آشنایی با موزه های بزرگ دنیا

به گزارش وبلاگ فرافایلی، موزه ها شاید برجسته ترین جاذبه هر سرزمینی باشد که توریستان بلافاصله پس از سفر به هر کشور، به فکر بازدید از آن می افتند.

موزه ها آینه تمام نمای فرهنگ و تاریخ هر کشوری هستند و با بازدید از موزه های مختلف هنری، تاریخی، باستانی و … می توان به نمای روشنی از آن کشور دست یافت. در میان موزه های بسیار مختلفی که در سراسر دنیا پراکنده اند، یک سری موزه های بزرگ تر و با گنجینه های بیش تر وجود دارند که قادرند بیشترین توریست را جذب خود کنند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

آشنایی با موزه های بزرگ دنیا
  • موزه مردم شناسی، ونکوور

موزه مردم شناسی در دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC)قرار گرفته است و بیش از 40هزار اثر متعلق به اقوام مختلف دنیا را از آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا در خود جای داده است. از مرکز شهر ونکوور تنها 20 دقیقه تا این موزه فاصله است و به راحتی می توان با ماشین یا وسایل حمل و نقل عمومی به آنجا رفت و آمد کرد.

  • موزه سلطنتی انتاریو، تورنتو

این موزه در نزدیک مرکز شهر تورنتو واقع شده و از موزه های برتر تاریخ طبیعی و فرهنگ دنیای به شمار می رود. با توجه به تغییراتی که طی سالها در این مکان اجرا شده است، یک روز برای بازدید از این مکان کافی نیست.

  • گوگنهایم، نیویورک

با مکان های مجذوب کنندهی که در شهر نیویورک برای گردشگران وجود دارد، انتخاب یکی از آنها برای بازدید بسیار سخت است اما موزه گوگنهایم که در شمال شرق منهتن قرار گرفته، انتخاب برجسته و نمایانی است. یکی از مجذوب کنندهیت های این مکان، معماری منحصر به فرد آن است. طراحی این ساختمان که شبیه فنجان چای است، به وسیله فرانک لوید رایت صورت گرفته است. موزه گوگنهایم در سال 1959 تاسیس شده و بازدید نمایندگان می توانند از نمایشگاههای مختلف از هنر مدرن و معاصر گرفته تا هنر اجرا، سینما، سخنرانی و تورهای مختلف آن تماشا نمایند.

  • موزه تاریخ طبیعی فیلد، شیکاگو

کدام دانشمند می تواند جوابگوی تمام سوالات شما درباره تاریخ و طبیعت باشد؟ یا کجا می توانید میان جانوران ماقبل تاریخ قدم بزنید؟ در موزه تاریخ طبیعی فیلد شیکاگو این شرایط برای شما فراهم است. در این مکان می توانید اطلاعاتی چون زندگی روی زمین، چگونگی پیدایش آن و راهکارهایی برای زندگی بهتر، درباره تاریخ شکلات و… اطلاعات لازم را کسب کنید. هر کسی می تواند با توجه به علایق خود از این مکان ها لذت ببرد.

  • موزه بریتیش، لندن

این موزه که در سال 1753 در لندن تاسیس شده درواقع تاریخ و هنر را به زندگی مردم انگلستان پیوند داده است. این موزه اولین موزه ملی عمومی دنیا بود که بازدید نماینده از آن رایگان بود. سالانه حدود 6 میلیون نفر از این مکان تماشا می نمایند.

  • موزه لوور پاریس

یکی از مشهور ترین موزه های دنیا، لوور پاریس است. سفر به پاریس بدون بازدید از این مکان کامل نمی گردد. این موزه فرانسوی بزرگ ترین و پربازدیدترین موزه دنیا است که سالانه 10 میلیون گردشگر را جذب خود می نماید. این موزه دارای هشت بخش است که شامل آثار مصری، هنر اسلامی، مجسمه، نقاشی و چاپ می گردد.

  • موزه واتیکان، رم

آیا لیست موزه های دنیا بدون نام موزه واتیکان در رم کامل می گردد؟ این مجموعه شامل 54 گالری شده و کلیسای مشهور سیستین جزو کهن ترین های آن ها می باشد. موزه واتیکان آثار گوناگونی را از قرن ها پیش شامل مجسمه های مشهور و هنر رنسانس به نمایش می گذارد.

  • موزه تاریخی- مسکو

ساختمان بزرگ این موزه تاریخی به رنگ قرمزی است و از زیباترین معماری های دنیا به شمار می رود. با بازدید از آثار به نمایش گذاشته در این موزه، تاریخ روسیه روی دیگرش را به شما نشان می دهد.

  • موزه هنر و علم- سنگاپور

در این موزه اولین چیزی که به چشم می آید، معماری آن است که شبیه گل لوتوس می باشد. این مکان مجذوب کننده به سال 2011 تاسیس شده و اولین موزه هنر و علم دنیا می باشد که 21 گالری دائمی و موقتی را در خود جای داده است.

  • موزه هنر هنگ کنگ- هنگ کنگ

این موزه به سال 1962 تاسیس شده و با در بر داشتن 16000 آثار نقاشی، خوشنویسی و عتیقه، از آن موقع میراث فرهنگی چین را به نمایش گذاشته است شامل است. بازدید از این مکان شما را با تاریخ و آینده هنر چین آشنا می نماید.

منبع: الی گشت

به "آشنایی با موزه های بزرگ دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با موزه های بزرگ دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید