استارتاپی که بنیان گذارهای آن فقط یک بار همدیگر را دیدند، 10 ساله شد!

به گزارش وبلاگ فرافایلی، به نظر شما چقدر محتمل است که بنیان گذاران یک کسب وکار بدون هیچ دیداری سال ها یک کسب وکار حرفه ای را مدیریت نمایند؟

استارتاپی که بنیان گذارهای آن فقط یک بار همدیگر را دیدند، 10 ساله شد!

این خبر در خصوص یک استارتاپ خارجی نیست. این خبر در خصوص یک استارتاپ کاملا ایرانی است که بنیان گذاران آن یکی در تبریز و دیگری در شهرکرد، بدون ملاقات و بدون آشنایی قبلی، کسب وکاری را راه اندازی نموده اند که امروز 10 ساله شده. در این خبر شما در خصوص داستان شکل گیری راست چین می خوانید.

راست چین اولین و بزرگ ترین عرضه نماینده محصولات طراحان وب ایران است. هر کسی بدون داشتن دانش برنامه نویسی، فقط با چند کلیک ساده و نصب محصولات راست چین می تواند سایت حرفه ای و دلخواه خودش را داشته باشد.

داستان راه اندازی استارتاپ راست چین

داستان از آنجا شروع شد سال 91 که پیمان نعیمی زمانی که در تبریز دانشجو بود، همزمان دو پروژه راست چین سازی در اختیارش نهاده شد. پیمان به این فکر افتاد که قالب های وردپرسی ای که برای پروژه هایش طراحی یا فارسی سازی می نماید می تواند احتیاج دیگر کاربران نیز باشد. همین باعث شد به این فکر بیفتد که در بستر اینترنت در یک پلتفرم جداگانه ای این محصولات را به فروش برساند.

در نهایت اردیبهشت سال 92 نسخه اولیه سایت راست چین ایجاد شد. بعلاوه این قابلیت را ایجاد کرد تا دیگر توسعه دهنده گان وردپرس نیز محصولات وردپرسی خود را در راست چین بفروشند.

چند ماه بعد کامران یزدانی نیا در شهرکرد یک محصول از راست چین خرید و شد مشتری راست چین. در همین حین کامران پیشنهادهای مجذوب کنندهی برای راست چین می داد و این پیشنهادها را از طریق ایمیل با پیمان مطرح می کرد. تا در نهایت پیمان نعیمی با کامران یزدانی نیا تماس گرفت و پیشنهاد همکاری برای توسعه راست چین داد. پیمان و کامران پس از مکاتبه های ایمیلی، همکاری را شروع می نمایند. به این ترتیب اولین مارکت پلیس ایران از طریق این دو در حوزه محصولات وردپرس شکل گرفت و این شروع 10 سال کوشش مستمر برای استارتاپ راست چین شد.

نکته جالب در خصوص پیمان و کامران این است که این دو بعد از 6 سال در نمایشگاه الکامپ سال 98 برای اولین بار همدیگر را می بینند و این تنها ملاقات آنهاست.

حتما برای شما سوال است که چطور این دو نفر این همه سال به هم اعتماد کردند؟ وقتی با خودشان پای صحبت بنشینید، می گویند، ما هیچوقت به این نگاه نمی کردیم که دیگری چکار می نماید. هر کدام مان کار خودمان را به برترین شکل ممکن انجام می دادیم. وظایف کاملا تعیین بود. اساسا شراکت کردن، با دو دو تا چارتای ریاضی نیست. کاملا به شخصیت و عملگرایی بستگی دارد.

در تبریز پیمان کار توسعه و زیرساخت راست چین را انجام می داد و کامران در شهرکرد حوزه بازاریابی و فروش، پشتیبانی و جذب توسعه دهنده را جلو می برد. همین باعث شده بود که هر دو مکمل هم باشند، نقاط ضعف هم را پوشش دهند و کار به برترین نحو پیش برود.

دستاوردهای راست چین در این 10 سال

طی کردن این مسیر 10 ساله در شهرستان به سادگی همین نبوده، اما حمایت کاربران راست چین از برند به علت رضایت کامل از محصولات، باعث شده تا راست چین دستاوردهای مجذوب کننده و مهمی داشته باشد. در مقابل راست چین نیز با بررسی احتیاج بازار و ارایه خدمات برتر در کوشش بوده که همواره خود را به عنوان رهبر بازار حفظ کند. همین دلایل باعث شده راست چین به رکوردها و دستاوردهای شنیدنی ای دست پیدا کند. این موارد شامل:

  • اولین مارکت پلیس ایران
  • اولین پلتفرم قانونی بازار وردپرس
  • رکورد بیشتر تعداد رضایت مشتری از خرید محصولات وردپرسی
  • رکورد بیشترین تعداد فروش محصولات وردپرسی در یک روز
  • بیش از 2،600،000 دقیقه حضور در بلک فرایدی سال 99
  • دریافت بیش از یک میلیون رضایت از مشتری
  • بیش از 3200 اشتغالزایی مستقیم
  • استفاده بیش از یک میلیون وب سایت از محصولات راست چین
رکورد یک میلیونی شدن رضایت خریداران راست چین

توسعه منابع انسانی راست چین در شهرهای مختلف

راست چین با راه اندازی 2 دفتر در شهرکرد و تبریز با استخدام 5 نفر و 47 محصول فعالیت خود را شروع کرد. سپس شروع به توسعه منابع انسانی نمود، به طوری که در حال حاضر بیش از 70 نفر مشغول به کار هستند. حتی در شرایط تعدیل نیروهای کاری، نه تنها تعدیل نیرو نداشته بلکه در جایگاه های شغلی مختلف جذب نیرو داشت و 30% رشد منابع انسانی داشته است.

دفتر سوم راست چین نیز در سال 1401 در تهران افتتاح شد و هم اکنون تیم های مختلف در این سه شهر در حال فعالیت اند. امروز راست چین دارای دو دفتر کار در شهرکرد، یک دفتر کار در تبریز و یک دفتر کار در تهران است.

دفاتر فعال راست چین

چرا راست چین همواره در حال رشد بوده؟

راست چین بعد از گذشت 10 سال، بیش از 50% سهم بازار را در اختیار دارد و امروز به عنوان رهبر بازار وردپرس ایران شناخته می گردد. علت اصلی آن رضایت مشتریانیست که کوشش شده تیکت هایشان زیر 2 ساعت پاسخ داده گردد و به کیفیت و کاربردی بودن محصولاتی که انتخاب می نمایند، مطمئن هستند.

از طرف دیگر اختصاص بیشترین سود ممکن به توسعه دهندگان وردپرسی که در راست چین محصولات خود را به فروش می رسانند و از امن بودن فروش از طریق لایسنس های هوشمند اطمینان کامل دارند، باعث شده راست چین با بیش از 2000 توسعه دهنده همکاری داشته باشد.

علاوه بر این که راست چین توانسته با مدیریت عرضه و تقاضا در برترین مارکت پلیس وردپرسی ایران، رکوردهای فروش را تغییر دهد، همواره در پی آن بوده که به کاربران و توسعه دهندگان خود خدمات ویژه ای ارائه کند. ارائه سیستم مشارکت در سود خرید (کش بک)، سیستم به روز رسانی اتوماتیک محصولات، پشتیبانی دقیق و به موقع و مشاوره رایگان تعدادی از مهمترین امکانات راست چین به کاربرانش است.

از طرفی برای توسعه دهندگان نیز ارایه سیستم بررسی فروش و بازدید محصولات، واریز کامل سود نصب و راه اندازی، تبلیغ رایگان محصولات، حمایت از محصولات ایرانی، واریز آنی عایدی توسعه دهنده و هوشمند بودن عایدی از فروش محصولات بعضی از امکانات ویژه راست چین به توسعه دهندگان است.

چالش توسعه استارتاپ در شهرستان

همان طور که می دانید راست چین استارتاپی ست که خارج از محدوده پرامکانات تهران رشد نموده است. عدم وجود نیروی متخصص در حوزه وب و دیجیتال، اصلی ترین چالش برای راست چین بوده است.

اما آموزش مستقیم، فراهم کردن امکانات آموزشی مثل دوره های مجازی، مشاوره گرفتن از افراد صاحب نظر در بخش های مختلف و بررسی تجربه کسب وکارهای دیگر از راه کارهای خلاقانه ای بود که کامران و پیمان به کار برده اند تا نیرو متخصص پرورش دهند و چالش منابع انسانی استارتاپ راست چین را کاملا حل نمایند. این موضوع برای همه استارتاپ های فعال در شهرستان ها می تواند مثل چراغی روشن باشد تا خود را محدود به مکان ندانند و برای پیشرفت خود منتظر معجزه ننشینند.

حالا بعد از گذشت 10 سال، راست چین از 10ام تا 20ام اردیبهشت ماه تولد 10 سالگی خود را جشن می گیرد. 10 سال سخت و پرفراز که به گفته کامران یزدانی نیا (هم بنیانگذار راست چین) همواره کوشش کردیم اولین باشیم. هنوز رویاهای بزرگ تری برای راست چین داریم و هنوز سرویس های بزرگ تری برای ارائه کردن به کاربران عزیزمان داریم.

منبع: مجله شنبه

به "استارتاپی که بنیان گذارهای آن فقط یک بار همدیگر را دیدند، 10 ساله شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استارتاپی که بنیان گذارهای آن فقط یک بار همدیگر را دیدند، 10 ساله شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید