طرح پژوهشگران دانشگاه کوثر بجنورد به عنوان طرح برگزیده کشور در سال 98 انتخاب شد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، رئیس دانشگاه کوثر بجنورد گفت: طرح ساخت یک موتور القایی تخت دو طرفه با ساختار جدید توسط پژوهشگران دانشگاه کوثر بجنورد تهیه و به عنوان یکی از طرح های صنعتی برگزیده دانشگاه ها معرفی گردید.

طرح پژوهشگران دانشگاه کوثر بجنورد به عنوان طرح برگزیده کشور در سال 98 انتخاب شد

علیرضا حسینی، رئیس دانشگاه کوثر بجنورد در مصاحبه با خبرنگار وبلاگ فرافایلی، در مورد نحوه صحیح تعامل صنعت و دانشگاه گفت: مدل ایده آل این است که صنعت از حالت مونتاژ کاری به روال فراوری برگردد. وقتی صنعت فراوری کند در این راه قطعا با چالش های زیادی روبرو خواهد شد. دانشگاه این چالش ها را می تواند حل نماید و در اختیار صنعت قرار دهد و صنعت حرکت تندتری پیدا می نماید که این مهم ترین اصل در پیشرفت کشور است.

حسینی ادامه داد:، ایجاد رقابت بین صنایع و از بین بردن انحصار دیگر مسئله ای است که باعث افزایش تعامل صنعت و دانشگاه خواهد شد و این مورد با تعاملات وسیع بین المللی امکان پذیر است.

رئیس دانشگاه کوثر بجنورد در ادامه با اشاره به طرح برگزیده این دانشگاه در سطح کشور توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: طرح ساخت یک موتور القایی تخت دو طرفه با ساختار جدید توسط پژوهشگران دانشگاه کوثر بجنورد تهیه و به عنوان یکی از طرح های صنعتی برگزیده دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور معرفی گردید.

وی افزود: ساختار جدید برای استاتور و کاهش وزن و حجم موتور از جمله اقدامات اجرا شده در این طرح بوده است. طراحی و ساخت پیروز الکتروموتور (القایی تخت دو طرفه) از دستاورد های ویژه این طرح برگزیده به شمار می آید.

حسینی در سرانجام بیان نمود: ساخت تجهیزات صنعتی موتوردار بر مبنای استفاده از الکتروموتور طراحی و ساخته شده و بهبود ساختار آن از برنامه های آینده جهت توسعه طرح است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "طرح پژوهشگران دانشگاه کوثر بجنورد به عنوان طرح برگزیده کشور در سال 98 انتخاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح پژوهشگران دانشگاه کوثر بجنورد به عنوان طرح برگزیده کشور در سال 98 انتخاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید