واکسن اسپوتنیک روسیه جزو 3 واکسن برتر تأیید شده در جهان است

به گزارش وبلاگ فرافایلی، واکسن روسی اسپوتنیک-وی که تا به امروز در 27 کشور جهان به ثبت رسیده جزو 3 واکسن برتر جهان، از لحاظ تعداد کشورهای تأیید کننده استفاده از این دارو علیه ویروس کرونا جای گرفته است.

واکسن اسپوتنیک روسیه جزو 3 واکسن برتر تأیید شده در جهان است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فرافایلی به نقل از خبرگزاری اینترفکس، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اعلام نمود که واکسن اسپوتنیک-وی تولید شده در این کشور، جزو سه داروی برتر علیه ویروس کرونا در جهان، از لحاظ تعداد موارد تأیید آن در کشورهای مختلف، جای گرفته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی وبلاگ فرافایلی بخوانید. (کلیک کنید)

طبق اطلاعات منتشره از سوی این صندوق، واکسن روسی اسپوتنیک-وی در حال حاضر در 26 کشور، از کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین گرفته تا کشورهای منطقه خاورمیانه، آفریقا و آسیا برای استفاده اضطراری در برابر ویروس کرونا به ثبت رسیده است. ضمن اینکه مجله عملی معتبر لانست هم کیفیت بالا، تأثیرگذاری و ایمنی این واکسن را مورد تأیید قرار گرفته است.

نخستین واکسن مورد تأیید قرار گرفته در کشورهای مختلف، واکسن فایزر ( Pfizer ) آمریکاست که استفاده از آن در 35 کشور جهان مجوز یافته و سپس واکسن آسترازنس ( AstraZeneca ) قرار گرفته است.

ارسال دومین محموله از واکسن اسپوتنیک روسیه به ایران

در خبر دیگری آمده است، سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه اعلام نمود که دومین محموله از واکسن اسپوتنیک-وی، طبق وعده قبلی وزارت بهداشت روسیه، روز جمعه با یک پرواز ویژه از مسکو به تهران منتقل شد.

واکسیناسیون کادر درمانی و پزشکی ایران با استفاده از واکسن اسپوتنیک-وی از روز سه شنبه گذشته آغاز شده است. گام بعدی مقامات ایرانی، واکسیناسیون افراد بالای 65 سال است و برنامه ریزی شده که واکسیناسیون همگانی در این کشور در ماه آوریل (فروردین ماه) آغاز شود.

در عین حال روز جمعه اعلام شد که وزارت بهداشت کشور مونته نگرو در قاره اروپا نیز واکسن روسی اسپوتنیک را به ثبت رساند.

در جمهوری قزاقستان نیز صبح امروز اعلام شد که استفاده از واکسن روسی اسپوتنیک-وی علیه ویروس کرونا در این کشور مورد تأیید قرار گرفته است. بدین ترتیب، قزاقستان بیست و هفتمین کشور جهان است که این داروی روسی را به ثبت رساند.

در خبر دیگری نیز گزارش شده، یک فروند هواپیمای آژانس هواپیمایی آرژانتین، امروز با محموله ای شامل 400 هزار دوز واکسن اسپوتنیک-وی از روسیه، در فرودگاه بوئنوس آیرس به زمین نشست و محموله آن بلافاصله تخلیه و مراکز درمانی انتقال یافت. این چهارمین محموله ارسال شده از واکسن های روسی به کشور آرژانتین است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "واکسن اسپوتنیک روسیه جزو 3 واکسن برتر تأیید شده در جهان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن اسپوتنیک روسیه جزو 3 واکسن برتر تأیید شده در جهان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید