10 درمان خانگی معجزه آسا برای سینوزیت

به گزارش وبلاگ فرافایلی، شما هم از تغییر فصل می ترسید زیرا باعث حمله سینوزیت می شود؟ باید بگوییم که تنها نیستید زیرا میلیون ها نفر در سراسر جهان از سینوزیت حاد یا مزمن رنج می برند و همیشه در پی بهترین و مؤثرترین روش درمان سینوزیت هستند. انواع درمان خانگی مؤثر برای سینوزیت و مسائل مربوط به آن وجود دارد. مخصوصا زمانی که نمی خواهید جریان خون خود را با آنتی بیوتیک ها و آنتی هیستامین هایی که پزشکان تجویز می کند، پر کنید. در ادامه این مطلب از خبرنگاران مگ همراه باشید، به شما 10 درمان خانگی مؤثر برای خلاص شدن از شر سینوزیت خواهیم گفت.

10 درمان خانگی معجزه آسا برای سینوزیت

سینوزیت چیست؟

سینوزیت چه نوع حاد (کمتر از چهار هفته طول بکشد) چه نوع مزمن (بیش از چهار هفته طول بکشد) به معنای التهاب پوشش داخلی سینوس هاست. سیستم اسکلتی بدن دارای حفره های هوا یا حفره های سینوسی است که از طریق غشای مخاطی در بسکمک از نقاط بدن پوشانده شده اند. استخوان های صورت دارای سه جفت سینوس هستند. زیرا اگر استخوان های صورت شما به شکل جامد بود، ممکن بود سرتان به قدری سنگین باشد که نتوانید آن را نگه دارید!

اگر به دلایلی این سینسوس ها پر از مایع، باکتری، ویروس یا قارچ شوند، افزایش فشار در آن ها منجر به حمله دردناک سینوزیت می شود و در این شرایط، عفونتی بسیار دردناک و ناراحت کننده رخ می دهد که هر کسی دوست دارد هرچه زودتر از شر آن خلاص شود. بیشتر پزشکان، عفونت سینوزیت را با آنتی بیوتیک ها، آنتی هیستامین ها، مسکن ها و داروهای تب بر درمان می کنند. آن ها همچنین ممکن است بخور و استراحت مطلق را تجویز کنند. در موارد نادری که سینوزیت شدید شده باشد، پزشک یا جراح، سینوس ها را از مایع انباشته شده تخلیه می کند یا در صورت انحراف سپتوم، جراحی را توصیه می کنند.

چه چیزی باعث عفونت سینوس می شود؟

سینوزیت یا عفونت سینوس می تواند به دلایل زیر ایجاد شود:

  • هنگامی که مژک ها (سلول های موی کوچک) که سینوس ها را پوشانده اند، مخاط کافی را از این فضاها دفع نمی کنند و باعث انسداد می شوند.
  • به علت عفونت های باکتریایی، قارچی یا ویروسی
  • سرماخوردگی
  • آلرژی
  • آسم
  • شرایطی مانند انحراف تیغه بینی، خار استخوان بینی یا پولیپ بینی

درمان های خانگی برای درد، فشار و عفونت سینوسی

اگرچه پزشکان می توانند داروهای مناسبی را برای عفونت های سینوزیت تجویز کنند، شما نیز می توانید از روش های تسکین دهنده و درمان های خانگی برای کمک به مبارزه با این عفونت استفاده کنید. لازم به ذکر است که اگر علائم شما حتی پس از یک هفته امتحان این درمان های خانگی ادامه داشت، باید به پزشک مراجعه کنید.

این روش ها شامل موارد زیر می شوند:

1. روغن های گیاهی

مواد مورد احتیاج

  • 3-4 قطره روغن اکالیپتوس
  • 3-4 قطره روغن اسطوخودوس
  • 3-4 قطره اسانس لیمو

آنچه باید انجام دهید

همه روغن ها را با هم مخلوط کنید و یک یا دو قطره از این مخلوط را روی نوک انگشتان خود بریزید. آن را با انگشتان خود روی صورت، پیشانی، شقیقه ها و پشت گردن ماساژ دهید و نفس عمیق بکشید تا بخارات این روغن ها را استنشاق کنید. برای دستیابی به نتیجه بهتر، هر چند ساعت یک بار این کار را انجام دهید.

روغن های گفته شده، به کاهش سردردهای فشاری کمک می کنند. روغن اکالیپتوس ضد التهاب و ضد میکروب است، در حالی که روغن اسطوخودوس برای فکر و بدن تسکین دهنده است. اسانس لیمو ضد قارچ و همچنین مسکن است.

2. سرکه سیب

مواد مورد احتیاج

  • 2 قاشق چای خوری سرکه سیب
  • نصف لیوان آب ولرم

آنچه باید انجام دهید

سرکه سیب را در آب مخلوط کرده و بنوشید. همچنین برای اثربخشی بیشتر می توانید این مخلوط را غرغره کنید و دو بار در روز این کار را باید تکرار کنید.

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در سرکه سیب، علائم آلرژی را به حداقل می رساند، PH سینوس های بینی را متعادل می کند و مخاط اضافی ایجاد شده را پاک می کند. همچنین با خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی خود، عفونتی را که باعث سینوزیت می شود، درمان می کند.

3. چای های گیاهی

چای های مختلفی در درمان سینوزیت مؤثر هستند که به آن ها اشاره می کنیم.

چای فلفل کاین

مواد مورد احتیاج

  • 2/1 قاشق چای خوری فلفل کاین
  • 2 قاشق چای خوری عسل
  • 1 عدد لیموی کوچک
  • یک فنجان آب جوش

آنچه باید انجام دهید

همه مواد را به آب جوش اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این چای را در حالی که گرم است میل کنید و دو تا سه فنجان در روز بنوشید.

فلفل کاین یک ضد احتقان تند است و سینوس های شما را به سرعت پاک می کند. عسل و لیمو، تندی کاین موجود در چای را متعادل می کنند.

چای زنجبیل

مواد مورد احتیاج

  • 1-2 قاشق چای خوری زنجبیل رنده شده
  • یک فنجان آب جوش

آنچه باید انجام دهید

زنجبیل را به آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید 10 دقیقه دم بکشد. سپس چای را صاف کرده و میل کنید. برای طعم دادن می توانید کمی عسل اضافه کنید. سه فنجان از این چای را باید در طول روز بنوشید.

زنجبیل یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است و به همین دلیل برای درمان عفونت های سینوسی بسیار مناسب است. خواص ضد التهابی آن، تورم و سوزش مجاری بینی را کاهش می دهد. همچنین زنجبیل ماهیت ضد میکروبی دارد و به همین دلیل عفونت سینوسی را از بین می برد.

چای سبز

مواد مورد احتیاج

  • 2 قاشق چای خوری چای خشک یا کیسه ای سبز
  • یک فنجان آب گرم

آنچه باید انجام دهید

چای سبز را چند دقیقه در آب جوش دم کنید، سپس چای را صاف کنید و در حالی که هنوز گرم است، میل کنید. عسل و لیمو افزودنی های خوبی برای افزایش طعم به این چای گیاهی هستند. لازم است سه تا چهار فنجان چای سبز در روز بنوشید.

چای سبز به عنوان یکی از بهترین دمنوش های گیاهی شناخته می شود. خاصیت آنتی اکسیدانی بالا و قدرت شفابخش آن، آن را به یک درمان خانگی برای بیشتر بیماری ها تبدیل کرده است و همچنین در درمان سینوزیت مؤثر است.

4. آب اکسیژنه

مواد مورد احتیاج

  • آب اکسیژنه 3 درصد
  • بطری اسپری مه پاش کوچک

آنچه باید انجام دهید

آب اکسیژنه را داخل بطری اسپری بریزید. روی سینک خم شوید، طوری که گوش شما به سمت سینک باشد و در این حالت آب اکسیژنه را در یک سوراخ بینی اسپری کنید، سپس جهت را تغییر دهید و این کار را برای طرف دیگر تکرار کنید. در حین انجام کار نفس عمیق بکشید تا محلول آب اکسیژنه به سینوس های بینی شما برسد. در صورت لزوم، پس از چند ساعت این کار را تکرار کنید.

آب اکسیژنه یک ضد عفونی کننده قوی است و میکروب هایی را که در مجرای بینی شما رشد می کنند، از بین می برد و آن ها را مسدود می کند.

5. عصاره دانه گریپ فروت

مواد مورد احتیاج

  • چند قطره عصاره دانه گریپ فروت
  • 2/1 فنجان آب داغ

آنچه باید انجام دهید

این عصاره را به آب اضافه کنید، آن را استنشاق کنید و دو بار در روز این کار را تکرار کنید. این عصاره دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است که عفونت زمینه ای ایجاد کننده سینوزیت را از بین می برد.

شما می توانید همین کار را با یک ضد قارچ دیگر، مانند روغن درخت چای انجام دهید.

6. عسل

مواد مورد احتیاج

  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • 1-2 قاشق چای خوری آب لیموی تازه

آنچه باید انجام دهید

هر دو ماده را با هم مخلوط کرده و مخلوط را برای چند ثانیه گرم کنید و سپس میل کنید. این ترکیب را دو بار در روز مصرف کنید و هر چند وقت یک بار این کار را تکرار کنید.

عسل یک عامل ضد میکروبی در برابر بسکمک از باکتری ها، قارچ ها و ویروس هاست که مجاری بینی و گلو را که در طول عفونت سینوسی ملتهب شده اند، تسکین می دهد.

7. ترب

مواد مورد احتیاج

  • 2/1-1 قاشق چای خوری ترب رنده شده

آنچه باید انجام دهید

ترب تازه را رنده کنید و به میزانی که در بالا گفته شد، سه بار در روز میل کنید و هر چند وقت یک بار این کار را تکرار کنید.

ترب یک عامل ضد میکروبی است که باکتری یا قارچ عامل عفونت سینوسی را از بین می برد.

نکته: بیش از میزان توصیه شده مصرف نکنید زیرا ترب بیش از حد می تواند باعث درد معده و استفراغ شود.

8. حمام سم زدایی

مواد مورد احتیاج

  • 1 فنجان نمک اپسوم
  • 2/1 فنجان جوش شیرین
  • 6-8 قطره روغن درخت چای
  • آب گرم

البته به وان حمام نیز احتیاج دارید.

آنچه باید انجام دهید

تمام مواد را به آب گرم داخل وان اضافه کنید و هم بزنید. سپس 15 تا 20 دقیقه در این حمام آرامش بخش غوطه ور شوید. می توانید روزی یک بار این کار را انجام دهید.

نمک اپسوم تمام سموم را از بدن شما خارج می کند و ماهیچه های شما را شل می کند. جوش شیرین به عنوان یک عامل ضد باکتری، میکروب های ایجادکننده عفونت را از روی پوست شما از بین می برد. روغن درخت چای همچنین یک عامل ضد میکروبی مؤثر است که به از بین بردن عفونت در سینوس ها در حین استنشاق بخار حمام کمک می کند.

9. بخور

موارد مورد احتیاج

  • یک کاسه یا ظرف بزرگ
  • آب گرم
  • چند قطره اسانس (اختکمک)
  • یک حوله بزرگ

آنچه باید انجام دهید

آب داغ را در ظرف پر کنید و اسانس مورد علاقه خود را به آن اضافه کنید. اکالیپتوس، لیمو، درخت چای و اسطوخودوس برای احتقان سینوسی بسیار خوب عمل می کنند.

سر و نیم تنه خود را روی ظرف با حوله بپوشانید تا شکل چادر ایجاد شود.

در مرحله بعد، دم و بازدم عمیق از بینی انجام دهید و بخار را برای حدود پنج تا هشت دقیقه استنشاق کنید. برای جلوگیری از تشدید سینوس های عفونی، هر گونه ترشح را با دستمال پاک کنید.

پس از اتمام، بلافاصله حوله را باز نکنید. حدود 10 دقیقه دراز بکشید و همان ملحفه یا حوله را مانند شال دور سر و سینه خود بپیچید. این کار را دو بار در روز انجام دهید وهر چند وقت یک بار آن را تکرار کنید.

برای عفونت های خفیف سینوسی، هیچ چیزی بهتر از چند دقیقه بخار گرم و مرطوب اثربخش نخواهد بود. این درمان خانگی برای سرماخوردگی سینوسی و سردرد و سایر علائم سینوزیت بسیار مفید است.

10. غرغره روغن نارگیل

مواد مورد احتیاج

  • 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

آنچه باید انجام دهید

روغن نارگیل را ذوب کرده و مانند دهان شویه داخل دهان بچرخانید. حداقل 5 تا 20 دقیقه این کار را ادامه دهید، سپس روغن را بیرون بریزید و دهان خود را با آب ولرم بشویید. این کار را هر روز انجام دهید تا زمانی که سینوس های شما پاک شوند.

روغن نارگیل در خارج کردن سموم از دهان بسیار مؤثر است و همچنین تجمع مخاط را پاک می کند.

کلام آخر

روش های شیمیایی و دارویی مختلفی برای درمان سینوزیت وجود دارد اما روش های طبیعی هم وجود دارند که می توانند بسیار تأثیرگذار باشند. بنابراین اگر از روش های شیمیایی و مصرف قرص برای درمان سینوزیت خود خسته شده اید، می توانید به روش های طبیعی روی آورید، مطمئن باشید حداقل یکی از این روش ها برای شما کارساز خواهد بود.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه رفع مسؤولیت وبلاگ فرافایلی مگ را بخوانید.

منبع: stylecraze

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 درمان خانگی معجزه آسا برای سینوزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 درمان خانگی معجزه آسا برای سینوزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید