خبرنگاران بازگشت شهریه ثابت مدارس غیردولتی موضوعیت ندارد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، تهران-خبرنگاران- مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به این که پس از تعطیلی مدارس آموزش تعطیل نشده و به صورت مجازی انجام می شود، بازگشت شهریه ثابت مدارس غیردولتی موضوعیت است.

خبرنگاران بازگشت شهریه ثابت مدارس غیردولتی موضوعیت ندارد

به گزارش روز یکشنبه سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، سعید صالح با یادآوری این که مدارس غیردولتی مکلف به ارائه تمامی خدماتی هستند که وزارت آموزش و پرورش مشخص می کند، اضافه کرد: با وجود تعطیلی، در این مدارس آموزش تعطیل نشد و جریان آموزش به شیوه های مختلف ادامه یافت و بازگشت شهریه ثابت آموزشی موضوعیت ندارد.

وی شرح داد: در خصوص شهریه های غیر درسی کمیته ای ذیل شورای سیاست گذاری و نظارت مرکزی تشکیل خواهد شد و با مشخص شدن زمان خاتمه سال، چگونگی بازگشت آن دسته از شهریه ها، به استان ها ابلاغ می شود و در اختیار مردم قرار می گیرد.

مدیر کل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره اجاره بهای مدارس غیردولتی مستقر در فضاهای دولتی هم گفت: بر اساس مصوبه هفته گذشته ستاد مقابله با کرونا پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، قرار شد کلیه مدارس و مراکزی که در فضاهای دولتی مستقر هستند برای 4 ماه از ابتدای اسفند تا خاتمه خرداد از بخشودگی اجاره بها بهره مند شوند.

صالحی یادآور شد: از زمان تعطیلی مدارس اعلام کردیم موسسین مدارس موظف هستند حقوق معلمان را به طور کامل بر اساس قرارداد مابین پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: والدین و دانش آموزانی که به مشکل برخورده اند می توانند با سامانه 4317 تماس بگیرند تا پیگیری شده و به حقوق خود دسترسی پیدا کنند.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش همچنین در خصوص ثبت نام و شهریه سال تحصیلی آینده گفت : پیش ثبت نام درمدارس غیردولتی نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی و به صورت الکترونیکی صورت بگیرد. شهریه مصوب نیز به شکل علی الحساب است و خانواده ها خاتمه خردادماه می توانند شهریه را پرداخت کنند.

صالحی تاکید کرد: ممکن است با توجه به افزایش هزینه ها مانند اجاره بها، نرخ دستمزد و افزایش حقوق معلمان که قبلا اعلام شده است افزایش شهریه داشته باشیم اما در حال حاضر میزان این افزایش مشخص نیست و این در قانون، تابع الگویی است که از هفت پارامتر تاثیر می پذیرد.

وی ادامه داد: ممکن است مدرسه ای کمتر از نرخ میانگین افزایش شهریه داشته باشد. برای مثال این نرخ به اقتضائات محلی، منطقه ای، مقطع تحصیلی و غیره بستگی دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بازگشت شهریه ثابت مدارس غیردولتی موضوعیت ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازگشت شهریه ثابت مدارس غیردولتی موضوعیت ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید