واکنش یک عضو هیئت رئیسه مجلس به پذیرش ایران به اسم عضو رسمی سازمان همکاری ⁧‫شانگهای

به گزارش وبلاگ فرافایلی، یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به نظر موافق سران هشت کشور عضو اصلی سازمان همکاری شانگهای، با تبدیل عضویت جمهوری اسلامی ایران از عضو ناظر به عضو اصلی، گفت: اقتصاد مقاومتی علاوه بر آن که درون زا است، برای شکستن تحریم ها با اقتصادهای جهانی هم تعامل دارد.

واکنش یک عضو هیئت رئیسه مجلس به پذیرش ایران به اسم عضو رسمی سازمان همکاری ⁧‫شانگهای

به گزارش وبلاگ فرافایلی، سید محسن دهنوی در صفحه رسمی توییتر خود نوشت:با پذیرش ایران به اسم عضو رسمی سازمان همکاری ⁧‫شانگهای‬⁩، سیاست خارجی ما وارد افق های روشن تری شد. همکاری با همسایگان و شرکای آسیایی باید رکن دکترین سیاست خارجی دولت سیزدهم باشد. اقتصاد مقاومتی علاوه بر آن که درون زا است، برای شکستن تحریم ها با اقتصادهای جهانی هم تعامل دارد.

به گزارش وبلاگ فرافایلی، در سرانجام بیست و یکمین نشست سران سازمان شانگهای که در دوشنبه مرکز تاجیکستان برگزار گردید، سران هشت کشور عضو اصلی سازمان، نظر موافق خود را با تبدیل عضویت جمهوری اسلامی ایران از عضو ناظر به عضو اصلی اعلام و اسناد مربوط به آن را امضا کردند.

بر این اساس فرآیند فنی تبدیل عضویت ایران به اسم یکی از اعضای اصلی سازمان شروع شده و کشورمان از این پس به اسم عضو اصلی این سازمان مهم منطقه ای با کشورهای عضو همکاری و تعامل خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "واکنش یک عضو هیئت رئیسه مجلس به پذیرش ایران به اسم عضو رسمی سازمان همکاری ⁧‫شانگهای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش یک عضو هیئت رئیسه مجلس به پذیرش ایران به اسم عضو رسمی سازمان همکاری ⁧‫شانگهای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید