این کرم آفت هوش مصنوعی است!

به گزارش وبلاگ فرافایلی، این کرم رایانه ای که موریس II نام دارد به طور بالقوه می تواند داده ها را سرقت یا روی سیستم بدافزار نصب کند.

این کرم آفت هوش مصنوعی است!

به گزارش خبرگزاری وبلاگ فرافایلی و براساس گزارش دیجیاتو، سیستم های هوش مصنوعی مانند ChatGPT و Gemini روزبه روز درحال پیشرفت هستند و استارتاپ ها و شرکت های فناوری، از آن ها در سرویس های خود استفاده می نمایند. اما همانطور که این ابزارها آزادی بیشتری پیدا می نمایند، راه های بالقوه حمله به آن ها نیز افزایش پیدا می نماید. حالا گروهی از محققان پیروز به ساخت یک کرم کامپیوتری هوش مصنوعی شده اند که می تواند از یک سیستم به سیستمی دیگر منتقل گردد و به طور بالقوه داده ها را سرقت یا روی سیستم بدافزار نصب کند.

بن ناسی، محقق Cornell Tech که بخشی از این تیم تحقیقاتی بوده می گوید: با این شرایط، اکنون شما اساساً توانایی انجام نوع جدیدی از حمله سایبری را در اختیار دارید که تا به امروز وجود نداشت.

کرم هوش مصنوعی موریس II

ناسی به همراه همکاران خود، استاو کوهن و ران بیتتون این کرم رایانه ای که موریس II نام دارد را ساخته است. نام آن به کرم کامپیوتری موریس اصلی اشاره دارد که سال 1988 باعث هرج ومرج در سراسر اینترنت شد.

آن ها در مقاله خود نشان می دهند که کرم هوش مصنوعی موریس II چگونه می تواند به یک دستیار ایمیل هوش مصنوعی حمله کند و داده های ایمیل ها را از آن سرقت کند. بعلاوه می تواند برای کاربر پیغام های اسپم ارسال کند که برای انجام این کار بعضی حفاظت های امنیتی Gemini و ChatGPT را از بین می برد.

برای ساخت این کرم هوش مصنوعی، محققان از دستوری استفاده نموده اند که به طور خلاصه، به سیستم های هوش مصنوعی می گوید مجموعه ای از دستورالعمل های بیشتر را در پاسخ های خود ارائه نمایند.

این تحقیق درحالی صورت گرفته است که مدل های زبان بزرگ (LLM) در حال تبدیل شدن به مدل های چندوجهی هستند که می توانند وظایفی چون فراوری تصویر و ویدیو را انجام دهند. درحالی که کرم های هوش مصنوعی هنوز چندان قابل شناسایی نیستند، چندین محقق اشاره نموده اند که این کرم ها یک خطر امنیتی محسوب می گردد و استارتاپ ها، توسعه دهندگان و شرکت های فناوری باید نگران آن ها باشند.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "این کرم آفت هوش مصنوعی است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این کرم آفت هوش مصنوعی است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید