آخرین شرایط توانگری اقتصادی بیمه ها، 22 شرکت در سطح یک

به گزارش وبلاگ فرافایلی، آخرین شرایط نسبت توانگری اقتصادی شرکت های بیمه در امسال نشان می دهد که 22 شرکت در سطح یک و شرایط مطلوبی قرار دارند.

آخرین شرایط توانگری اقتصادی بیمه ها، 22 شرکت در سطح یک

به گزارش وبلاگ فرافایلی، شرایط توانگری اقتصادی بیمه ها در واقع یکی از معیارهای مهم برای انتخاب شرکت بیمه گر است که همیشه مورد توصیه بیمه مرکزی به مردم برای مشخص شرکت بیمه گر بوده است.

توانگری اقتصادی بیمه ها نشان می دهد که تا چه حد این شرکت می تواند در انجام تعهدات خود توانا باشد که در پنج سطح مورد آنالیز قرار می گیرد.

تازه ترین گزارش مربوط به سطح توانگری بیمه ها بر اساس اطلاعات رسمی بیمه مرکزی از این حکایت دارد که عمده شرکت ها در سطح یک قرار دارند که عبارتند از: بیمه آسیا، البرز، دانا، پارسیان، ملت، سامان، نوین، پاسارگاد، کارآفرین، میهن، کوثر، بیمه ما، سرمد، تعاون، اتکای ایرانیان، حکمت صبا، تجارت نو، زندگی خاورمیانه، امید، ایران مشخص، آسماری و اتکایی امین .

قرار دریافت شرکت بیمه در سطح یک نشان می دهد که در شرایط مطلوبی قرار دارند و نسبت توانگری آنها برابر 100 درصد و بیشتر است. این شرکت ها از توانایی کافی جهت انجام تعهدات خود در مقابل بیمه گذاران و صاحبان حقوق آنها برخوردارند.

اما چند شرکت در سطح دو قرار دارند که بیمه ایران، بیمه معلم، رازی، سینا، دی و آرمان بیمه های این بخش هستند. نسبت توانگری اقتصادی سطح دو بیش از 70 درصد و کمتر از 100 درصد است و مطابق شاخص های تعریف شده سطح دو توانگری به این معناست که شرکت های بیمه توانایی ایفای تعهدات خود را دارند ولی باید برای رسیدن به شرایط مطلوب شرایط اقتصادی خود را ترمیم و تقویت نمایند.

این در حالی است که بیمه مرکزی از شرکت هایی که در سطح دو قرار دارند درخواست ارائه برنامه ترمیم شرایط اقتصادی سه ساله و حسب مورد افزایش سرمایه را داشته که پس از آنالیز و تایید برای اجرا به این شرکت ها ابلاغ می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آخرین شرایط توانگری اقتصادی بیمه ها، 22 شرکت در سطح یک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط توانگری اقتصادی بیمه ها، 22 شرکت در سطح یک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید