آمریکا در مذاکراتش صداقت نشان دهد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، مقامات تجاری آمریکا و چین روز چهارشنبه برای مذاکرات با هدف سرانجام دادن به جنگ یک ساله و در فضای امیدواری اندک به پیشرفت گفت و گو، در شانگهای دیدار کردند.

آمریکا در مذاکراتش صداقت نشان دهد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا و استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا روز سه شنبه وارد شانگهای شدند. هم زمان دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در توییتر پکن را به متوقف کردن مذاکرات متهم کرد و هشدار داد اگر چین به اقدامش ادامه دهد، نتیجه بدتری خواهد داشت.

دیدارهای هفته جاری که نخستین دیدار رو در روز از زمان موافقت سران دو کشور با آتش بس در نشست گروه 20 است، در حالی برگزار می گردد که آنالیز رسمی نشان داد فعالیت کارخانه ای چین در ژوییه برای سومین ماه متوالی کوچک شد که منعکس نماینده فشارهای رو به رشد روی دومین اقتصاد بزرگ دنیا است.

لیو هی، معاون نخست وزیر چین صبح روز چهارشنبه پیش از مذاکرات، مقابل رسانه ها با لایتیزر و منوچین در هتل مهمانان خارجی شیجیائوی شانگهای دیدار کرد و دست داد اما این مقامات هیچ اظهارنظر عمومی نداشتند.

بیش از یک سال از اختلافات تجاری میان آمریکا و چین می گذرد و دو اقتصاد بزرگ دنیا روی میلیاردها دلار از واردات یکدیگر تعرفه وضع نموده و زنجیره تامین دنیای را مختل نموده اند.

یک منبع مطلع به رویترز گفته بود انتظار می رود مذاکرات شانگهای بیشتر روی ژست حسن نیت متمرکز گردد به عنوان مثال چینی ها احتمالا قول می دهند کالاهای کشاورزی بیشتری از آمریکا خریداری نمایند و آمریکا هم تحریم ها علیه غول تجهیزات مخابراتی هواوی را تسهیل خواهد نمود.

ترامپ در پیامی در توییتر نوشت: به نظر می رسد چین از وعده خود برای خرید کالاهای کشاورزی آمریکایی عقب نشینی نموده است و هشدار داد اگر چین برای امضای توافق تا پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دست نگه دارد، نتیجه بدتری در انتظار چین خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین نوشت: مذاکره نمایندگان آمریکایی باید صداقت نشان دهند و پس از درخواست های غیرواقع گرایانه ای که خلاف حاکمیت و شایستگی چین بود، انتظارت منطقی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آمریکا در مذاکراتش صداقت نشان دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا در مذاکراتش صداقت نشان دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید