شایعه: ایکس باکس می خواهد بازی های بزرگ خود را برای کنسول های دیگر منتشر کند

به گزارش وبلاگ فرافایلی، این روزها اگر اخبار صنعت بازی های ویدئویی را دنبال کرده باشید، احتمالاً شایعه های متعددی درباره عرضه احتمالی بازی های ایکس باکس برای پلتفرم های رقیب مثل پلی استیشن 5 و نینتندو سوییچ به گوشتان خورده است. با توجه به شایعه ها و گزارش های جدیدی که منتشر شده است، به نظر می رسد که این شایعه ها یا حداقل بخشی از آن ها کاملاً جدی است.

شایعه: ایکس باکس می خواهد بازی های بزرگ خود را برای کنسول های دیگر منتشر کند

چند هفته پیش برای اولین بار شایعه ای مبنی بر احتمال عرضه بازی Sea of Thieves و Hi-fi Rush برای پلی استیشن 5 و سوییچ شنیده شد. اکنون طبق گزارش هایی که سایت The Verge و فروم XboxEra منتشر کرده است و تعدادی از منابع آگاه هم آن را تصدیق کرده اند، مایکروسافت واقعاً برنامه دارد که چندین بازی بزرگ را برای پلی استیشن 5 و سوییچ عرضه کند و برنامه ای برای عرضه بازی های بیشتر برای این پلتفرم ها تدارک ببیند.

وب سایت The Verge به نقل از منابع آگاه به برنامه های مایکروسافت، گزارش می دهد که مایکروسافت یک ابتکار عمل تازه برای عرضه بازی ها برای دیگر پلتفرم ها تدارک دیده که در آن مشخص می شود کدام عناوین انحصاری باقی خواهند ماند و چه عناوینی در آینده روی پلی استیشن 5 یا سوییچ عرضه خواهند شد. XboxEra به نقل از منابعی که خواسته اند ناشناس باقی بمانند - چون اجازه صحبت در مورد برنامه های مایکروسافت را نداشته اند - ادعا می کنند که انتظار می رود در ماه فوریه شاهد اعلام عمومی این استراتژی از طریق مایکروسافت باشیم.

براساس گزارش The Verge ، بازی Indiana Jones and the Great Circle در ماه دسامبر برای ایکس باکس سری ایکس و کامپیوتر عرضه خواهد شد و چند ماه بعد هم برای انتشار روی پلی استیشن 5 در نظر گرفته شده است. اگرچه تا هنگامی که این برنامه نهایی و به صورت رسمی اعلام نشده است، این زمان بندی ها و پلتفرم هایی که بازی روی آن عرضه خواهد شد، ممکن است تغییر کند.

سایت The Verge همچنین گزارش کرده که انتظار می رود که معرفی بازی Hi-fi Rush برای پلتفرم های دیگر در همین هفته های آینده انجام شود. XboxEra اشاره کرده که تاریخ عرضه احتمالی این بازی برای پلتفرم های دیگر در همین سه ماهه اول 2024 خواهد بود که در 31 مارس 2024 به پایان می رسد.

XboxEra در گزارش دیگری می گوید که عرضه بازی استارفیلد هم برای پلی استیشن 5 برنامه ریزی شده است که قرار است پس از عرضه بسته الحاقی این بازی یعنی بسته الحاقی Shattered Space برای پلی استیشن 5 بیاید.

این وب سایت اضافه می کند که مایکروسافت سرمایه گذاری بیشتری روی کیت های توسعه پلی استیشن 5 انجام داده است تا از تلاش های در حال انجام تولید بازی برای آن پشتیبانی کند.

اگرچه مایکروسافت هنوز صحبتی درباره این شایعه ها نکرده است اما تکرار آن از طریق منابع مختلف می تواند صحت حداقل بخشی از آن را نشان دهد. باید منتظر بمانیم تا ببینیم که واکنش مایکروسافت با این خبر چه خواهد بود اما قطعاً چنین برنامه هایی پیامدهای مهم و جدی روی آینده ایکس باکس و آینده صنعت خواهد گذاشت.

منبع: Gematsu

منبع: دیجیکالا مگ

به "شایعه: ایکس باکس می خواهد بازی های بزرگ خود را برای کنسول های دیگر منتشر کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شایعه: ایکس باکس می خواهد بازی های بزرگ خود را برای کنسول های دیگر منتشر کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید