چند عادت بد که موجب ابتلا به آلزایمر می گردد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، محققان اعلام کردند، چند عادت بد می تواند منجر به افزایش احتمال ابتلا به آلزایمر در میان افراد گردد.

چند عادت بد که موجب ابتلا به آلزایمر می گردد

یک رسانه عربی با اعلام این خبر نوشت: روزبه روز بر شمار افراد مبتلا به آلزایمر در دنیا افزوده می گردد که در این میان زنان شرایط بدتری دارند و از مسائلی همانند فراموشی و تغییرات رفتاری رنج می برند.

در این میان تحقیقات نشان داده است بعضی از رفتار های بد که حتی شاید تصورش را هم نکنید تاثیرات مستقیمی بر ابتلا به این بیماری دارند که مهم ترین آن ها در پی می آیند:

1. انگشت در بینی کردن

بر اساس تحقیقات دانشگاه گریفیت، عادت انگشت کردن در بینی اندازه خطر ابتلا به آلزایمر را به طرز قابل ملاحظه ای افزایش می دهد، زیرا با این کار، پوست بینی از بین می رود و موجب افزایش باکتری هایی در آن محل می گردد که می توانند راه خود را به سوی مغز پیدا نمایند.

2. تنهایی طولانی مدت

عدم حضور و مشارکت در مناسبت های اجتماعی، عدم ارتباط با دیگران و تنهایی هم بر سلامت مغزی افراد اثر منفی می گذارد.

به گفته کارشناسان بهداشتی، افرادی که حتی تعداد کمی دوست نزدیک داشته باشند، خوشبخت تر خواهند بود و کمتر در معرض فراموشی و آلزایمر قرار می گیرند، در حالی که تنهایی موجب بدتر شدن وخامت مغز می گردد.

این نتیجه در تحقیقاتی که دانشگاه جان هاپکینز درباره ارتباط انزوای اجتماعی و آلزایمر انجام داده به دست آمده است.

3. خوردن غذا های بی کیفیت

بخش هایی از مغز که مرتبط با آموزش، یادگیری و سلامت مغزی است در افرادی که غذا های فست فودی مانند همبرگر پیتزا، سیب زمینی سرخ نموده و چیپس می خورند، مستقیماً تحت تاثیر منفی این غذا ها قرار می گیرند.

رژیم غذایی متشکل از غذا های تولید شده، روغن های غیر بهداشتی و گلوکز های افزوده شده، باعث بروز عفونت های مختلف و افزایش خطر ابتلا به بیماری های متعدد می گردد.

4. کمبود خواب

تحقیقات دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد نشان داد، افراد مسن تر که شب ها کمتر از هفت ساعت می خوابند دو برابر بیش از همسالان خود که بین 6 تا هشت ساعت در هر شب به استراحت می پردازند، در معرض ابتلا به آلزایمر قرار می گیرند و احتمال مرگ آن ها هم دو برابر است.

5. گوش دادن به موسیقی با صدای بلند از طریق هدفون

گوش دادن به موسیقی باصدای بلند از طریق هدفون یا هندزفری برای بیش از 30 دقیقه در روز احتمال ابتلا به آلزایمر یا دیگر مسائل عملکرد مغزی را تشدید می نماید.

منبع: اعتماد آنلاین

منبع: فرارو

به "چند عادت بد که موجب ابتلا به آلزایمر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند عادت بد که موجب ابتلا به آلزایمر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید