کله پاچه رو توی خونه درست کن اونم فقط اینجوری!

به گزارش وبلاگ فرافایلی، این صبحانه لذیذ را با عشق درست کنید و با توجه کامل بخورید تا از فواید آن بهره مند شوید و لذت زندگی را ببرید!

کله پاچه رو توی خونه درست کن اونم فقط اینجوری!

کله پاچه معمولا به عنوان صبحانه مصرف می گردد، اما قانونی وجود ندارد که نباید ناهار و شام آن را خورد! البته اگر خوب دقت کنید برای وعده پایانی روز خیلی سنگین است، پس همان صبح بخورید و قال قضیه را بکنید!

شاید به نظر برسد درست کردن این وعده غذایی در منزل کار سختی باشد، یا اینکه بو و طعم خوبی نگیرد، یا مزه کله پاچه طباخی ها را ندهد. اما این کاملا اشتباه است. با رعایت مواردی که گفته می گردد این غذای خوشمزه وطنی را درست کنید و از طعم خوشایند آن کیف کنید!

مرحله اول: تهیه کله پاچه و شست وشوی آن:

کله پاچه را از جایی خریداری کنید که مطمئن است. فروشگاه های زنجیره ای و پروتیینی های بزرگ کار را راحت نموده اند و کله های پاک نموده را به صورت بسته بندی می فروشند. در غیر این صورت خودتان باید زحمت تمیز کردنش را بکشید.

کله پاچه را چطور پاک کنیم؟

دندان های گوسفند را با مسواک تمیز کنید!

سرش را بار ها روی زمین بکوبید! (کمی تا قسمتی جنایی شد، ولی چاره ای نیست!) تا هرچه آشغال و کثیفی هست خارج گردد!

مو های آن را جدا کنید و خیلی خوب با یک فرچه تمام زوایای کله و پاچه را بشویید.

روی شعله آتش قرارش دهید تا اگر ریزه مو هایی هم وجود دارد از بین برود.

مرحله دوم: آغاز پخت و پز!

کله و پاچه تمیز شده را داخل قابلمه بزرگی بگذارید. مقداری آب توی ظرف بریزید، تاحدی که کاملا روی محتویات را بگیرد. یک عدد پیاز را 4 قاچ کنید و با کمی زردچوبه داخل قابلمه انداخته و روی گاز قرار دهید تا بجوشد. نیم ساعت بعد روی آن کف می نماید. آب را خالی کنید و وارد مرحله اصلی پخت و پز شوید! این خالی کردن آب باعث می گردد بوی زهم کله و پاچه زودتر از بین برود و آب گوشت زلال تری داشته باشد.

مرحله سوم: در دل پخت و پز!

پیاز رنده یا نگینی شده را تفت بدهید. دو حبه سیر را ریز خرد نموده و به آن اضافه کنید و سپس زردچوبه بزنید. حالا وقت افزودن کله و پاچه است. دو عدد چوب دارچین را توی قابلمه انداخته و آب روی آن بریزید و بگذارید ذره ذره با شعله کم و در بسته بپزد. هر از گاهی به آن سر بزنید تا آب آن تمام نشده باشد. یادتان نرود که آب کله پاچه خودش یک وعده غذایی پربار است!

این غذا ادویه ای جز موارد نام برده ندارد. هر افزودنی دیگری می تواند طعم دلپسند آن را تغییر بدهد. اصلا عجله نکنید که این خوردنی مجذوب کننده را زود میل کنید، اجازه بدهید ساعت ها روی گاز بماند تا تمام بافت آن مزه دار گردد و روغن خودش را پس دهد.

حدود 5-6 ساعت که از زمان پخت گذشت غذای شما حاضر است، ولی نگران این نباشید که وا برود یا خراب بگردد. حتی اگر باز هم زمان بیشتری دارید بگذارید روی گاز بماند تا لذیذتر گردد.

نمک را در سرانجام به آن اضافه کنید. چوب دارچین ها را دربیاورید و آب کله پاچه که حالا با پخت طولانی غلیظ تر هم شده و به روغن افتاده است از صافی رد کنید و در ظرف جداگانه ای بریزید. در این مرحله دیگر خودتان هستید و کله و پاچه! بناگوش و زبان و پاچه و چشم ها. یا نصیب و یا قسمت!

نان سنگک و لیمو ترش فراموش نگردد!

بعد از میل کردن چای نبات بخورید و نفس عمیق بکشید! نوش جان!

منبع:راهنماتو

منبع: فرارو

به "کله پاچه رو توی خونه درست کن اونم فقط اینجوری!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کله پاچه رو توی خونه درست کن اونم فقط اینجوری!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید