پرواز اولین هواپیمای برقی چین

به گزارش وبلاگ فرافایلی، هواپیمای AG60E که به وسیله شرکت هواپیماسازی عمومی صنعت هوانوردی چین ساخته شده است، از فرودگاه جیاند کیاندائوهو در استان ژی جیانگ در شرق چین بلند شد.

پرواز اولین هواپیمای برقی چین

سازنده گفت: این هواپیما پس از انجام پرواز آزمایشی کوتاه در همان فرودگاه فرود آمد.

هواپیمای کنونی نسخه اصلاح شده الکتریکی از AG60، هواپیمای تمام فلزی، دو سرنشینه، تک موتوره و سبک وزن است. AG60 برای اهداف غیرنظامی مانند آموزش پرواز، آنالیز کشاورزی و گشت و گذار هوایی طراحی شده است.

بر اساس گزارش شین هوا، طول هواپیمای AG60E به میزان 6.9 متر، طول بال ها 8.6 متر و حداکثر سرعت کروز 185 کیلومتر در ساعت است.

به گفته سازنده، توسعه نسخه الکتریکی از هواپیمای ثابت بال به یک صنعت در حال ظهور استراتژیک یاری می نماید.

به جای سوخت جت، هواپیماهای برقی معمولا با باتری های لیتیوم یونی قابل شارژ و موتورهای الکتریکی مجهز می شوند که به علت انتشار کربن صفر شناخته شده اند. منابع انرژی جایگزین، انرژی خورشیدی یا رویکرد موتورهای هیبریدی نیمه الکتریکی و بخشی احتراقی است.

هواپیماهای برقی در کشورهای دیگر نیز ساخته شده است. رولز رویس سریع ترین هواپیمای تمام الکتریکی دنیا را در سال 2021 راه اندازی کرد.

این استارت آپ دنیای با فناوری پیشرفته اتوپایلوت (AutoFlight) که در چین شروع به کار کرد و دارای تاسیسات فراوری و آزمایش در شانگهای است، روی بلند شدن و فرود الکتریکی، عمودی کار نموده است.

هواپیما ایرباس اروپا نیز از آن موقع پروژه های پرواز الکتریکی را اجرا می نماید.

منبع: گردشبان

به "پرواز اولین هواپیمای برقی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز اولین هواپیمای برقی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید