تعداد بازیکنان استریت فایتر 6 از یک میلیون نفر عبور کرد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، استریت فایتر 6 شاید در آخرین جدول فروش هفتگی بازی در بریتانیا از The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom پیشی نگرفته باشد، اما این بازی شروعی طوفانی داشته است. حساب ژاپنی بازی در توییتر اخیرا تایید کرد که تعداد بازیکنان این اثر مبارزه ای از زمان انتشار آن در 12 خرداد، از مرز یک میلیون نفر عبور نموده و مجموع فروش کل سری نیز از مرز 50 میلیون نسخه عبور نموده است. هرچند این مجموعه تا خاتمه سال 2022، 49 میلیون نسخه فروخته بود.

تعداد بازیکنان استریت فایتر 6 از یک میلیون نفر عبور کرد

ششمین نسخه از سری استریت فایتر مورد تحسین جهانی منتقدان و بازیکنان قرار گرفته و جای تعجب نیست که این موفقیت در عملکرد تجاری بازی نیز منعکس گردد. برای مقایسه، استریت فایتر 5 در 16 فوریه 2016 عرضه شد و تا 31 مارس 2016 به فروش 1.4 میلیون نسخه رسید و فروش کلی آن طبق جدیدترین آمار منتشر شده 7 میلیون نسخه است. البته این بازی فقط برای پلی استیشن 4 و رایانه های شخصی منتشر شد. این در حالی است که استریت فایتر 6 برای ایکس باکس سری ایکس /اس، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4 و رایانه های شخصی منتشر شده است.

لازم به ذکر است که استریت فایتر 6 با حداکثر تعداد بازیکنان همزمان بیش از 70 هزار در پلتفرم استیم، برترین عملکرد را در این سری به نام خود ثبت نموده است. از طرفی این تعداد بازیکنان تقریبا دو برابر بیشتر از چیزی است که مرتال کامبت 11 پس از انتشار در سال 2019 مشاهده کرد. از طرفی اینکه آیا بازی می تواند به فروش کل پیش بینی شده به وسیله رئیس کپ کام، هاروهیرو سوجیموتو (Haruhiro Tsujimoto)، یعنی بیش از 10 میلیون نسخه برسد یا خیر، هنوز به طور دقیق معین نیست اما بازی بدون شک آغاز خوبی داشته و با توجه به عملکرد خوبی که بازی های اخیر کپ کام نظیر بازسازی رزیدنت اویل 4 داشته اند، شانس این که این بازی به یک برد دیگر برای این شرکت تبدیل گردد، محتمل به نظر می رسد.

در نهایت موفقیت بازی را می توان به این موضوع مرتبط دانست که کپ کام هر کاری انجام داد تا بازی را در سرتیتر جدیدترین اخبار رسانه های مختلف نگه دارد. در طول چند ماه گذشته، این کمپانی لیست مبارزان بازی را با تریلرهای مختلف برجسته نموده و چندین نسخه بتا را قبل از انتشار برای بازیکنان فراهم نموده است.

منبع: Game Developer

منبع: دیجیکالا مگ

به "تعداد بازیکنان استریت فایتر 6 از یک میلیون نفر عبور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد بازیکنان استریت فایتر 6 از یک میلیون نفر عبور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید