خیابان تهران سئول

به گزارش وبلاگ فرافایلی، در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی آسیا یکی از جاذبه های بسیار زیبای کشور کره جنوبی یعنی خیابان تهران را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبا و دیدنی محسوب می گردد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید…

خیابان تهران سئول

کره جنوبی یکی از کشورهای آسیایی دارای جاهای دیدنی و جاذبه های بسیار زیبای زیادی است. یکی از جاهای دیدنی این کشور در شهر سئول مرکز این کشور به نام خیابان تهران است که در ادامه به آنالیز آن می پردازیم.

جالب است بدانید که در شهر سئول مرکز کره جنوبی هم متقابلا خیابانی به نام تهران موجود است. این کار در اصل یک کار نمادین و نشانه اتحاد دو مرکز با هم برای داشتن آینده ای روشن تر است.

خیابان تهران یکی از خیابان های منطقه گانگنام شهر سئول کره جنوبی است. کمپانی های سامسونگ و هینیکس دفاتری در این خیابان دارند. گرانترین و بلندترین سازهٔ این خیابان دولت کلان شهری سئول (Seoul Metropolitan Government) نام دارد که قیمت آن 200٬000٬000٬000 ون (200٬000٬000 دلار) برآورد خواهد شد.

قبل از انقلاب در پی مسافرت شهردار وقت تهران غلامرضا نیک پی به سئول در سال 1356 در جهت همکاری میان دو کشور سنگ بنای دو خیابان بزرگ در مرکز دو کشور گذاشته شد. خیابانی در تهران به نامخیابان سئول و خیابانی در سئول به نام خیابان تهران نام گذاری شد.

خیابان تهران در سئول یک خیابان 4 کیلومتری است که در منطقه گنگنام این شهر از شرق به غرب کشیده شده است و یکی از گران ترین منطقه های این شهر و از منطقه ها اعیان نشین سئول محسوب می گردد و آسمانخراش های زیادی را در خود جای داده است. البته چهار دهه پیش یعنی 40 سال قبل، این منطقه به مقدار امروز مدرن نبود و بیشتر به شهر ارواح شباهت داشت با این وجود امروزه از برج و آسمانخراش های مختلف، پیاده رو های طولانی و نسبتا شلوغ و ماشین های مدرن پر شده است.

در سال 1977 بود که شهردار وقت تهران به نام غلامرضا نیک پی به همتایش کوو جا-چون پیشنهاد تعویض اسامی خیابان ها را داد و در اصل آقای نیک پی به کره ی جنوبی رفته بود تا پیمان خواهر خواندگی را امضا کند. دو کشور روابط خوبی را پس از پیوندهای دیپلماتیک سال 1962 با هم برقرار نموده بودند و ایران هم تنها منبع فراوری نماینده نفت کره جنوبی در طی بحران سال 1973 بود.

از آن موقع تا حالا نام خیابان تهران در سئول کماکان به جای مانده است و این خیابان امروزه به یکی از قطب های مالی بین المللی در کره جنوبی و جایگاه خیلی از کمپانی های بزرگ سئول تبدیل شده است. نخستین باراین منطقه به قلب صنعت آی تی تبدیل شد و در دهه 1990 کمپانی های آی تی زیادی در این منطقه وجود داشتند تا این که این فرایند رفته رفته مقداری عوض شد و بیشتر کمپانی ها جای خوشان را به کمپانی های مالیاتی بزرگ دادند.

این منطقه اضافه بر این که قطب تجاری است، به دلیل خانه هایی با قیمت های بسیار گران و آنچنانی اش هم معروفیت دارد. جالب این که بدانید سازه هایی مانند مرکز تجارت جهانی یا مرکز همایش های بین المللی، ساختمان دپارتمان هیوندا و …. همه و همه این ها در این منطقه قرار گرفته است که از گران ترین و شلوغ ترین منطقه ها سئول محسوب می گردد.

همتای این خیابان تهران در سئول خیابان سئول در تهران است که در شهر تهران واقع شده است و در اصل این کار نمادی از فرهنگ و اتحاد دوستی بین روابط دو منطقه است. این خیابان که به طول 3 کیلومتر کشیده شده است، به بلوار سئول هم معروف است و در شمال شهر تهران واقع شده است.

در سال 2003 در نزدیکی همین خیابان سئول پارکی به نام پارک سئول افتتاح شد که در اصل به نشانه و نمادی از فرهنگ کره ای ها در ایران بود. در اصل از طرف دیگر این یک از پروژه هایی بود که از طریق شهردار وقت محمد حسن ملک مدانی انجام شد تا به این وسیله چهلمین سالگرد اتحاد و دوستی دو کشور جشن گرفته گردد.

پارک سئول در تهران

این پارک همان طور که در بالا هم گفته شد در منطقه سئول واقع شده است و داخل آن با صدها درخت کاجی که در تمام خاورمیانه تقریبا بی مثل کمیاب هستند، تزیین شده است. این پارک جایی عالی و یکی از محبوب ترین مکان ها برای پیاده روی های روزانه مردم است و در آخر هفته ها هم مملو از جمعیت خانواده هایی خواهد شد که برای پیک نیک به آن جا رفته اند.

سارا یکی از شهفرایندان تهران است که درباره این پارک می گوید: این جا از آن دست پارک هایی است که تقریبا همیشه من به آن جا می روم و بچه ها کوچکم را هم به همراه خوردم به آن جا می برم اما تا پیش از آن تصور می کردم که این جا هم یک پارک عادی مانند بقیه پارک های دیگر است تا این که آخرین سفری که رییس جمهور کره جنوبی به ایران داشت باعث شد تا به فکر رفتن به این پارک بیفتم و به این پارک فکر کنم.

نکات اضافی درباره این خیابان

  • از آن جایی که ایران کره جنوبی دو کشوری بودند که با هم روابط مالی نزدیک ر ا آغاز کردند تصمیم گرفتند تا به طور سمبلیک هم نمادی از اتحاد و دوستی را بین خودشان داشته باشند.
  • این همکاری ها از سال های قبل آغاز شد و تا سال های بعد و تا به امروز هم ادامه داشته است. در اصل دو کشور ایران و کره جنوبی همیشه روابط نزدیکی با هم داشته اند، امروزی محصولاتی از ال جی، سامسونگ و هیوندا و یا حتی دوو در ایران را که می بینید محصولاتی از کره هستند که پیروز شده اند راه خود را به بازار ایران باز نمایند.
  • همان طور که در بالا هم گفته شد، جرقه ایده ثبت خیابان تهران در سئول نخستین بار پس از آغاز روابط دو کشور و پس از سفر شهردار وقت تهران به سئول رخ داد چنین شد که این خیابان در تهران و متقابلا خیابان سئول در تهران نام گذاری شد.
  • هم اکنون هم لوح یادبود خیابان تهران در سئول موجود است، لوحی که در سال 1976 از آن پرده برداری شد.
  • خیابان تهران در منطقه گنگ نام شهر سئول کره جنوبی، در گرانترین منطقه این کلانشهر واقع شده است. جالب است بدانید بلندترین سازه سئول هم با قیمت بسیار گزافی در این خیابان واقع شده است.
  • این خیابان به مرور زمان بیشتر و بیشتر رشد کرد تا این که به یکی از پر رفت و آمدترین و تجاری ترین منطقه ها سئول تبدیل شد که حتی امروزه هم این فرایند رشد ادامه دارد.
منبع: تاپ تراول

به "خیابان تهران سئول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیابان تهران سئول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید