دستگیری یک فوتبالیست و سکته کاپیتان تیم ملی، 54 ضربه شلاق برای عابدزاده

به گزارش وبلاگ فرافایلی، معمولا روزهای ابتدایی هر سال جدید برای ورزش با رکورد و ایستایی پیش می رود اما فروردین ماه سال گذشته نه تنها برای ورزش ایران اینگونه نبود بلکه با رویدادهای زیادی هم همراه شد که نتیجه آن المپیکی شدن مسعود اسماعیل پور، احسان لشگری، حمید سوریان، قاسم رضایی (کشتی)، مهدی طلوتی، علی مظاهری و امین قاسمی پور (بوکس) بود.

دستگیری یک فوتبالیست و سکته کاپیتان تیم ملی، 54 ضربه شلاق برای عابدزاده

قهرمانی و نایب قهرمانی تیم ملی فوتبال هفت نفره در تورنمنت بین المللی امارات و روسیه، عنوان سومی تیم ملی بیسبال در غرب آسیا، قهرمانی تیم بسکتبال جوانان در غرب آسیا، قهرمانی نماینده ایران در مسابقات اسنوکر قهرمانی آسیا، نایب قهرمانی تکواندوکاران در مسابقات دنیای، قهرمانی تیم فوتسال بانوان و دانش آموزان در مسابقات غرب آسیا و رقابت های دنیای، قهرمانی مهرام در غرب آسیا و البته مسابقات جام دنیای تیراندازی با کمان که نمایندگان ایران پیروزیتی در آن کسب نکردند، رویدادهایی بودند که ورزش ایران در فروردین ماه گذشته به خود دید.

در این ماه ورزش ایران شاهد درگذشت دو پیشکسوت خود بود و اتفاقات خوب و بد دیگری که با توقف استقلال در آسیا و حکمی سنگینی برای عابدزاده شروع شد و تا دستگیری یک فوتبالیست، خداحافظی یک داور، شایعه سکته کردن کاپیتان تیم ملی فوتبال، تذکر AFC به علی کریمی، انحلال تیم فوتسال پرسپولیس و اتفاقات دیگر ادامه داشت که مهمترین آنها عبارتند از:

اول فروردین ماه

* احمدرضا عابدزاده، دروازه بان پیشین تیم ملی فوتبال و باشگاه های پرسپولیس و استقلال به دلیل شکایت یک پزشک ممنوع الخروج و به تحمل 54 ضربه شلاق محکوم شد. عابدزاده روز اول فروردین ماه زمانی که قصد سفر به آمریکا برای دیدن پسرش را داشت متوجه این قضیه شد و همان جا پاسپورت وی را گرفتند.

* تیم های فوتبال استقلال و نسف قارشی ازبکستان در چارچوب هفته دوم از مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا در استادیوم آزادی به مصاف هم رفتند. استقلال در این بازی که هیچ گلی در بر نداشت متوقف شد و از صعود به صدر جدول گروه A بازماند.

* تیم بسکتبال مهرام با پیروزی مقابل ذوب آهن در دیدار سوم مرحله نیمه نهایی رقابت های باشگاه های غرب آسیا و به لطف پیروزی در دیدار نخست، ضمن فینالیست شدن به سهمیه آسیا هم دست یافت.

* سب بلاتر، رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) با ارسال پیامی برای علی دایی که در روزهای خاتمهی سال 90 دچار سانحه شده بود، ضمن آرزوی بهبودی برای وی، اظهار داشت که در این روزها سخت به فکر شما هستم.

دوم فروردین ماه

* تیم پرسپولیس در چارچوب هفته دوم از مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در استادیوم آزادی با نتیجه 6 بر یک الشباب امارات را شکست داد و به صدر جدول رده بندی گروه D صعود کرد.

* علی دایی، سرمربی تیم راه آهن که در روزهای خاتمهی سال 90 دچار سانحه شده بود، با کسب بهبودی نسبی از بیمارستان لاله مرخص شد.

* تیم سپاهان در هفته دوم از مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در استادیوم ملک عبدالله الفیصل شهر جده برابر الشباب عربستان به نتیجه تساوی یک بر یک رضایت داد. برانو سزار تک گل سپاهان را در این بازی به ثمر رساند.

پنجم فروردین ماه

* صادق کلهر، اسکی باز معلول ایران در رقابت های ماده مارپیچ بزرگ اسکی آلپاین ژاپن به عنوان چهارم دست یافت.

هفتم فروردین ماه

* تیم ملی فوتبال هفت نفره جانبازان و معلولان ایران آخرین دیدار خود در تورنمنت بین المللی روسیه با شکست 3 بر صفر برابر تیم میزبان به خاتمه رساند و به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. این تیم پیش از این دیدار برابر تیم های هلند، انگلستان واوکراین پیروز شده بود.

هشتم فروردین ماه

* تیم ملی بیسبال در رقابت های قهرمانی غرب آسیا که به میزبانی لاهور پاکستان در جریان بود، به عنوان سوم دست یافت. این تیم در دیدارهای اول و دوم خود برابر پاکستان و سریلانکا باخته بود اما در آخرین دیدار پیروز به شکست افغانستان شد.

دهم فروردین ماه

* تقی اکبرنژاد با پیشنهاد مدیر تیم های ملی و امور فنی کشتی به عنوان سرمربی تیم کشتی آزاد جوانان انتخاب شد.

* تیم ملی واترپلو در خاتمه مسابقات کاپ آسیا و در میان پنج تیم شرکت کننده به عنوان پنجم دست یافت. ملی پوشان ایران در این رقابت ها اندونزی و ازبکستان را شکست دادند و برابر قزاقستان و کویت متحمل باخت شدند.

یازدهم فروردین ماه

* در چارچوب مسابقات کشتی گزینشی المپیک (قزاقستان) مسعود اسماعیل پور ضمن کسب سهمیه المپیک 2012 به مدال طلای وزن 60 کیلوگرم هم دست یافت. احسان لشگری در وزن 84 کیلوگرم به سهمیه المپیک دست یافت.

دوازدهم فروردین ماه

* حمید سوریان، فرنگی کار وزن 55 کیلوگرم کشتی ایران در رقابت های گزینشی المپیک صاحب سهمیه شد ضمن اینکه با شکست برابر نماینده ژاپن در دیدار خاتمهی به مدال نقره دست یافت. پرویز هادی در این مسابقات به مدال برنز وزن 120 کیلوگرم دست یافت و از کسب سهمیه بازماند.

* فدراسیون کشتی در جریان مسابقات گزینشی المپیک، بدهی های خود که مربوط به 18 ماه بود را به طور کامل به فدراسیون دنیای پرداخت کرد.

* در خاتمه رقابت های تنیس روی میز قهرمانی دنیا (آلمان) تیم های ملی مردان و زنان ایران به ترتیب با 2 و 5 پله صعود در صندلی های 33 و 57 دنیا ایستادند.

سیزدهم فروردین ماه

* قاسم رضایی کشتی گیر فرنگی کار وزن 96 کیلوگرم المپیکی شد ضمن اینکه مدال طلای این وزن در مسابقات گزینشی المپیک را هم به دست آورد.

چهاردهم فروردین ماه

* ابراهیم رحیمیان که برای نخستین بار در تاریخ دوومیدانی ایران در ماده پیاده روی راهی المپیک شد، در فهرست اتحادیه بین المللی فدراسیون دو ومیدانی دنیا در جمع برترین ها نهاده شد.

* محمود پاکیزه تن، قهرمان پیشین شیرجه آسیا و سرمربی پیشین تیم ملی در سن 76 سالگی درگذشت.

پانزدهم فروردین ماه

* تیم سپاهان در هفته سوم از مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در دیدار خانگی مقابل لخویا به پیروزی 2 بر یک دست یافت و صدر گروه C را حفظ کرد.

* در چارچوب هفته سوم از مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، تیم استقلال در استادیوم آزادی مقابل الجزیره امارات متحمل شکست 2 بر یک شد. آبی پوشان در حالی متحمل این شکست شدند که در صورت پیروزی صدرنشین گروه اول اول مسابقات می شدند.

* آخرین رده بندی دروازه بان های دنیا که در بیشترین زمان دروازه تیم خود را بسته نگه داشتند، اعلام شد. بهرام مودت، مرحوم ناصر حجازی، احمدرضا عابدزاده، رضا قفلساز و محمدرضا مهربان دروازه بانان ایرانی بودند که به ترتیب در این فهرست قرار داشتند.

* در رده بندی برترین باشگاه های دنیا که از سوی فدراسیون بین المللی آمار و تاریخ اعلام شد، استقلال با 37 پله صعود در رده 107 دنیا و چهارم آسیا نهاده شد و بهترین تیم ایرانی شد. سپاهان، پرسپولیس و ذوب آهن دیگر تیم های برتر ایرانی در این رده بندی شدند.

شانزدهم فروردین ماه

* تیم پرسپولیس در هفته سوم از مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در استادیوم الغرافه قطر میزبان خود را 3 بر صفر شکست داد و صدرنشینی اش را در گروه چهارم حفظ کرد.

نوزدهم فرودین ماه

* تیم ملی فوتبال هفت نفره جانبازان و معلولان قهرمان تورنمنت بین المللی امارات شد. ملی پوشان ایران در چارچوب این رقابت ها تیم های استرالیا، سنگاپور، اردن، امارات و کره جنوبی را شکست دادند.

* حسین اشجاری بازیکن تیم فوتبال سپاهان به دلیل شکایتی که پنج سال پیش از وی شده بود، دستگیر شد. قضیه مربوط به زمانی است که اشجاری بازیکن تیم ذوب آهن بود و به دلیل درگیری با مامور نیروی انتظامی موجب شکسته شدن دست وی شده بود. اشجاری در خاتمه نیمه اول دیدار تیم های سپاهان و ملوان بندر انزلی و زمانیکه به رختکن سپاهان رفت، دستگیر شد. وی به دلیل سه کارته بودن در صندلی تماشاگران این بازی را تماشا می کرد.

بیستم فروردین ماه

* نوشاد عالمیان که برای شرکت در بیست و پنجمین دوره مسابقات تنیس روی میز کاپ آسیا به گوانجو چین سفر نموده بود در مرحله رده بندی این رقابت ها برابر نماینده هنگ کنگ باخت و به عنوان چهارم دست یافت. ندا شهسواری هم در خاتمه این مسابقات سیزدهم شد.

* عنوان نخست سیزدهمین دوره مسابقات اسنوکر قهرمانی آسیا به حسین وفایی، ملی پوش ایران اختصاص یافت.

* مهدی طلوتی، بوکسور وزن 64- کیلوگرم در مسابقات انتخابی قزاقستان با صعود به مرحله نیمه نهایی، به عنوان دومین بوکسور ایرانی بعد از احسان روزبهانی جواز حضور در بازی های المپیک لندن را کسب کرد.

بیست و یکم فروردین ماه

* تیم بسکتبال جوانان ایران در مرحله دوم رقابت های قهرمانی غرب آسیا که در بیروت لبنان جریان داشت به عنوان قهرمانی دست یافت و سهمیه شرکت در رقابت های جوانان آسیا را به دست آورد. این تیم در جریان این مسابقات تیم های اردن، سوریه، یمن و تیم میزبان را شکست داد.

* نهمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی نوجوانان دنیا در حالی در مصر به خاتمه رسید که تیم اعزامی ایران با یک پله سقوط نسبت به دوره گذشته به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. نایب قهرمانی تیم ایران با دو طلای یعقوبیان و عرفانیان و دو برنز صادقی و مهدوی به دست آمد. در بخش بانوان هم تیم ایران در رده یازدهم ایستاد.

بیست و دوم فروردین ماه

* تیم ملی والیبال ساحلی ایران به عنوان نهم مشترک مسابقات تور آسیا - اقیانوسیه در تایلند دست یافت. این عنوان با شکست برابر تیم اول اندونزی به دست آمد. ملی پوشان ایران در دو دیدار ابتدایی خود پیروز به شکست تیم اول سنگاپور و تیم دوم چین شده بودند.

* تیم فوتسال پرسپولیس بنا به اعلام مدیر عامل این باشگاه و به دلیل تبانی های انجام شده منحل شد.

* محمود رفیعی داور دیدار جنجالی تیم های پرسپولیس و داماش که در جریان این بازی مورد توهین از سوی تماشاگران نهاده شد، از دنیای قضاوت خداحافظی کرد.

* دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا طی نامه ای به مهدی محمد نبی، دبیر کل فدراسیون فوتبال ایران بابت رفتار علی کریمی در دیدار تیم های پرسپولیس و الغرافه قطر در لیگ قهرمانان آسیا و اعتراضاتی که به داور داشته است، به این بازیکن تذکر داد.

بیست و سوم فروردین ماه

* دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه ای به علی کفاشیان از انتخاب وی به عنوان رئیس کمیته تخصصی لیگ های حرفه ای آسیا تا سال 2015 اطلاع داد.

* رده بندی جدید فدراسیون بین المللی فوتبال دنیا در حالی اعلام شد که صندلی پنجاه و یکم فوتبال ایران تغییر ننموده بود. فوتبال ایران در این رده بندی چهارم آسیا بود.

* نکونام سکته کرد، این خبری بود که در بیست و سوم فروردین ماه منتشر شد اما کاپیتان تیم ملی فوتبال و بازیکن اوساسونا آن را در حد یک شایعه و بی اساس خواند.

بیست و چهارم فروردین ماه

* تیم ملی فوتسال بانوان ایران در دیدار نهایی دومین دوره مسابقات غرب آسیا اردن را شکست داد و به عنوان قهرمانی دست یافت. در جریان این مسابقات تیم ایران برابربحرین میزبان، لبنان و عراق را شکست داد.

* علی مظاهری در وزن 91 کیلوگرم و امین قاسمی پور در وزن 69 کیلوگرم در جریان رقابت های انتخابی قزاقستان صاحب سهمیه المپیک شدند. ضمن اینکه مظاهری در این مسابقات به عنوان قهرمانی هم دست یافت.

بیست و پنجم فروردین ماه

* نماینده ایران در مسابقات فوتسال دانش آموزان دنیا به عنوان قهرمانی دست یافت.

* در جریان مسابقات انتخابی کایاک سواران برای حضور در المپیک لندن که در دریاچه آزادی برگزار گردید، آرزو حکیمی با کسب مقام اول جواز این بازی ها را کسب کرد. در حالیکه پیش از این آرزو معتمدی سهمیه ایران در مسابقات آسیایی گرفته بود اما وی در رقابت های تهران در صندلی سوم ایستاد و شانس حضور در لندن را از دست داد.

* در چارچوب مسابقات جام دنیای تیراندای با کمان و روز سوم این رقابت ها، نمایندگان ایران در بخش تیمی و انفرادی بدون کسب نتیجه قابل توجه از دور رقابت ها کنار رفتند تا تیم اعزامی ایران خاتمه زودهنگامی در این مسابقات داشته باشد.

بیست و ششم فروردین ماه

* علی مودت، بازیکن پیشین تیم های فوتبال ماشین سازی تبریز و نفت تهران و روزنامه نگار با سابقه ورزشی در سن 57 سالگی به دیار باقی شتافت.

بیست و هشتم فروردین ماه

* مهرام با پیروزی در مجموع پنج دیدار برگزار گردیده مقابل الریاضی لبنان، برای سومین بار به عنوان قهرمانی مسابقات بسکتبال باشگاه های غرب آسیا دست یافت.

* تیم والیبال ساحلی ایران با ترکیب پرویز فرخی و آق محمد سلاق به عنوان نهم مسابقات آسیا - اقیانوسیه تایلند دست یافت. کیا شوشتری زاده و شهرام قاسم خواه ترکیب دیگر تیم ایران را تشکیل می دادند که عنوان دهم این رقابت ها را از آن خود کردند.

بیست و نهم فروردین ماه

* تیم پرسپولیس در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا در دیدار خانگی برابر الغرافه قطر با نتیجه تساوی یک بر یک متوقف شد. این در حالی است که سرخپوشان در دیدار رفت پیروز به شکست این تیم شده بودند.

سی ام فروردین ماه

* در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا تیم سپاهان در استادیوم جاسم بن حمد شهر دوحه مقابل تیم لخویا با پذیرفتن یک گل متحمل شکست شد.

* تیم استقلال در دیدار برابر الجزیره امارات در استادیوم محمد بن زاید شهر ابوظبی و از هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا برگزار گردید به تساوی یک بر یک دست یافت.

* تیم ملی فوتبال در دیداری تدارکاتی که در استادیوم آزادی برگزار گردید با دو گل تیم موریتانی را شکست داد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دستگیری یک فوتبالیست و سکته کاپیتان تیم ملی، 54 ضربه شلاق برای عابدزاده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری یک فوتبالیست و سکته کاپیتان تیم ملی، 54 ضربه شلاق برای عابدزاده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید