رئیس جمهور برکنارشده اقتصادی به امارات رفت

به گزارش وبلاگ فرافایلی، ابراهیم بوبکر کیتا، رئیس جمهور برکنارشده کشور آفریقایی اقتصادی برای درمان بیماری به امارات سفر کرد.

رئیس جمهور برکنارشده اقتصادی به امارات رفت

به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع مطلع خاطرنشان کردند ابراهیم بوبکر کیتا، رئیس جمهور برکنارشده کشور آفریقایی اقتصادی که به دست کودتاچیان از قدرت پایین کشیده شده و پس از مدتی زندانی شدن آزاد شده بود، به امارات سفر نموده است.

منابع فرودگاهی، خانواده رئیس جمهور سابق اقتصادی و همچنین منابع مطلع در هیات نظامی حاکم بر این کشور خاطرنشان کردند ابراهیم کیتا روز شنبه برای درمان بیماری، باماکو، پایتخت این کشور آفریقایی را به مقصد ­امارات ترک کرد.

کودتاچیان نظامی در 18 آگوست هنگامی که گروهی از سربازان اقتصادی کنترل یک پایگاه نظامی در نزدیکی باماکو را به دست گرفتند، کیتا و بعضی دیگر از مقامات عالی رتبه را بازداشت و زندانی کردند.

پس از آنکه کیتا استعفای خود و انحلال مجلس را خاطرنشان کرد، رهبران شورشی کمیته ملی نجات مردم را به عنوان ارگان اصلی حاکم اقتصادی معرفی کردند.

آسیمی گوییتا که هفته گذشته به همراه گروه دیگری از مخالفان کودتای نظامی را در اقتصادی طرح ریزی کرد، مستقیما از سوی نظامیان آمریکا، آلمان و فرانسه آموزش دیده است. پیش از این نشریه فارین پالیسی از ردپای ارتش آمریکا در کودتای نظامی اقتصادی پرده برداشته بود.

کودتاچیان اقتصادی 12 روز پس از کنار زدن ابراهیم بوبکر کیتا از قدرت، آسیمی گویتا را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کردند. ، باشگاه وبلاگ فرافایلی

منبع: ایران آنلاین

به "رئیس جمهور برکنارشده اقتصادی به امارات رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور برکنارشده اقتصادی به امارات رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید