واکنش اولیانوف به گزارش جدید آژانس درباره ایران

به گزارش وبلاگ فرافایلی، خبرنگاران : نماینده روسیه در وین در پیامی به موارد مطرح شده در گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران واکنش نشان داده و گفت، نیازی نیست شورای حکام آژانس درباره موارد مطرح شده در این گزارش اقدامی انجام دهد.

واکنش اولیانوف به گزارش جدید آژانس درباره ایران

به گزارش وبلاگ فرافایلی به نقل از ایسنا، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در پی انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای ایران در صفحه توییترش نوشت: گزارش جدید آژانس درباره ایران می گوید که تهران به خوبی همکاری می کند اما آژانس از اطلاعات [ارائه شده توسط] ایران درباره یک مسئله که مربوط به گذشته است، رضایت ندارد.

اولیانوف ادامه داد: هیچ نگرانی در زمینه اشاعه وجود ندارد و نیازی به هیچ اقدامی از سوی شورای حکام نیست. این موضوع باید از طریق روندهای متعارف حل شود.

اظهارات اولیانوف در پی ادعای شب گذشته خبرگزاری آسوشیتدپرس مطرح می شود. این خبرگزاری در خبری مدعی شد مطابق سندی محرمانه که به طرفین برجام ارائه شده و به رصد این خبرگزاری رسیده است که ذخایر اورانیوم با غنای کم ایران در تاریخ 2 نوامبر به 2442.9 کیلوگرم رسیده است در حالی که میزان اورانیوم با غنای کم ایران در تاریخ 25 اوت در حدود 2105.4 کیلوگرم بوده است.

همچنین به ادعای خبرگزاری رویترز، ایران اولین آبشار سانتریفیوژهای پیشرفته را در نیروگاه زیرزمینی غنی سازی اورانیوم نطنز نصب کرده است.

رویترز ادعا می کند مطابق گزارشی که به رصد این خبرگزاری رسیده است، ایران آبشار سانتریفیوژاوی IR-2m را نصب و متصل کرده است اما گاز هگزافلوراید اورانیوم را به این آبشار تزریق نکرده است.

همچنین آسوشیتدپرس به نقل از آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شده است که ایران همچنان به غنی سازی اورانیوم با درصد غنای 4.5 درصد ادامه می دهد که بیشتر از سطح 3.67 درصدی مجاز ذیل توافق هسته ای می باشد.

منبع: اقتصادنیوز

به "واکنش اولیانوف به گزارش جدید آژانس درباره ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش اولیانوف به گزارش جدید آژانس درباره ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید