ورود پست فارس برای توزیع مرغ

به گزارش وبلاگ فرافایلی، مدیرکل پست فارس از ورود پست فارس برای توزیع مرغ با استفاده از خدمات پست الکترونیک در راستای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی، برطرف اشکالات در شبکه های توزیع و یاری به شفافیت و رصد این کالا اطلاع داد.

ورود پست فارس برای توزیع مرغ

به گزارش خبرنگار گروه استان های وبلاگ فرافایلی از شیراز، مهدی آزادی، مدیرکل پست فارس، در نشست خبری امروز گفت: پارسال در مجموعه پست فارس علی رغم حاکمیت بحران کرونا و قطعی های برق، اما بدون یک روز دورکاری، با کوشش مضاعف و توجه به افزایش ترافیک مرسولات و افزایش شیفت های کاری کوشش شد تا اختلالی در مجموعه ارتباطات فیزیکی استان مسئله ای ایجاد نگردد.

او با بیان اینکه پست از قدیمی ترین و مردمی ترین نهاد های ارتباطی دنیاست، اضافه کرد: امروز و در این ایام ار تاریخ حضور پست برای کاهش فاصله ها وبهره وری در زمان و بعلاوه تاثیری که بر اقتصاد ملی، کلان و خرد خانوار ها دارد، پر رنگ تر است.

مدیرکل پست فارس ادامه داد: با توجه به برنامه هایی که شرکت ملی پست برای حمایت از موضوع تجارت الکترونیک، لجستیک و امور پستی مردم دارد، امید است که شاهد رشد مالی و اثرات جدی در آینده ای نه چندان دور بر روی گردش های مالی و اجتماعی جامعه باشیم.

آزادی خاطرنشان کرد: از آغاز پاندمی کرونا تا به امروز در کشور سطح تقاضا برای استفاده از خدمات پستی به شدت افزایش یافته و این موضوع با توجه به اینکه ناگهانی رخ داد و زیرساخت های پستی هنوز پیش بینی های لازم را نداشت موجب شد تا در سال گذشته به ویژه در شش ماهه اول سال، با چالش هایی روبرو شویم.

او اسم کرد: این امر موجب شد تا شرکت ملی پست ایران هاب های مختلفی در نقاط کشور پیش بینی کند و امروز هاب تبریز، اصفهان و مشهد هم راه اندازی شده که موجب کاهش معطلی در هاب تهران و ارتقای سرعت سیر محصولات شده است.

مدیرکل پست فارس خاطرنشان کرد: بعلاوه خطوط مستقیمی در استان ها که شرایط و تقاضای مناسب وجود داشت، راه اندازی شد که در فارس هم از جهت لارستان خط فارس به هرمزگان و شیراز به بندرعباس راه اندازی شد و منجر به کاهش زمان انتقال مرسولات استان ها به مقصد همدیگر شد.24 تا 36 ساعت مرسولات به این مقصد ها منتقل می گردد.

آزادی به مدیریت کسب و کار و خرید های اینترنتی با توجه به تغییر ذائقه مردم در دوران کرونا از پست نامه ها به بسته ها و امانات پستی هم اشاره و خاطرنشان کرد که این مهم موجب شده تا تقویت و ایجاد زیرساخت های ناوگان پستی در دستور کار قرار گیرد.

او گفت: سابقا بیشتر مرسولات ما پاکت بود که با ناوگان موتو سوار حمل می شد، اما در شبکه پستی نو تدارک وانت بار ها که از استاندارد ها برخوردار باشد، در دستور کار نهاده شد.

مدیرکل پست فارس با بیان اینکه از ظرفین بخش خصوصی برای این کار استفاده کردیم، اضافه کرد: 50 دستگاه وانت مزدا و پراید مسقف با مشخصات پستی و با آرم و رنگ زرد شرکت پست آماده شده و به زودی شاهد تردد های این خودروهاخ واهیم بود.

آزادی توضیح داد: در پی افزایش سهمیه بیشتر برای استان هستیم.

او گفت: پارسال بعلاوه در سطح شبکه پستی استفاده از سیستم سورتینگ در دستور کار نهاده شد که فارس هم از اولین استان هایی بود که این تجهیزات را در راستای سلامت مرسولات، تسریع در تجزیه مرسولات و دقت در امر تجزیه در شیراز مستقر کرد. این مهم موجب سلامت بسته و عدم آسیب به بسته ها شده و در واقع استفاده از این سیستم موجب کاهش25 درصدی استفاده از منابع انسانی و انرژی شده است.

مدیرکل شرکت پست فارس بعلاوه خاطرنشان کرد که استفاده از سکوی تجارت الکترونیک و رصد برخط توزیع کالا هم در دستور کار این شرکت نهاده شده است.

آزادی به تعامل با بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت آن ها برای ساماندهی ناوگان حمل و نقل سبک درون و برون شهری و تامین نیروی انسانی هم اشاره نمود.

او از ورود پست فارس برای توزیع مرغ با استفاده از خدمات پست الکترونیک در راستای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی، برطرف اشکالات در شبکه های توزیع و یاری به شفافیت و رصد این کالا اطلاع داد.

مدیرکل شرکت پست فارس ادامه داد: سامانه روستا بازار در شبکه پست استان ها برای توزیع محصولات بومی روستا ها در نقاط دور افتاده هم در دستور کار نهاده شده است.

آزادی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد که پارسال 13 میلیون و 400 هزار مرسوله در پست استان جابجا شده که در مقایسه با سال 98 از رشد بیش از 30 درصدی برخوردار بوده است.

او اندازه بسته های وارده را هم 3 میلیون و 640 هزار بسته با 5 میلیون و 100 هزار پاکت و اندازه بسته های صادره از فارس به مقاصد دیگر استان ها را دو میلیون و 100 هزار بسته خاطرنشان کرد.

انتهای پیغام

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ورود پست فارس برای توزیع مرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود پست فارس برای توزیع مرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید