واکنش مدال آوران پاراآسیایی جاکارتا به ابهام در پرداخت پاداش ها

به گزارش وبلاگ فرافایلی، پس از صحبت های اخیر داورزنی معاونت ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش پیرامون این که پاداش های معوقه ورزشکاران پس از جنگ مالی پرداخت خواهد شد، جمع زیادی از مدال آوران پاراآسیایی و پارالمپیک نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و اعلام کردند در برابر دریافت حق خود سکوت نخواهند کرد.

واکنش مدال آوران پاراآسیایی جاکارتا به ابهام در پرداخت پاداش ها

به گزارش وبلاگ فرافایلی، علیرضا مختاری دارنده مدال طلای بازی های پاراآسیایی جاکارتا در پرتاب وزنه و مدال برنز در پرتاب دیسک با انتقاد نسبت به صحبت های اخیر نسبت به پرداخت معوقه پاداش مدال آوران پاراآسیایی بعد از جنگ مالی اظهار کرد: در اردیبهشت سال جاری و در جریان مراسم تجلیل از مدال آوران سالهای 95- 96 وزیر ورزش قول دادند که تا سرانجام سال جاری پاداش مدال آوران طی مراسمی پرداخت خواهد شد، حتی به محمود خسروی وفا قبل از اعزام به جاکارتا گفتم همانند سال 95 - 96 قرار نیست که سکه ها به ریال تبدیل گردد و وی در پاسخ گفت؛ مسئله ای در این خصوص وجود ندارد. اما متأسفانه الان می بینیم نه تنها خبری از سکه ها نیست بلکه آن طور که معاون وزیر گفتند فکر می کنم از پاداش معوقه نیز به این زودی خبری نیست.

وی گفت: یکماه پیش که وزیر ورزش در اصفهان برای شرکت در مراسم دهه فجر حضور پیدا نموده بودند به او گفتم زمان پرداخت پاداش ها معین شده و وی در جواب گفت پاداش ها در اردیبهشت سال 98 طی مراسمی به مدال آوران پرداخت خواهد شد. به او گفتم مثل سال قبل که قرار نیست سکه ها به ریال تبدیل گردد و او در پاسخ گفت؛ دعا کنید که سکه گردد. همچنین تاکید نمودند که دنبال این هستیم تا پاداش مدال آوران را تأمین کنیم.

مختاری اضافه نمود: من در حال حاضر مستاجرم و شغل خاصی به جز ورزش ندارم که درآمدزایی کنم واقعاً به سختی خرج زن و بچه خود را تأمین می کنم، باید گدایی کنم تا شرمسار زن و بچه خود نشوم؟ من سالیان زیادی است که در ورزش حرفه ای فعالیت می کنم اما متأسفانه نه تنها بیمه تکمیلی حتی بیمه تأمین اجتماعی نیز ندارم و مجبورم ماهی 300 تا 400 هزار تومان برای بیمه خانواده ام پول واریز کنم. تمام مدال آوران و قهرمانان با سختی زندگی خود را می گذرانند. من و تمام مدال آوران امیدمان به این پاداش است که هزینه زندگی خود را بپردازیم. دور از عدل و انصاف است که با مدال آوران این گونه برخورد نمایند.

این مدال آور بازی های پاراآسیایی جاکارتا توضیح داد: من ماهی 2میلیون و 500 هزار تومان اجاره می دهم و درآمدی هم ندارم، سال جاری به خاطر اینکه دخترم ناراحتی قلبی داشت 50 میلیون تومان هزینه کردم تا پول عمل جراحی وی را پرداخت کنم. مسؤولین چرا درد ما را نمی فهمند. با این تورم و گرانی که در کشور وجود دارد چرا مسؤولین در پرداخت پاداش امروز و فردا می نمایند. من پیشنهاد می کنم چند نفر از ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی همراه با اصحاب رسانه و وزیر ورزش طی یک برنامه زنده ای در جریان درد و دل قهرمانان بنشینند و قضاوت را بر عهده مردم بگذارند.

مختاری اظهار کرد: به اعتقاد من بهداد سلیمی و یا محمد بنا در مورد تبعیضی که بین پاداش بازیکنان فوتبال با سایر رشته ها زدند، حرف دل تمام ورزشکاران بود و خاص تنها یک رشته وزنه برداری و یا کشتی نبود. ما چقدر باید تحمل کنیم. من در بازی های پاراآسیایی اینچئون دو تا طلا گرفتم که در آن موقع نیز به طلای اول من 150 سکه و دومی 5/ 7‬ سکه تعلق پیدا کرد، در لندن نیز که یک طلا کسب کردم مسؤولین در پرداخت پاداش سکه را به ریال تبدیل کردند. من از ورزش ایران خیلی درد کشیدم. الان نیز که یک طلا و یک سکه در بازی های پاراآسیایی جاکارتا کسب کردم معین نیست که این پاداش پرداخت می گردد یا خیر؟

در ادامه پیمان نصیری دارنده مدال طلای دوی 1500 متر نیمه استقامت بازی های پاراآسیایی جاکارتا گفت: 6 ماه است که بعد از بازی های پاراآسیایی جاکارتا مسؤولین قول دادند که پاداش ها تا سرانجام سال پرداخت خواهد شد، سپس گفتند که چون رئیس جمهور در سرانجام سال فرصت ندارد که در مراسم اهدای پاداش به مدال آوران حضور داشته باشد، زمان پرداخت پاداش های معوقه به اردیبهشت سال آینده موکول شد، الان هم معاون وزیر می گوید بعد از جنگ مالی پاداش ها پرداخت خواهد شد. این حرف یعنی اینکه فاتح سکه ها خوانده شده و پاداشی در کار نیست. ما نمی گوییم پاداش ها را بر مبنای قیمت الان سکه بدهند بر مبنای بازی ها سکه را محاسبه نمایند اما زمان پرداخت پاداش ها را امروز و فردا ننمایند، من 4 سال عمر و زندگی خود را صرف ورزش حرفه ای کردم تا بتوانم به مدال طلای دوومیدانی دست پیدا کنم سر سیری که نرفتم ورزش کنم.

وی اظهار داشت: من در کارنامه ورزشی خود 37 مدال جهانی، پارالمپیک و بازی های پاراآسیایی را دارم و برای کسب این تعداد مدال از زندگی خود گذشتم، حتی حاضر شدم پول قرض بگیرم تا از اردو نمانم. کسی که پرچم کشور خود را به اهتزاز در می آورد باید شخصیت خود را کوچک کند تا از دیگران پول قرض کند؟ این بازی جدیدی که وزارت ورزش آغاز نموده نه به نفع ورزش است و نه به نفع خودشان. من یقین دارم ورزش ایران به خاطر این موضوع بشدت لطمه خواهد خورد. من بعد از صحبت های اخیر داورزنی دیگر رغبتی برای تمرین ندارم و انگیزه ام را به شدت از دست دادم.

همچنین عرفان حسینی دارنده مدال برنز بازی های پاراآسیایی جاکارتا در پرتاب نیزه اضافه نمود: در سال 2017 و در جریان بازی های کشورهای اسلامی گفتند کسانی که به مدال طلا، نقره و برنز این بازی ها دست پیدا نمایند به ترتیب 20 سکه، 10 و 8 سکه اختصاص پیدا خواهد نمود که یکسال و نیم بعد از این بازی ها به من که به مدال برنز دست پیدا نموده بودم به جای 8 سکه، 5 سکه در قالب کارت هدیه به مبلغ یک میلیون و 850 هزار تومان بابت هر سکه به من دادند. الان هم بعد از 6 ماه فعلاً معین نیست که وضعیت پاداش ها چگونه خواهد بود.

این مدال آور بازی های پاراآسیایی جاکارتا ادامه داد: 17 سال است ملی پوش هستم و 27 مدال در تورنمنت های مختلف بین المللی کسب کردم، متأسفانه به خاطر این درگیر ورزش حرفه ای هستم شغل خاصی ندارم و تمام زندگی من در ورزش خلاصه می گردد، در حال حاضر نیز کلی بدهی دارم که امیدوار بودم پاداش معوقه پرداخت گردد تا بدهی های خود را تسویه کنم. سالی صد تا 120 میلیون برای ورزش حرفه ای هزینه می کنم و اگر پاداشی نیز داده گردد باید صرف بدهی های خود بدهم. حتی حقوقی که بابت اردونشینی پرداخت می نمایند کفاف هزینه ها نیست. من نزدیک 8 ماه در اردو بودم و چیزی حدود 2 میلیون و 700 هزار تومان بابت یکسال تمرین به من پرداخت کردند، آیا با این شرایط می توان ورزش قهرمانی را ادامه داد. من سرباز این مملکت هستم واقعاً ارزش ندارد که حمایت شوم.

حسینی اظهار داشت: بعد از 17 سال ورزش حرفه ای دیسک کمر دارم، رباط دور زانویم پاره شده و کپسول مفصلی کتفم مشکل پیدا نموده و حتی 3 بار عمل جراحی انجام دادم، اما با تمام این شرایط باز هم ورزش حرفه ای را کنار نگذاشتم و به خاطر پرچم کشورم سعی کردم در بدترین شرایط مدال کسب کنم آیا باید با یک قهرمان ملی این گونه برخورد گردد. واقعاً انصاف است که این هم سختی بکشیم و مسؤولین به خاطر مسائل مالی از جیب ما هزینه نمایند. چرا از جیب خود هزینه نمی نمایند. ما سختی نکشیدیم که تاوان مسائل مالی را بدهیم. برای من یک ملی پوش زشت است که برای تأمین خرج زندگی زن و بچه ام گدایی کنم. ما دنبال حق خودمان هستیم نه چیز دیگر.

وی در سرانجام گفت: من 5 ماه است ورزش را کنار گذاشته ام و مجبور شدم به کار مکانیکی مشغول شوم تا در تأمین خرج زندگی خانواده ام نمانم. حتی بارها به نمایندگان مجلس، ریاست جمهوری، استانداری و بیت رهبری نامه نوشتم و راجع به وضعیت زندگی ام شرح دادم اما متأسفانه تا به امروز هیچ جوابی دریافت نکردم. حال ورزشکاران پاراآسیایی و پارالمپیک اصلاً خوب نیست و به سختی زندگی خود را می گذرانند. چرا باید در پرداخت پاداش این همه تبعیض بین بازیکنان فوتبال و سایر رشته ها وجود داشته باشد. آیا مسائل مالی برای بازیکنان فوتبال نیست و تنها برای مدال آوران آسیایی و پاراآسیایی و… است.

به گزارش وبلاگ فرافایلی، بعد از انتقاد مدال آوران پاراآسیایی نسبت به پرداخت پاداش های معوقه ورزشکاران بعد از جنگ مالی، محمدرضا داورزنی در پاسخ به این نقدها گفت: هر تعهدی که مطابق آئین نامه پاداش قهرمانان بر عهده ما باشد، انجام می دهیم و مسئله ای از بابت انجام آن نداریم. بعضی از قهرمانان و مربیان عزیز ملی از سخنان من دچار سو تفاهم شدند و همین جا اعلام می کنم همه ما یک خانواده هستیم و در کنار هم برای شادی دل مردم کوشش می کنیم.

داورزنی در عین حال تاکید نمود: هیچ مسئله ای برای پاداش سکه بازی های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا نداریم و ان شاءالله با تأمین منابع به سرعت انجام می گردد.

معاون قهرمانی با اشاره به تحریم های اخیر آمریکا گفت: دشمن با این تحریم های ناعادلانه ظالمانه اتحاد مردم و کشور را هدف گرفته است و ما به آمریکا این اجازه را نمی دهیم. ان شاءالله با اتحاد و همدلی این شرایط ویژه را هم با سربلندی طی خواهیم کرد.

همچنین ژاله فرامرزیان معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت ورزش در پاسخ به نقدها ملی پوشان در مورد پرداخت پاداش اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در موضوع پرداخت قهرمانان و مدال آوران بسیار خوش حساب بوده به طوری که از سال 90 تا 96 تمام پاداش ها پرداخت شده است. خوشبختانه تا الان تعهدی از سوی وزارت ورزش و دولت نسبت به پاداش مدال آوران بر زمین نمانده است.

وی اظهار داشت: ما در پرداخت پاداش سکه ای قهرمانان تا بازی های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا مطابق وعده ای که دادیم در صورت تأمین منابع هیچ مسئله ای نداریم و البته توجه داشته باشید پاداش هر سال در اعتبارات لایحه بودجه سال بعد پیش بینی می گردد و از این جهت هیچ تأخیری نداریم.

فرامرزیان در سرانجام گفت: آئین نامه پاداش قهرمانان بعد از بازی های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا تغییر نموده است و از مبنای سکه طلا خارج شد و از این به بعد مبنای پاداش قهرمانان به صورت امتیاز خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "واکنش مدال آوران پاراآسیایی جاکارتا به ابهام در پرداخت پاداش ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مدال آوران پاراآسیایی جاکارتا به ابهام در پرداخت پاداش ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید