علت توقف فعالیت دوچرخه های اشتراکی در تهران ، بازگشت دوچرخه های هوشمند به شهر؟

به گزارش وبلاگ فرافایلی، معاون توسعه حمل ونقل پاک وآموزش سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران از بازگشت دوچرخه های هوشمند اشتراکی به شهر با یک پنجم قیمت قبل خبرداد.

علت توقف فعالیت دوچرخه های اشتراکی در تهران ، بازگشت دوچرخه های هوشمند به شهر؟

به گزارش خبرنگار وبلاگ فرافایلی، نزدیک به پنج ماه است که دوچرخه های اشتراکی در سطح شهر تهران جمع آوری شده و جایگاه های آن در معابر اصلی خالی است. شرکت هایی که بخشی از شهروندان تهرانی به خصوص جوانان عضویت آن را داشتند و در مرکز شهر و مسیرهای کوتاه از دوچرخه های آن استفاده می کردند. قرار بود این دوچرخه ها طی قرارداد با شرکت نوی دوباره در سطح شهر جای گذاری شوند ولی با گذشت پنج ماه هنوز خبری از آن نیست و حالا برآورد های شهروندان تهرانی این است که دیگر قرار نیست این دوچرخه ها به شهر برگردند و برای همواره جمع آوری شدند.

یعقوب آزاده دل در گفت وگو با وبلاگ فرافایلی آنلاین، با اشاره به علت توقف فعالیت دوچرخه های بیدود در شهر گفت: جمع آوری دوچرخه ها صرفا به علت اتمام قرارداد با شرکت مجری طرح بود و علت دیگری نداشت. از همین رو سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در این زمینه مقدمات لازم را صورت داده و در حال حاضر روی مدل نو قیمت توافق اجرا شده و وارد فرایند امضای قراراداد شده ایم.

او در شرح بیشتر درباره مدل نو قرارداد برای بازگشت دوچرخه های اشتراکی به خیابان های تهران، گفت: هزینه استفاده از این دوچرخه ها برای شهروندان کاهش یافته و قرار است 90 درصد هزینه تمام شده برای مشترکان را سازمان حمل ونقل ترافیک و 10 درصد دیگر را شهروندان پرداخت نمایند.

آزاده دل با اشاره به پیش بینی مشوق های لازم برای ترغیب شهروندان به استفاده از دوچرخه اضافه نمود: هزینه ثبت نام و عضویت سالانه هم برای دوچرخه های اشتراکی نو تقریبا به یک پنجم کاهش پیدا نموده است. با این اوصاف پول اشتراک 200 هزار تومانی برای یک سال، به حدود 50 هزار تومان کاهش می یابد.

معاون توسعه حمل ونقل پاک وآموزش سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره اجرای طرح موتوربرقی اشتراکی در شهر هم گفت: موتور برقی اشتراکی در مرحله آزمایشی اولیه بوده و پایلوت شهری آن برنامه ریزی شده است. با این حساب می توان گفت که موتورهای برقی اشتراکی هم تا اواخر دی ماه برای استفاده شهروندان به خیابان های شهر بیایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "علت توقف فعالیت دوچرخه های اشتراکی در تهران ، بازگشت دوچرخه های هوشمند به شهر؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت توقف فعالیت دوچرخه های اشتراکی در تهران ، بازگشت دوچرخه های هوشمند به شهر؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید