علت اصلی عدم عرضه متال گیر سالید 4 برای ایکس باکس 360 معین شد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، طبق گفته یکی از سازندگان بازی Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots، این اثر انحصاری پلی استیشن 3، زمانی به طور کاملا روان روی ایکس باکس 360 قابل اجرا بوده است.

علت اصلی عدم عرضه متال گیر سالید 4 برای ایکس باکس 360 معین شد

رایان پیتون (Ryan Payton)، دستیار تهیه کننده بازی در مصاحبه ای برای جلد دوم کتاب تاریخچه بازی های ویدیویی اثر استیون ال. کنت (Steven L. Kent)، ادعا نموده که هیچ قرارداد انحصاری برای اطمینان از انتشار بازی تنها روی پلی استیشن 3 وجود نداشته است و در عوض تصمیم ها حول محور انتخاب فرمت دیسک مورد استفاده در کنسول مایکروسافت می چرخیده است. پیتون بیان نموده که در یک برهه، کونامی تیمی را جمع کرد تا ببیند که آیا بازی می تواند به ایکس باکس 360 پورت گردد یا خیر. او می گوید:

به گفته پیتون، اگرچه توسعه این پورت به نوعی روی کاغذ امکان پذیر بود، اما در سطح عملی پیاده سازی آن ساده نبود. از آنجایی که بازی های پلی استیشن 3 روی دیسک های بلوری که می توانست تا 54 گیگابایت فضای ذخیره سازی را در خود جای دهد و بازی های ایکس باکس بر روی دیسک های دی وی دی با ظرفیت حداکثر 8.3 گیگابایت عرضه می شدند، برای آوردن متال گیر سالید 4 به ایکس باکس 360 احتیاج به قرار دادن بازی روی دیسک های متعدد بود؛ کاری که کونامی تمایلی به انجام آن نداشت.

این موضوع در آن موقع به وسیله رئیس قبلی پلی استیشن نیز تایید شد. جک ترتون (Jack Tretton) در آن موقع ادعا کرد که این بازی نه تنها در انحصار پلی استیشن 3 است بلکه تنها به لطف بلوری روی این کنسول قابل عرضه است. لازم به ذکر است که متال گیر سالید 4 هرگز با هیچ فرمت دیگری مجددا منتشر نشده است.

در راستای دیگر اخبار مرتبط با سری، کونامی ماه گذشته گفت که نسخه بازسازی شده متال گیر سالید 3 برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس /اس و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد. ین شرکت بعلاوه مجموعه Metal Gear Solid: Master Collection را منتشر خواهد نمود که نسخه اون آن شامل متال گیر سالید 1 تا 3 و بعلاوه متال گیر 1 و 2 خواهد بود.

منبع: VGC

منبع: دیجیکالا مگ

به "علت اصلی عدم عرضه متال گیر سالید 4 برای ایکس باکس 360 معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت اصلی عدم عرضه متال گیر سالید 4 برای ایکس باکس 360 معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید