5 نکته اساسی برای درست کردن کتلت ترد و خوشمزه

به گزارش وبلاگ فرافایلی، کتلت یکی از غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که از ترکیب گوشت با سیب زمینی تهیه می گردد و غذایی پر هوادار است.

5 نکته اساسی برای درست کردن کتلت ترد و خوشمزه

وبلاگ فرافایلی | کتلت و کوکو ازجمله غذا های خوشمزه و محبوب ایرانی هاست که در برنامه غذایی ما جایگاه ویژه ای دارند. تهیه کوکو و کتلت معمولاً آسان است و زمان کمی برای طبخ احتیاج دارد؛ بعلاوه مواد تشکیل دهنده آن ساده و در دسترس است. کوکو ها و کتلت ها انواع متفاوتی دارند و بسیار متنوع هستند. برای مثال می توان به کتلت گوشت، کتلت سیب زمینی، کوکو سبزی، کوکو سیب زمینی، کوکو مرغ، کوکو لوبیا سبز، کوکوی سبزیجات، کوکوی بادمجان، کوکوی کدو و... اشاره نمود که نشان دهنده تنوع این نوع غذاست.

به گزارش وبلاگ فرافایلی ، کتلت معمولا با سیب زمینی و گوشت تهیه می گردد و برخی ها برای تهیه کتلت از تخم مرغ هم استفاده می نمایند. این غذای خوشمزه برای اینکه وا نرود و به اندازه کافی ترد و پوک باشد، احتیاج به رعایت نکات مهمی دارد که در ادامه این مطلب همراه با طرز تهیه این غذای خوشمزه تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه کتلت

گوشت چرخ نموده مخلوط: 200 گرم

سیب زمینی میانه: 2 عدد

پیاز بزرگ: 1 عدد

سیر: 2 حبه

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به اندازه لازم

زعفران دم نموده غلیظ: 2 قاشق غذاخوری

روغن برای سرخ کردن: به اندازه لازم

طرز تهیه کتلت

ابتدا سیب زمینی و پیاز را پوست کنید؛ سپس با رنده ریز رنده کند. بعد از اینکه سیب زمینی و پیاز را رنده کردید، آب اضافه آن را بگیرید؛ سپس سیر را رنده و به مواد اضافه کنید. حالا گوشت چرخ نموده را همراه با نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و زعفران دم نموده به مایه کتلت اضافه کنید و با دست خوب ورز بدهید تا همه مواد با هم مخلوط شوند و مزه ها به خرد هم بروند.

یک ماهی تابه نچسب را انتخاب کنید و به اندازه لازم روغن داخل آن بریزید. ماهی تابه را روی حرارت اجاق گاز بگذراید تا روغن کاملا داغ گردد؛ سپس از مایه کتلت به اندازه یک نارنگی کوچک بردارید و کف دستتان پهن کنید و به آن شکل بدهید. کتلت را داخل روغن داغ بگذراید و اجازه بدهید یک طرف آن سرخ گردد؛ سپس کتلت را برگردانید تا هر دو طرفش سرخ و برشته گردد. بعد از اینکه کتلت را از روغن خارج شد، آن را روی دستمال مخصوص جذب روغن بگذراید تا روغن اضافه کتلت کشیده گردد. نوش جان

5 نکته مهم برای درست کردن کتلت

1 ـ حتما بعد از اینکه سیب زمینی و پیاز را رنده کردید، آب اضافه آن را بگیرید. با این کار کتلت هنگام سرخ شدن آب نمی اندازد و ترد و پوک می گردد.

2 ـ در میان ادویه ها حتما از کمی پودر گلپر هم برای مزه دار کردن کتلت بهره ببرید؛ زیرا گلپر باعث خوش عطر شدن کتلت می گردد.

3 ـ برای تهیه کتلت حتما از گوشت چرخ نموده ای که ترکیبی از گوشت گوساله و گوشت گوسفند باشد، بهره ببرید.

4 ـ قبل از سرخ کردن کتلت حتما اجازه بدهید تا روغن کاملا داغ گردد و ماهی تابه نچسب باشد. کتلت را به صورت نازک سرخ کنید تا مغزپخت گردد.

5 ـ اگر دوست دارید کتلت شما حالت تپل و پفی داشته باشد، می توانید کمی پکینگ پودر به مایه کتلت اضافه کنید.

منبع: فرادید

به "5 نکته اساسی برای درست کردن کتلت ترد و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته اساسی برای درست کردن کتلت ترد و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید