معرفی کتاب: انسان آکادمیک

به گزارش وبلاگ فرافایلی، انسان آکادمیک عنوان اثری از پی بوردیو است که در آن حوزه آموزش و مسائل آن به گونه ای نوآورانه به مسائل اجتماعی پیوند زده شده و ترجمه آن توسط دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر شده است.

معرفی کتاب: انسان آکادمیک

به گزارش وبلاگ فرافایلی، مباحث ارائه شده در کتاب انسان آکادمیک که توسط دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و با همکاری پژوهشکده مطالعات فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتشر شده است به عناوین شامل فرارویی و تقابل دانشکده ها، شایستگی علمی و شایستگی تجربی، فضای سرمایه و اشکال قدرت، ساختار فضای قدرت ها، استادان عادی و جذب اعضای هیئت علمی، دفاع از هیئت علمی و گسست از توازن و توهم خودانگیختگی می گردد.

در بخش نخست این کتاب اثر پی بوردیو که توسط علی رضا کاویانی از زبان فرانسوی به فارسی ترجمه شده، آمده است: با ورود به حوزه مطالعه دنیا اجتماعی - امری که نسبت بدان اهتمام ورزیده ایم - ناگزیر خواهیم بود به گونه ای تاثیرگذار با بعضی مسائل اساسی معرفت شناختی رودررو شویم؛ مسائلی که همگی به مسئله اختلاف میان شناخت عملی و شناخت آکادمیک مربوط می شوند.

پی بوردیو در کتاب حاضر کوشش نموده است در کنار مفاهیمی چون انسان مالی، انسان سیاسی، انسان ارتباط جو، انسان اندیشه ورز و انسان فعال، مفهوم انسان آکادمیک را نیز به حوزه علوم انسانی اضافه کند. در این کتاب وی حوزه آموزش و مسائل آن را به گونه ای نوآورانه به مسائل اجتماعی پیوند می زند.

این کتاب زیر نظر کمیسیون تعلیم و تربیت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در پنج فصل و در 440 صفحه به زیور طبع آراسته شده و با قیمت 200 هزار ریال در دسترس علاقه مندان مباحث دانشگاهی واقع شده است.

کتاب انسان آکادمیک در پنج فصل انتشار یافته و نه تنها به تمایز انسان اکادمیک با دیگر انسان ها می پردازد، شرح می دهد که یک انسان اکادمیک و یک دانشگاه چه تاثیراتی بر جامعه می گذارد. این کتاب تعداد زیادی نمودارهای آماری معتبر را در خود جای داده است که قدرت علمی و استنهاد دعاوی بوردیو را افزایش می دهد.

منبع: همشهری آنلاین

به "معرفی کتاب: انسان آکادمیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کتاب: انسان آکادمیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید