آپدیت نو Dying Light 2 مسائل زیاد بازی را رفع می نماید؛ جزئیات آپدیت
به گزارش وبلاگ فرافایلی، تکلند (Techland) شرکت سازنده بازی دایینگ لایت 2 (Dying Light 2) آپدیت جدیدی را برای این بازی عرضه کرد. این به روزرسانی تنها برای کنسول های نسل نهم بوده و بهبودهای زیادی به این بازی می بخشد. بسته عرضه شده برای پلی استیشن 5، روی نسخه پلی استیشن 4 هم تأثیر خواهد داشت.
نام این بسته روی کنسول پلی استیشن 5 نسخه 1.007 و روی ایکس باکس سری اس و ایکس 1.2 است. به طور کلی این به روزرسانی تجربه دایینگ لایت 2 را بهتر خواهد نمود. این بهبودها تأثیر زیادی روی بازی خواهند داشت. به خصوص افرادی که در پی پایداری بیشتر در بازی هستند، این به روزرسانی مخصوص آن هاست. باگ های بازی هم به طرز قابل توجهی کمتر شده است.
یکی از بخش های مهم اضافه شده، حالت متعادل (Balanced Mode) است. این حالت به ایکس باکس سری ایکس اضافه شده است. شما با استفاده از حالت متعادل می توانید با نرخ فریم 60 آن را بازی کنید. از طرفی نسخه ایکس باکس سری اس آن هم حالت عملکردی (Performance Mode) را دریافت نموده است. در این حالت نرخ فریم 60 خواهد بود. در توضیحات بسته نو نوشته شده که بخش های دیگری هم به ایکس باکس سری اس اضافه شده است. با این حال توضیحاتی درباره آن داده نشده است.
بخش های نوی که در این به روزرسانی به کنسول سری اس و ایکس اضافه شده است
محتوای فرایند داستانی
- تمام چیزهایی که باعث حلقه مرگ (Deathloop) می شدند، از بین رفته است.
- مسائل بسیاری از مراحل از بین رفته است.
- مسائل منطقه ها امن از بین رفته است. شما دیگر می توانید بدون هیچ مسئله ای در همه آن ها وارد شوید.
- مسائل بخش کوآپ (Co-Op)
- در زمینه پایداری بازی پیشرفت زیادی داشته است. بعلاوه مشکل صفحه سیاه دیگر وجود ندارد.
- مسائل بخش داستانی مربوط به قسمت کوآپ از بین رفته است.
- مسائل دعوت بهتر شده است.
- مشکل چالش ها رفع شده است. به طور کامل بازی بهبود عملکردی داشته و مسائل ابزار و اسلحه ها رفع شده است.
- مشکل ظاهر شدن دوستان با فواصل زیاد رفع شده است.
- مسائل فعالیت های دنیا باز از بین رفته است.
- مسائل انیمیشن دشمنان تا حد زیادی از بین رفته است.
- از نظر عملکردی بهبود زیادی به وجود آمده است.
- مشکل ابزار نایت رانر (Nightrunner) از بین رفته است
- به هنگام مراحل کوآپ افرادی که ابزار مناسب را دریافت نموده اند، می توانند پاراگلایدر یا گرپل هوک (Grappling Hook) را دریافت نمایند.
بهبودهای مهم در زمینه مشاخصات
- رفتار بایترها (Biters) به هنگام روز بهتر شده است. دشمنان زودتر به بازیکنان متصل شده و همین باعث می گردد رفتار آن ها متنوع باشد.
- عملکرد اسلحه ها در زمینه نشان دادن وزن بهبود پیدا نموده است.
- واکنش دشمنان به اسلحه های مختلف بهتر شده است.
- دشمنان انسان می توانند مانع از ضربه زدن بازیکنان بشوند.
- واکنش های دشمنان به ضربات کوچک کوتاه تر شده است.
رفتارهای رگدال (Ragdoll) نو
- دشمنان بیش از پیش وارد حالت رگدال می شوند. حالت رگدال زمانی است که دشمنان به جای یک انیمیشن خشک بعد از مردن، به حالت دیگری در می آیند. در اصل این انیمیشن برای طبیعی تر جلوه دادن مرگ ساخته شده است. یکی از نمونه های شاخص آن در بازی آنچارتد 4 (Uncharted 4) بود. زمانی که نیتن بمیرد، شما این حالت را مشاهده می کنید.
- این حالت طبیعی تر شده است.
- حالت رگدال بر اساس سلاح های مختلف، متفاوت عمل خواهد نمود.
- از لحاظ نیروی وارده به دشمن بازی بهبود بسیاری داشته است. انیمیشن ها دقیقا در مکانی که برخورد با آن صورت گرفته باشد عمل خواهند کرد.
- زمانی که دشمنان به سطحی برخورد بنمایند، صدای مناسب و واکنش درست اجرا خواهد شد.
- تشخیص نیزه ها بهتر شده است. دشمنان بعد از هر ضربه درست روی نیزه ها می افتند. افکت های صدایی و انیمیشن بیشتری به بازی اضافه شده است.
بهبودهای شب و تعادل
- حس هاولر (Howler) گسترده تر شده است.
- مقاومت هاولر به انواع بیشتر اسلحه ها بیشتر شده است.
- اگر یک هاولر به وسیله بازیکن مورد اصابت گلوله قرار بگیرد اما زنده بماند، سریع تر دنبال او خواهد دوید.
- ولاتیل ها (Volatiles) سریع تر ظاهر می شوند.
- تعقیبات در لول 4 هم بسیار سخت خواهند بود.
بهبود در زمینه رابط کاربری
- حس دوام آوری (Survival Sense) حال بهتر از گذشته کار نموده و همیشه قابل استفاده است. بعلاوه نیازی به صبر کردن برای استفاده از آن بعد از یک حرکت پارکور نیست.
- قسمت آپشن بهبودهای زیادی نسبت به قبل داشته است.
- امکان پنهان کردن جان بازیکن، انتخاب آیتم ها و نشانگر زمان روز وجود دارد.
- حالت پویا برای این بخش ها وجود دارد. به این معنا که زمانی که جان بازیکن 100% باشد، نشان داده نخواهد شد.
- حال این حالت پویا به صورت پیش فرض خواهد بود. زمانی که در مشاخصه باشید، انتخاب آیتم ها نشان داده می شوند.
- تنظیمات پویا برای زمان روز به صورت پیش فرض خواهد بود. این موضوع تنها زمانی نشان داده می شوند که شب به روز یا برعکس تغییر کند. شما می توانید این تنظیمات را تغییر دهید.
- از لحاظ بصری شاخصه ها مثل HP یا توان (Stamine) بهبود زیادی داشتند. به طور کلی روشن تر بوده و رنگ هایشان طبیعی تر است.
- شاخص فاصله دشمنان بهبود بسیار زیادی داشته و تعیین تر است.
بهبودهای آخرین غولآخر بازی
- مسائل واکنش دشمن به اعمال بازیکن رفع شده است. به علت اینکه امکان داشت این کرکتر هیچ واکنشی به کارهای بازیکنا انجام نداده و مشاخصه را مختل می کرد.
- همینطور اینکه رفتار بازیکن در فاز دو به خصوص در حال کوآپ متفاوت خواهد بود.
- دشمن از حرکات منطقه ای بیشتری استفاده خواهد نمود.
- صحنه های داستانی در میان مشاخصه کمتر شده است.
- فرایند حرکات دشمن بهتر شده است.
بهبودها در قسمت انتهایی بازی
- انتها های بازی بهتر شده اند. چندین صحنه انتهای نو هم به انتهای بازی اضافه شده است.
بهبود تعادل در بازی
- حال شما می توانید کمان های قدرتمند را راحت تر بخرید.
- شارژرها و بنشی ها (Banshees) راحت تر در هنگام شب پیدا می شوند.
بهبودهای تکنیکی
- نورپردازی محیط خارجی بازی بهبود بسیاری داشته است.
- سایه و نور خورشید بهبود داشته است.
- سایه های نور افکن ها بهبود زیادی داشته است.
- حالت Motion Blur بسیار بهتر از قبل شده است.
بسته خشونت (Brutality Pack)
- ضربات بازیکنان به دشمنان با استفاده از سلاح های تیز بهبود زیادی داشته است. بعلاوه بازیکنان می توانند دشمنان را تکه تکه نموده و حتی آن ها را نصف نمایند!
- بحث صداگذاری ضربات به طور کامل نوسازی شده است. حال با توجه به قدرت ضربه صدا متفاوت خواهد بود.
- قطرات خون بعد از ضربه به زمین ریخته می گردد.
- اگر یک بازیکن به دشمن بیش از حد نزدیک باشد، خون روی صفحه می پاشد.
- افکت خون روی دشمنان بهتر شده است.
- حال با دشمنان مرده می توان ارتباط برقرار کرد! این افراد نسبت به ضربات مختلف، واکنش متفاوت نشان خواهند داد.
- افکت های خود نو به بازی اضافه شده است.
- از لحاظ گرافیکی خون بهبود زیادی داشته است.
- مسائل و باگ های زیادی از بین رفته است.
حال به مسائل رفع شده روی نسخه پلی استیشن 5 و 4 بپردازیم
مسائل داستانی
- تمام حلقه های مرگ از بین رفته اند.
- مسائل بسیاری از مراحل حل شده است.
- مسائل منطقه ها امن بهبود یافته است.
- بهبود مسائل بخش کوآپ
- پایداری این بخش بهبود زیادی داشته است.
- مسائل بسیار از مراحل در این بخش بهبود یافته است.
- مشکل پذیرفتن دعوت ها از بین رفته است.
- مسائل چالش ها از بین رفته است.
- دوستان دیگر در فواصل دور ظاهر نمی شوند.
- مسائل بخش دنیا باز مثل قفس های آویزان یا NPCها رفع شده است.
- بازیکنان دیگر به طور ناگهانی در زمین بازی فرو نخواهند رفت.
- مسائل عملکردی بازی بهبود یافته است.
مسائل حل شده بخش ابزار نایت رانرز
- پاراگلایدر و گرپل هوک برای تمام کاربران در بخش کوآپ در دسترس خواهد بود.
بهبودهای مشاخصه ای مهم
- رفتار بایترها در روز بهبود داشته است. دشمنان اتصال بیشتری با بازیکنان داشته تا هر برخورد با آن ها متفاوت باشد.
- عمل کرد سلاح ها بهبود زیادی داشته است. با این کار حس وزن سلاح به کاربر القا خواهد شد.
- واکنش دشمنان به انواع اسلحه ها بهبود داشته است.
- دشمنان انسان می توانند بعضی حرکات بازیکنان را پیش بینی نموده و با آن مقابله نمایند.
- واکنش به ضربات سبک بهبود زیادی داشته است.
رفتارهای رگدال نو
- دشمنان بیش از پیش وارد حالت رگدال خواهند شد.
- رگدال طبیعی تر از گذشته خواهد بود.
- رفتار هر دشمن بر اساس سلاح شما متفاوت خواهد بود.
- حال اگر کرکتری از جایی به پایین پرت گردد، نیروی درست به آن اعمال خواهد شد.
- مسائل بحث صداگذاری رفع شده است.
- تشخیص نیزه ها بهتر شده است. دشمنان از این به بعد واکنش درست را به هر ضربه نشان خواهند داد. انیمیشن ها و افکت های نو به بازی اضافه شده است تا طبیعی تر جلوه کند.
بهبودهای تعادل و شب
- قابلیت تشخیص هاولر بهتر شده است.
- مقاومت هاولر به سلاح های از راه دور بیشتر شده است.
- زمانی که هاولر با یک تیر برخورد کند و زنده بماند، بازیکن را دنبال خواهد نمود.
- ولاتیل سریع تر از گذشته از مکان پنهان خود خارج می گردد.
- تعقیب در لول 4 سختتر شده است.
بهبودهای رابط کاربری
- حس دوام آورنده حال به طور مداوم فعال شده و نیازی برای صبر کردن ندارد.
- منو آپشن نیز بهبودهای بسیاری داشته است.
- امکان نشان دادن، پنهان کردن یا نشان دادن پویای جان بازیکن، انتخاب نماینده آیتم و زمان روز وجود دارد.
- برای قسمت جان بازیکن حالت پویا به صورت پیش فرض خواهد بود. به این معنا که زمانی که جان فرد کامل است نشان داده نمی گردد.
- در انتخاب آیتم، حالت پویا به صورت پیش فرض است. انتخاب نماینده آیتم تنها زمانی نمایان می گردد که هنگام مشاخصه باشد یا اینکه از D-Pad استفاده گردد.
- برای زمان روز و شب حالت پویا به صورت پیش فرض است. تنها زمانی که شب به روز یا برعکس اتفاق بیافتد، نمایان خواهد شد.
- بخش های دیگر به صورت پنهان یا پویا هستند. با این کار دید بازیکن گسترده تر شده است.
- تمامی بخش های رابط کاربری از لحاظ بصری بهبود داشته است. رنگ ها واقعی تر شده و کمی خنثی تر هستند.
- نشانگر فاصله دشمنان بهبود زیادی داشته و از لحاظ بصری تعیین تر است.
بهبود در مشاخصه با غولآخر انتهایی
- مشکل واکنش دشمن به اعمال بازیکن به طور کامل بطرف شده است. به خصوص باگ های زیادی که در شرایط کوآپ وجود داشت.
- رفتارهای نوی به فاز 2 در قسمت کوآپ اضافه شده است.
- دشمن اصلی از حرکات منطقه ای بیشتری در حال کوآپ استفاده می نماید.
- صحنه های داستانی در یک مشاخصه کوتاه تر شده اند.
- فرایند مشاخصه با غولآخر نیز پیشرفت داشته است.
بهبودهای بخش انتهایی بازی
- انتها های مختلف بازی بهبود زیادی داشته است. صحنه های انتهای نوی به بازی اضافه شده که با گیم پلی همخوانی دارند.
بهبودهای تعادلی
- کمان های قدرتمند آسان تر در دسترس خواهند بود. به همین علت ارتقاء در بازی راحت تر است.
- بنشی ها و شارژرها راحت تر در شب شناسایی می شوند.
بهبودهای تکنیکی
- نورپردازی محیط بهبود زیادی داشته است.
- سایه ناشی از خورشید بهبود زیادی داشته است.
- سایه ناشی از نورافکن ها هم پیشرفت زیادی داشته است.
- حالت Motion Blur هم بسیار بهتر شده است. بعلاوه قابلیت شخصی سازی به آن اضافه شده است.
بسته خشونت
- ضربه بازیکنان با سلاح های تیز دقیق تر شده است. به همین علت بازیکنان می توانند قسمت خاصی از بدن دشمنان را کنده و یا آن ها را نصف نمایند.
- به طور کامل بحث صداگذاری در ضربات بهبود داشته است. به همین علت دشمنان نسبت به ضربه ها متفاوت صدای متفاوتی هم اجرا خواهند کرد.
- قطرات خون پس از ضربه روی زمین ریخته خواهد شد.
- اگر یک بازیکن بیش از حد به صفحه نزدیک باشد، خون روی صفحه خواهد ریخت.
- افکت خون بهبود بسیاری داشته است.
- یک دشمن مرده قابل ارتباط است. به این معنا که به ضربات واکنش نشان خواهد داد.
- افکت های بیشتری نیز به بحث خون در بازی اضافه شده است.
- مسائل بحث خون نیز در بازی رفع شده است.
- بعلاوهاز لحاظ کیفی این موضوع بهبود بسیار زیادی داشته است.
در این مدت اخیر ما شاهد عناوین ناقص بسیاری در زمان عرضه بودیم. مشکل دایینگ لایت 2 اینجاست که این بازی مدت بسیار زیادی در دست ساخت بود. حتی حدود 2 ماه پیش اعلام کردند که بازی به طور کامل ساخته شده است. پس در این مدت شرکت سازنده وقت داشته تا مسائل آن را رفع کند. با اینحال عرضه دایینگ لایت 2 چندان خوب نبود. افراد بسیاری این بازی را برای تجربه کوآپ خریده و این بخش بیشترین مشکل را داشت. حال با این به روزرسانی نو بسیاری از مسائل بازی رفع شده است. قطعا این فرایند بهبود ادامه خواهد داشته و دایینگ لایت 2 به مرز بدون مشکل شدن خواهد رسید. با اینحال فروش در زمان عرضه یکی از برترین فرصت ها برای کسب در آمد است که تکلند آن را از دست داد.
منبع: GameInformer.com
منبع: دیجیکالا مگ