یک گیاه مفید برای رفلاکس و زخم معده

به گزارش وبلاگ فرافایلی، خواص ریشه شیرین بیان می تواند بعضی از بیماری ها از جمله برونشیت، یبوست، سوزش سر دل، زخم معده، اگزما و درد های قاعدگی را بهبود بخشد.

یک گیاه مفید برای رفلاکس و زخم معده

شیرین بیان گیاهی است با طبع گرم که مردم از هزاران سال پیش آن را برای درمان انواع بیماری ها استفاده می کردند.

پزشکان سنتی معتقدند که خواص ریشه شیرین بیان می تواند بعضی از بیماری ها از جمله برونشیت، یبوست، سوزش سر دل، زخم معده، اگزما و درد های قاعدگی را بهبود بخشد. با اینکه مصرف شیرین بیان به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می گردد، اما استفاده بیش از حد آن می تواند منجر به مسائل جدی و عوارض جانبی و حتی مسمومیت گردد.

زخم معده به زخم های دردناکی گفته می گردد که در معده، مری تحتانی یا روده کوچک شما به وجود می آید. مصرف شیرین بیان برای درمان زخم معده، به خصوص در خصوص تاثیر آن روی باکتری معروف به هلیکوباکتر پیلوری (H.pylori) در تحقیقات علمی مورد توجه قرار گرفته است.

هلیکوباکتر پیلوری دلیل اصلی زخم های گوارشی و یکی از مهمترین عفونت هایی است که برطرف آن به سختی انجام می گردد. بعلاوه به نظر می رسد که ریشه شیرین بیان دارای خواص ضد میکروبی است که می تواند بعضی از عفونت های قارچی را درمان کند، مثل کاندیدا آلبیکنس و سایر عفونت های باکتریایی مانند استافیلوکوکوس اورئوس که درمان آن ها مشکل است.

یکی دیگر از خواص شیرین بیان برای معده، کاهش رفلاکس معده است. عرق شیرین بیان می تواند برای درمان علائم سوء هاضمه مانند رفلاکس اسید، ناراحتی معده و سوزش سر دل مصرف گردد.

شیرین بیان بخاطر ترکیباتی که دارد مقدار اسید معده را کاهش می دهد و در نتیجه به برطرف سوزش معده و سوء هاضمه یاری کند. در یک مطالعه 30 روزه روی 50 بزرگسال مبتلا به سوء هاضمه، دو بار مصرف کپسول شیرین بیان 75 گرمی در روز منجر به بهبود قابل توجهی در علائم در مقایسه با دارونما شد.

در واقع شیرین بیان با پاکسازی معده به برطرف بیماری های مختلفی که می تواند این اندام را درگیر نموده باشد یاری می نماید.

به دفعات زیاد شنیده ایم که شخص به خاطر استرس زیاد دچار ناراحتی های معده شده است. اگر شما هم از افرادی هستید که معمولاً دچار استرس می شوید، ریشه شیرین بیان می تواند برایتان مفید باشد. تحقیقات پزشکی نشان داده است که مصرف این گیاه می تواند باعث تنظیم هورمون استرس کورتیزول در بدن گردد.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرادید

به "یک گیاه مفید برای رفلاکس و زخم معده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک گیاه مفید برای رفلاکس و زخم معده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید