خبرنگاران واکسن کرونا با اولویت کادر درمان و بیماران زمینه ای تزریق می شود

به گزارش وبلاگ فرافایلی، شهرکرد- خبرنگاران- سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ورود 20 هزار دوز واکسن روسی به کشور خبر داد و گفت: قرار شده این واکسن ها 2 هفته یکبار وارد کشور شود و با اولویت کادر درمان، بیماران زمینه ای و افراد مسن تزریق شود.

خبرنگاران واکسن کرونا با اولویت کادر درمان و بیماران زمینه ای تزریق می شود

سیماسادات لاری شامگاه شنبه در نشست با تشکل های دانشجویی استان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه باید تا آخر سال از واکسن خارجی استفاده کنیم، گفت: به دنبال این هستیم مطمئن ترین واکسن از مطمئن ترین راه ها وارد کشور شود.

وی ادامه داد: برای ما یک نفر فوتی هم زیاد و مهم است، از همین رو تلاش می کنیم تزریق واکسن سریع تر در کشور انجام گیرد و در مرحله نخست از واکسن خارجی استفاده می کنیم.

لاری شرح داد: در کنار آن، راستا تولید واکسن داخلی را نیز پیگیری می کنیم که پیش بینی می شود واکسن داخلی تا آخر بهار سال آینده آماده شود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تلاش های کشور در جهت تولید واکسن کرونا، شرح داد: یک پروژه مربوط به تهیه واکسن برکت است که مرحله اول فاز بالینی را به خوبی پشت سر گذاشته و وارد مرحله دوم می شود.

لاری ادامه داد: واکسن رازی دیگر واکسن داخلی است که در دست تولید است و به تازگی وارد مرحله اول شده است.

وی، مشارکت ایران با کشور کوبا در تهیه واکسن کرونا را از دیگر برنامه های کشور برای دست یابی به این واکسن اظهار داشت و گفت: کوبا ،کشور مهم و قدرتمندی در زمینه تولید واکسن است و ظرف سه هفته آینده عملیات انتقال دانش این واکسن به کشور انجام می گیرد.

لاری با تاکید بر اینکه در موضوع واکسن کرونا باید فضای سیاسی و هیجانی را به سمت فضای علمی هدایت کنیم، گفت: فضای ایجاد شده که واکسن ها باید تاییدیه سازمان بهداشت جهانی داشته باشد، اما باید این حقیقت را درک کرد که هیچ زمانی نیاز به واکسن به این ضرورت وجود نداشته است از همین رو واکسن هایی که تولید شده اند مجوز اورژانسی سازمان جهانی بهداشت را دارند و در شرایط کنونی نعمت بزرگی به شمار می فرایند.

به گزارش وبلاگ فرافایلی، در این نشست به برخی مسائل و موضوعات حوزه فرهنگی و تشکل های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی پرداخته شد.

شرکت در جلسه هیات رییسه، افتتاح مرکز نیکوکاری و سلف سرویس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از دیگر برنامه های سفر روز شنبه 18 بهمن سخنگو و معاون فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این استان بوده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران واکسن کرونا با اولویت کادر درمان و بیماران زمینه ای تزریق می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران واکسن کرونا با اولویت کادر درمان و بیماران زمینه ای تزریق می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید