شرط دولت بایدن برای برطرف تحریم ها علیه ایران

به گزارش وبلاگ فرافایلی، یک مقام وزارت خارجه آمریکا تأکید نموده دولت این کشور تحریم ها را تنها بعد از بازگشت دوجانبه تهران و واشنگتن به برجام برطرف خواهد نمود.

شرط دولت بایدن برای برطرف تحریم ها علیه ایران

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فرافایلی، یک مقام وزارت خارجه آمریکا بار دیگر تأکید نموده دولت جو بایدن تحریم ها علیه ایران را تنها بعد از بازگشت دوجانبه به توافق برطرف خواهد نمود.

پایگاه واشنگتن اگزماینر به نقل از منابع نزدیک به تیم مذاکره کننده آمریکا نوشته هیأت های کشور های غربی در آخرین دور مذاکرات وین به پیشرفت های معناداری در مورد احیای برجام دست پیدا نموده اند.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که اشاره ای به نامش نشده به این پایگاه گفت: دور جدید مصاحبه ها در وین مثبت بود. شاهد پیشرفت های معناداری بودیم.

این مقام وزارت خارجه آمریکا با وجود این تصریح نموده کماکان اختلاف های مهمی میان طرف ها وجود دارد که بایستی برطرف شوند.

چهارمین دور نشست کمیسیون مشترک برجام که با حضور هیأت های ایران و 1+4 (آلمان، فرانسه، چین، روسیه و انگلیس) در گرندهتل شهر وین برگزار شده بود عصر چهارشنبه به انتها رسید.

در این نشست روسای هیأت ها مروری بر پیشرفت های حاصله در دور چهارم و آخرین شرایط متن ها نموده و به گفتگو در مورد راستا پیش رو پرداختند. هیأت ها با اشاره به متن های تهیه شده که در نتیجه نشست های متعدد دوجانبه و چندجانبه در سطوح مختلف حاصل شده، از شرایط کلی مذاکرات و راستا طی شده ابراز رضایت کردند و بر ضرورت حفظ شتاب آهنگ کنونی در ادامه مصاحبه ها تاکید کردند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: موضع آمریکا همواره این بوده که ما آماده ایم تحریم های ناسازگار با برجام را برطرف کنیم، اما این کار را فقط در صورت بازگشت دوجانبه به پایبندی به توافق انجام خواهیم داد.

وی همچنین تأکید کرد: ماهیت دقیق گام های تحریمی که ایالات متحده برای محقق شدن این هدف باید بردارد، موضوع مصاحبه است.

دولت جو بایدن مدعی است میخواهد به وسیله مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته ای برجام را فراهم کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اردیبهشت ماه سال 1397 با نقض تعهدات آن کشور از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد و سیاست موسوم به فشار حداکثری را در دستور کار قرار داد.

مقام های دولت جو بایدن بار ها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف نموده اند، اما تا کنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم هستند سرباز زده اند.

دولت بایدن تا به امروز گفته تحریم های اعمال شده علیه ایران بعد از خروج آمریکا از برجام را مگر در صورت اجرای کامل این توافق از سوی ایران برطرف نخواهد نمود.

جمهوری اسلامی ایران تأکید نموده با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق را نقض نموده این واشنگتن است که باید با برطرف تحریم ها به توافق بازگردد. تهران البته تأکید نموده اصرار یا عجله ای برای بازگشت آمریکا به توافق ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شرط دولت بایدن برای برطرف تحریم ها علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط دولت بایدن برای برطرف تحریم ها علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید