برنامه معاونت علمی برای عدم کاهش ثبت اختراع در ایام کرونا

به گزارش وبلاگ فرافایلی، مدیر کانون پتنت معاونت علمی و فناوری با بیان اینکه با اجرای یک برنامه آمارثبت پتنت در ایام کرونا کاهش پیدا نکرده است، گفت: این ثبت پتنت در راستای صادرات در کشورهای خارجی است.

برنامه معاونت علمی برای عدم کاهش ثبت اختراع در ایام کرونا

مهدی ضیغمی با بیان اینکه مدیر کانون پتنت معاونت علمی و فناوری به عنوان یکی از بازوهای معاونت علمی در راستای حمایت از ثبت اختراع شرکت های دانش بنیان و فناور در کشورهای خارجی اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان و فناور برای ثبت پتنت در کشورهایی همچون امریکا، اروپا، چین، کره و … به این کانون مراجعه می نمایند.

وی با بیان اینکه این ثبت پتنت برای صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان به عنوان یک تاییدیه علمی است، گفت: شرکت های دانش بنیان و فناور در حوزه های تجهیزات پزشکی، الکترونیک، مکانیک، فناوری نانو، اقدام به ثبت پتنت می نمایند.

مدیر کانون پتنت معاونت علمی و فناوری با تاکید بر اینکه این ثبت پتنت می تواند یک اصالت فناوری در شرکت های دانش بنیان و فناوری باشد، مطرح کرد: این ثبت پتنت در توسعه بازار این شرکت ها تاثیرات زیادی دارد و در بازاریابی آنها در خارج از کشور می تواند مفید باشد.

ضیغمی با بیان اینکه همچنین اولویت ثبت پتنت با کسانی است که زودتر اقدام می نمایند، گفت: ما در این کانون یک برنامه ای تحت عنوان برنامه فعال را در سطح دانشگاه های عظیم و مادر در تهران به صورت فعال برای افزایش تعداد ثبت پتنت ها و عدم کاهش آن اجرایی کردیم.

وی ادامه داد: این برنامه در راستای شناسایی افراد نخبه در دانشگاه ها انجام می گردد.

مدیر کانون پتنت معاونت علمی و فناوری اضافه کرد: در این برنامه فعال بر اساس سوابق افراد مقالات افراد و کارهای تخصصی شان آنالیز و یاری می کنیم تا به مرحله ثبت پتنت برسند؛ در ابتدای کار از دانشگاه های امیرکبیر، شریف، تهران آغاز کردیم که به صورت پایلوت بود.

وی با تاکید بر اینکه اگر این برنامه اجرایی نمی شد قطعاً آمار ثبت پتنت کاهش پیدا می کرد، گفت: با اجرای این برنامه از بهمن ماه سال گذشته و برگزاری وبینارها در مورد معرفی کانون و فرایند ثبت پتنت از کاهش ثبت پتنت جلوگیری کردیم.

به گفته مدیر کانون پتنت معاونت علمی و فناوری، البته که تاثیر مجازی شدن دانشگاه ها و کرونا در فرایند ثبت پتنت تاثیر گذار است اما با اجرای چنین برنامه هایی سعی در عدم کاهش این میزان داریم.

ضیغمی گفت: اگر این برنامه را فعال نمی کردیم استقبال از ثبت پتنت کم می شد اما با توجه به ارتباطاتی که در دانشگاه ها داشتیم توانستیم این درخواست را عملاً افزایش دهیم.،مهر

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "برنامه معاونت علمی برای عدم کاهش ثبت اختراع در ایام کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه معاونت علمی برای عدم کاهش ثبت اختراع در ایام کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید