاقی نانوفناوری و هیدروژن درمانی

ایمپلنت کوچک اما قدرتمند ابداعی دانشمندان چینی، هیدروژن را بهتر از حد معمول، مانند نوشیدن آب غنی از هیدروژن یا تنفس در محیط مملو از گاز هیدروژن به بدن تحویل می دهد. این روش، انتقال هیدروژن را 40 هزار برابر مؤثرتر از روش های معمولی پیش می برد.

این ایمپلنت کوچک به گونه ای پیچیده طراحی شده است که هیدروژن را به طور پیوسته در طول یک هفته در بدن آزاد می نماید.

این تیم آزمایش های بالینی را روی موش های مسن انجام داده است. این ایمپلنت که به عنوان یک کاتالیزور عمل می نماید، مهارت در ترمیم استخوان را به همراه نتایجی در جوان سازی سلولی نشان داد.

این رویکرد نو، زیرساخت سلولی را تغییر داد، التهاب را کاهش داد و موجب بهبود عملکرد سلول ها شد.

این کشف، امیدی برای مبارزه با مسائل ناشی از افزایش سن ارائه می دهد و گام بزرگی در جهت یافتن درمان های نو است.

این مطالعه فرصت ها را برای درمان های تحول آفرین باز می نماید که می تواند تفاوت قابل توجهی در پرداختن به مسائل مربوط به افزایش سن ایجاد کند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "اکسیر جوانی در چین پیدا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکسیر جوانی در چین پیدا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید