هفتمین میزگرد فرصت ها و چالش های صنعت گردشگری در خبرنگاران برگزار گردید

به گزارش وبلاگ فرافایلی، هفتمین نشست از سلسله میزگردهای فعالان گردشگری با هدف طرح مسائل و ایجاد تعامل بین فعالان این صنعت با موضوع آنالیز شرایط زیرساخت های گردشگری(هتل ها)، سه شنبه 18 دی ماه 97 در دفتر سایت خبرنگاران برگزار گردید.

هفتمین میزگرد فرصت ها و چالش های صنعت گردشگری در خبرنگاران برگزار گردید

به گزارش وبلاگ فرافایلی ، در این میزگرد آقایان رضا افشار مدیر عامل آژانس آرتین رایا و علی مقدس کارشناس توسعه بازار اولدوز گشت شرق به بیان دیدگاه های خود در خصوص زیرساخت های صنعت گردشگری به ویژه هتل ها پرداختند. گزیده ای از مباحث مطرح شده در این میزگرد را در ادامه می خوانید:

رضا افشار مدیر عامل آژانس آرتین رایا:

- یکی از مسائلی که ما در حوزه گردشگری داریم این است که فعالیت های مالی در ایران آمایش سرزمینی نشده است. به این معنی که در ایران نوع اقلیم و ظرفیت های هر منطقه و فعالیت مالی هماهنگ با آن اقلیم و ظرفیت ها را به صورت علمی شناسایی نکرده ایم.

- گردشگر با تماشا کیفیت ناوگان هوایی ما و مقایسه هواپیماهای ما با دیگر خطوط هوایی منطقه، تمایل سفر به ایران را از دست می دهد.

- بسیاری از هتل ها احتیاجی به تبلیغ گسترده ندارند و پر شدن اتاق های آنها وابسته به ارگان های دولتی است.

- صنعت گردشگری فقط این نیست که مسافر را در هتل اقامت دهیم بلکه باید برای سرگرمی او هم برنامه ریزی کنیم. ما برنامه مشخصی برای سرگرمی مسافرها در نظر نگرفته ایم .

- اگر در هتل های ما شرایط برای راحتی و سرگرمی خانواده ها فراهم گردد و آزادی بیشتری داشته باشند ضریب اشغال هتل ها افزایش پیدا می نماید در حالی که اکنون جو حاکم بر اغلب هتل های ما طوری است که حتی خنتماشا در هتل هم سخت است!

علی مقدس کارشناس توسعه بازار اولدوز گشت:

- یکی از مسائل اصلی ما در حوزه هتل و هتل داری این است که نیروی کار ماهر و متخصصی که بتواند در بازار کار صنعت گردشگری ایران، جذب گردد و مهارت و تخصصش مورد احتیاج باشد، در دانشگاه تربیت نمی گردد.

- در رشته هتل داری در ایران، مقطع کارشناسی ارشد و دکترا نداریم، و اگر دانشجوی کارشناسی هتل داری بخواهد ادامه تحصیل دهد باید به کشور دیگری برود یا در رشته های مرتبط دیگر گردشگری مثل مدیریت جهانگردی ادامه تحصیل دهد که این هم یک ضعف است و انگیزه را از دانشجویان این رشته سلب می نماید.

- در فضای هتل های ما رقابت وجود ندارد و در یک فضای غیر رقابتی اصولا لزومی به افزایش کیفیت برای کسب سهم بیشتر از بازار و سودآوری و دیگر دغدغه هایی که در فضای رقابتی می بینیم، نیست.

- ذهنیت عموم مردم ما این است که اقامت در هتل، یک اقدام لوکس است که فقط باید برخی از مردم انجام دهند. با این ذهنیت بسیاری از مردم به جای اقامت در هتل هزینه های بعضا سنگین تری هم انجام می دهند ولی از رفتن به هتل پرهیز می نمایند.

شایان ذکر است مشروح مباحث مطرح شده در این نشست فردا(یکشنبه 30 دی ماه) در وبلاگ فرافایلی منتشر می گردد.

منبع: همگردی

به "هفتمین میزگرد فرصت ها و چالش های صنعت گردشگری در خبرنگاران برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفتمین میزگرد فرصت ها و چالش های صنعت گردشگری در خبرنگاران برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید