با این روش 124 هزار شغل ایجاد شد ، احیاگران مشغول کارند

به گزارش وبلاگ فرافایلی، با اجرای نهضت احیای بنگاه های مالی و بازگشت 5700 واحد به مدار فراوری، 135 هزار میلیارد تومان از دارایی و سرمایه های راکد شده، احیا شده است.

با این روش 124 هزار شغل ایجاد شد ، احیاگران مشغول کارند

به گزارش وبلاگ فرافایلی، از زمان شروع به کار دولت سیزدهم تا به امروز 5700 واحد مالی خرد، کوچک، میانه و بزرگ راکد یا مشکل دار در سراسر کشور به مدار فعالیت بازگشته اند. این دستاورد، جدای از مزیت های مالی و حفاظت از منابع کشور، منجر به فعال سازی ظرفیت اشتغال برای بیش از 124 هزار نفر شده است.

محیط کسب وکار ایران مساعد نیست و بنگاه های مالی با مسائل متعدد روبرو هستند. در این شرایط، گاه بحران های کوچکی نظیر معوق شدن تسهیلات بانکی، بدهی مالیاتی یا به روز نشدن خطوط فراوری، می تواند لطمه جدی به فعالیت بنگاه وارد نموده و حتی آن را به تعطیلی بکشاند.

نمونه های مشهور این اتفاق، بنگاه های نام آوری نظیر ارج و آزمایش بودند که زمانی در منطقه و دنیا، سرآمد صنعت محسوب می شدند و در تنگنای مسائل به تعطیلی کشیده شدند. احیای این بنگاه ها که البته غالباً از معروفیت ارج و آزمایش برخوردار نیستند، از دو سال پیش در دستور کار دولت نهاده شد و با راه اندازی نهضت احیای واحدهای مالی عملیاتی شد. نتایج این نهضت در دومین سالگرد دولت، جالب است.

احیاگران مشغول کارند

نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای مالی می گوید: تا به امروز 5700 واحد مالی خرد، کوچک، میانه و بزرگ در سراسر کشور با ظرفیت فعال سازی اشتغال برای بیش از 124 هزار نفر احیا شده اند و بازگشت آنها به فعالیت عادی مالی، 135 هزار میلیارد تومان از دارایی و سرمایه های راکد شده را احیا نموده است. سید امیرحسین مدنی، صبح دیروز در جریان بازدید از سه واحد احیای شده در پارک علم و فناوری البرز، گفت: در نهضت احیای واحدهای مالی، بیش از 300 پرونده پیچیده حقوقی و بانکی به پایان رسیده و شناسایی احیاگران واحدهای مالی به وسیله ایجاد و ساماندهی شبکه احیاگران 3200 نفری در کشور اجرا شده است.

ابزارهای احیاگری

نهضت احیای واحدهای مالی بعد از شناسایی واحدهای مشکل دار یا تعطیل نیازمند یاری و احیا، با استفاده از ابزارهای در اختیار به برطرف مسائل آن ها می پردازد. نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای مالی، ایجاد و فعال سازی ابزارهای تأمین مالی صندوق احیا، تأمین مالی جمعی، تأمین مالی زنجیره تأمین و ایجاد صندوق در صندوق را عملنمودهای نهضت احیای واحدهای مالی عنوان می نماید که به ابزارهای مؤثر برای احیای بنگاه های مشکل دار تبدیل شده اند.

مدنی می گوید: نهضت احیای واحدهای مالی، بیش از هزار میلیارد تومان منابع مالی موردنیاز برای احیا واحدهای مالی را به وسیله سکوهای تأمین مالی جمعی تأمین نموده است. او می افزاید: 35 هزار میلیارد تومان منابع مالی به وسیله فعال سازی ابزار خرید اعتباری در صنعت پتروشیمی نیز تأمین شده و تخصیص بیش از 6000 میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای مالی مسئله دار نیز در حال پیگیری است.

تداوم نهضت احیاگری

نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای مالی در پی تشریح عملکرد این نهضت، می گوید: طراحی و تصویب 3 سطح دوره آموزشی احیاگر، برگزاری دوره توانمندسازی احیاگران، تهیه و تدوین بسته جامع ظرفیت های سیاستی و حمایتی دولت از واحدهای مالی، ترجمه و تدوین 4 جلد کتاب علمی و پایه در حوزه احیا و طراحی پلتفرم و اکوسیستم احیای واحدهای مالی از جمله اقداماتی است که اجرا شده است. به گزارش وبلاگ فرافایلی، اجرای این اقدامات یعنی نهضت احیاگری ادامه دارد.

منبع: همشهری آنلاین

به "با این روش 124 هزار شغل ایجاد شد ، احیاگران مشغول کارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این روش 124 هزار شغل ایجاد شد ، احیاگران مشغول کارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید