استارتاپ

این کرم آفت هوش مصنوعی است!

این کرم رایانه ای که موریس II نام دارد به طور بالقوه می تواند داده ها را سرقت یا روی سیستم بدافزار نصب کند.

14 اسفند 1402

پرواز اولین هواپیمای برقی چین

هواپیمای AG60E که به وسیله شرکت هواپیماسازی عمومی صنعت هوانوردی چین ساخته شده است، از فرودگاه جیاند کیاندائوهو در استان ژی جیانگ در شرق چین بلند شد.

18 دی 1402

سم آلتمن رئیس اخراج شده اوپن اِی آی به این شرکت بازگشت

دویچه وله: سم آلتمن با نرم افزار چت جی پی تی شرکت اوپن اِی آی را به یکی از مهم ترین استارت آپ ها در زمینه هوش مصنوعی تبدیل نموده است. او که پس از اخراج به مایکروسافت پیوسته بود، دوباره در راس این شرکت نهاده شد.

1 آذر 1402

هدست واقعیت مجازی اپل، جهان را دگرگون خواهد نمود؟، عکس

زومیت نوشت: ظاهراً اپل میخواهد با معرفی هدست واقعیت مجازی خود در رویداد WWDC، سروصدای زیادی در بازار این محصولات ایجاد کند.

26 اردیبهشت 1402

استارتاپی که بنیان گذارهای آن فقط یک بار همدیگر را دیدند، 10 ساله شد!

به نظر شما چقدر محتمل است که بنیان گذاران یک کسب وکار بدون هیچ دیداری سال ها یک کسب وکار حرفه ای را مدیریت نمایند؟

10 اردیبهشت 1402

بمب افکن نابودگر هسته ای چگونه دنیا را نجات خواهد داد؟

مهندسان در تلاشند تا راکتور نمک مذاب را که آمریکا در دهه 1970 از استفاده از آن دست کشید، احیا کرده و آن را با منبع بی نهایتی از انرژی بدون کربن، یعنی توریم،در مسیر حل مشکل بحران انرژی زمین، مورد بهره برداری قرار دهند.

28 فروردین 1402

رونق ساخت ایران

پایگاه خبری و مالی بلومبرگ، در گزارشی تحت عنوان مالی که ترامپ کوشش کرد نابود کند با ساخت ایران رونق می گیرد، با اشاره به فعالیت شرکت دانش بنیان با سلام تمرکز روی کسب وکارهای کوچک (small business) را راه حل بی اثرکردن تحریم ها می داند.

21 اسفند 1401

لذت کار در 5 فضای کار اشتراکی در ترکیه

امروزه فضای کار اشتراکی به افراد این امکان را داده اند تا بتوانند در کنار کسانی که شاید شاخه شغلی شان با آنها تفاوت های زیادی داشته باشند، مشغول به کار شده، محصول خود را فروخته و یا خدمتی که در آن تخصص دارند را ارائه دهند.

11 شهریور 1401

چگونه صدای آغازین ویندوز 11 را غیر فعال کنیم؟

اگر در یک محیط آرام یا جلسه مهم هستید و نمی خواهید صدای آغازین رایانه ویندوزی شما مزاحمتی برای محیط ایجاد کند، ویندوز 11 با چند گام ساده به شما اجازه می دهد این صدا را به صورت کامل قطع کنید.

21 تیر 1401

شورای اشتغال زنجان موانع صدور مجوز های محصولات دانش بنیان را برطرف کند

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در آیین معارفه رئیس پارک علم و فناوری زنجان گفت: در شورای اشتغال استان در جهت برطرف موانع مجوز های مربوط به محصولات دانش بنیان گام برداشته گردد.

26 خرداد 1401

بازی اکشن آنلاین ARC Raiders از سوی سازندگان سابق بتلفیلد معرفی گردید

در این تریلر معرفی نشان داده شد تعداد سنگر انسان ها رو به کاهش است. به همین علت انسان ها مجبور هستند با یکدیگر متحد شده و قوی تر بشوند. تعدادی از دشمنان اصلی هم در این بازی حضور داشتند و در اصل سبک کلی بازی نمایش داده شد. این طور که به نظر می رسد در بازی آرک...

6 بهمن 1400

از تشخیص زودهنگام بیماری با کفش هوشمند تا کشف روشی برای نابودی عامل بیماری آلزایمر

برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

10 مهر 1400

چرا شرکتهای عظیم مالی هنوز دانش بنیان هستند

به گزارش خبرنگاران، در روزهای اخیر اعتراضاتی نسبت به عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی برای ارائه تسهیلات مالی به بعضی از شرکتهای عظیم مطرح شده بود و منتقدین پس از سخنان علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری که گفته بود: در طول 3 سال، نزدیک 13 هزار میلیارد تومان در...

17 خرداد 1400

وزیر علوم: ضرورت حمایت دولت از زنان در دانشگاه ها

خبرنگاران : وزیر علوم با تاکید بر اینکه باید حمایت های بیشتر و گسترده تری از فعالیت و حضور زنان در محیط های دانشگاهی و علمی صورت بگیرد، گفت: اگرچه اقداماتی در این زمینه از سوی دولت و همچنین وزارت علوم صورت گرفته، اما...

28 آذر 1399

ضعف بزرگ سیستم آموزش کشور کنکور است، آموزش یکسان مشکل اصلی سیستم آموزشی ایران

محمدصالح رحمانی نخبه 24 ساله ای است که در حال حاضر مشغول استعدادیابی و پرورش نخبه های دیگر است. او استاد تمام الکترونیک است و تا به امروز 32 اختراع ثبت کرده است.

13 تیر 1399

عینک های واقعیت مجازی با نمایشگرهای درخشان تر از راه می رسند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، استارت آپ میکلدی میکرودیسپلیز که از مرکز تحقیقاتی ایمک در بلژیک انشعاب یافته است با جذب سرمایه بذری 4.5 میلیون یورویی به دنبال توسعه عینک های AR است.

2 فروردین 1399

افزایش قدرت و گشتاور در کنار کاهش وزن با ابداع یک موتور الکتریکی جدید

یک استارتاپ آمریکایی توانسته است یک موتور برقی جدید برای خودروهای الکتریکی ابداع کند که نسبت به موتورهای کنونی 3 برابر قدرت، 2 تا 5 برابر گشتاور، 20 درصد بهره وری انرژی بیشتر و ویژگی های مطلوب دیگر دارد.

16 شهریور 1398

شهری هوشمند برای شهروندان

حسن حسن زاده ـ خبرنگار:توجه مدیریت شهری منطقه 2 به موضوع هوشمندسازی خدمات با حمایت جدی از استارت آپ ها نشان می دهد عزم شهرداری منطقه برای تحقق رویکردهای جدید مدیریت شهری که شهروندمحوری را به جای توسعه کالبدی شهر مدنظر قرار داده، جدی است.

30 مرداد 1398

فراخوان دومین دوره جذب استارت آپ در پساشتاب دهنده مبین لند

شرکت مبین وان کیش، قصد دارد که با حمایت از کسب و کارهای نو و استارت آپ ها، امکانات و تسهیلات مورد نیاز آنان را تامین کند.

17 مرداد 1398

نخستین مجمع نوآوری آسیا- اقیانوسیه امروز برگزار می گردد

نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه امروز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و جمعی از وزرا و نمایندگان 62 کشور عضو این مجمع در سالن اجلاس سران برگزار می گردد.

10 مرداد 1398
تعداد: (22)