خبرنگاران 4 روستای آسیب پذیر سیل در سد بارزوی شیروان تعیین شد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، بجنورد- خبرنگاران- مدیر امور منابع آب شیروان گفت: روستاهای فیروزه، بارزو، بیک و قلجق در پایین دست سدبارزوی این شهرستان خراسان شمالی به عنوان مناطق آسیب پذیر در مواقع سیلاب شناسایی شدند.

خبرنگاران 4 روستای آسیب پذیر سیل در سد بارزوی شیروان تعیین شد

اسحاق خسروپناه روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ فرافایلی گفت: برای آمادگی هر بیشتر این روستاها و همچنین دستگاه های اجرایی در برابر سیلاب های احتمالی، مانور مقابله با سیلاب برگزار گردید.

وی گفت: در این خصوص دریچه تخلیه رسوب سد بارزو به مدت کوتاه بازگشایی شد و هر یک از عوامل ستاد بحران فعالیت خود را به خوبی انجام دادند.

خسروپناه با اشاره به آنالیز هماهنگی بین دستگاه های عضو ستاد شهرستان اضافه نمود: اینک میزان حجم آب سد بارزو این شهرستان، 37 میلیون مترمکعب است که از این میزان، هشت میلیون مترمکعب رسوب است.

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: ارزیابی توانمندی نیروها، آنالیز ابزار و تجهیزات موجود در دستگاه ها، تست دریچه تخلیه رسوب سد، تست ژنراتورهای دیزل سد در زمان قطع برق، ایجاد راه های فرعی و باز شدن جهت در زمان سیلاب و ظرفیت سازی رودخانه قلجق در زمان وقوع سیلاب از جمله اهداف برگزاری مانور بود.

سد بارزو شیروان، پس از شیرین دره مانه و سملقان، دومین سد عظیم خراسان شمالی به شمار می آید که توان ذخیره سازی مخزن آن 92 میلیون مترمکعب است و هم اکنون حجم تراز و ایمنی پایدار این سد 8.5 میلیون متر مکعب است.

این سد در سال 1381 با هدف مهار و کنترل سیلاب های فصلی و تامین قسمتی از آب صنعت، آشامیدن شهر شیروان و کشاورزی اراضی پایاب به بهره برداری رسید.

توان تنظیم آب این سد سالانه 44 میلیون متر مکعب و گنجایش مخزن آن 92 میلیون متر مکعب است.

سد بارزو در 40 کیلومتری شمال شهر شیروان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 4 روستای آسیب پذیر سیل در سد بارزوی شیروان تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 4 روستای آسیب پذیر سیل در سد بارزوی شیروان تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید