طرز تهیه آبگوشت ساده ، فوت و فن خوشمزه شدن دیزی به سبک قهوه خانه ها

به گزارش وبلاگ فرافایلی، آبگوشت یا دیزی یکی از غذاهای سنتی و بسیار مشهور ایرانی است که فوت و فن های خاص خود را دارد و ممکن است هرکسی نتواند یک آبگوشت خوشمزه، جا افتاده و لعاب دار را در منزل تهیه کند. در این مطلب طرز تهیه آبگوشت قهوه خانه ای را آموزش داده ایم.

طرز تهیه آبگوشت ساده ، فوت و فن خوشمزه شدن دیزی به سبک قهوه خانه ها

به گزارش وبلاگ فرافایلی، آبگوشت یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی است که منوی اصلی رستوران های سنتی و قهوه خانه ها محسوب می گردد و تقریبا می توان گفت به عنوان غذای سنتی ایرانی در سراسر جهان شناخته شده و پرطرفدار است.

اما تهیه این غذای خوشمزه فوت و فن های خاص خود را دارد و ممکن است هرکسی نتواند یک آبگوشت خوشمزه، جا افتاده و لعاب دار را در منزل تهیه کند. اگر دوست دارید به سبک قهوه خانه ها و رستوران های سنتی در منزل یک آبگوشت خوشمزه و خاص را تهیه کنید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید .

مواد لازم برای تهیه آبگوشت قهوه خانه ای

گوشت گوسفندی استخوان دار: 500 گرم

دنبه تازه: 100 گرم

ترکیب نخود و لوبیا سفید: یک و نیم لیوان

گوجه فرنگی: 2 عدد

سیب زمینی: 2 عدد

رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری

لیمو عمانی: 2 عدد

سیر: 2 حبه

نمک، فلفل قرمز، زردچوبه و پودر دارچین: به اندازه لازم

پودر لیمو عمانی: نصف قاشق چای خوری

مرزه خشک: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه آبگوشت قهوه خانه ای

1- برای آغاز کار نخود و لوبیا سفید را از 24 ساعت قبل با آب ولرم خیس کنید.

2- داخل یک قابلمه مناسب گوشت شسته را بریزید؛ سپس نخود و لوبیا سفید خیس خورده، پیاز و سیر خرد شده را همراه با زردچوبه، فلفل قرمز و پودر دارچین به گوشت اضافه کنید و تا نیمه قابلمه را آب جوش بریزید. قابلمه را روی حرارت ملایم اجاق گاز بگذارید و اجازه بدهید مواد آغاز به جوشیدن نمایند؛ سپس کف های روی آب را بگیرید تا آبگوشت شما درنهایت خوشرنگ تر گردد.

3- یک ساعت بعد گوجه فرنگی درسته و سیب زمینی پوست کنده درسته را به قابلمه آبگوشت اضافه کنید و حرارت را کم کنید. حدود یک ساعت دیگر زمان بدهید تا سیب زمینی بپزد.

4- بعد از اینکه سیب زمینی پخت، آن را همراه با گوجه فرنگی و دنبه پخته از قابلمه آبگوشت خارج کنید. در این مرحله نمک و لیمو عمانی را که از قبل با آب ولرم خیس داده اید، به قابلمه آبگوشت اضافه کنید.

5- سیب زمینی، گوجه و دنبه پخته را با هم بکوبید تا کاملا له شوند؛ سپس رب گوجه فرنگی، پودر لیمو عمانی و مرزه خشک را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. این ترکیب را داخل یک ماهی تابه با کمی روغن بریزید و حدودا ده دقیقه با حرارت کم سرخ کنید و مدام هم بزنید و بعد به قابلمه آبگوشت اضافه کنید. حالا باید اجازه بدهید تا آبگوشت شما با حرارت کم جا بیفتد و روغن بیاندازد.

6- بعد از اینکه آبگوشت پخت، می توانید آب را جدا کنید و گوشت و نخود و لوبیا را باهم بکوبید تا همزمان آبگوشت و گوشت کوبیده را با هم داشته باشید. آبگوشت خوشمزه و قهوه خانه ای شما در این مرحله آماده خوردن است.

7- مرزه خشک را از مواد لازم حذف نکنید؛ زیرا یکی از رازهای خوشمزگی آبگوشت همین اضافه کردن مرزه خشک است.

8- سعی کنید از دنبه و گوشت تازه برای تهیه آبگوشت بهره ببرید. هرچه زمان پخت آبگوشت بیشتر باشد، جا افتاده تر و خوشمزه تر خواهد شد.

9- اگر دیگ سنگی در منزل دارید، حتما آبگوشت را داخل آن بار بگذارید که در خوشمزه شدن و جا افتادن آبگوشت نقش مهمی دارد.

10- کف روی آبگوشت را حتما در ابتدای پخت بگیرید؛ بعلاوه نمک و لیمو عمانی را حتما بعد از اینکه گوشت و نخود و لوبیا پخت، به قابلمه اضافه کنید. وقتی سیب زمینی را می کوبید، لعاب و غلظت آبگوشت شما چند برابر می گردد.

منبع: بهترین ها

منبع: همشهری آنلاین

به "طرز تهیه آبگوشت ساده ، فوت و فن خوشمزه شدن دیزی به سبک قهوه خانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه آبگوشت ساده ، فوت و فن خوشمزه شدن دیزی به سبک قهوه خانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید