نمایشگاه گردشگری تهران تغییر می نماید؟

به گزارش وبلاگ فرافایلی، معاون گردشگری با اعلام برگزاری پانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران در بهمن ماه، از تغییر رویکرد این نمایشگاه اطلاع داد و گفت: درصدد معرفی الگوهای پیروز کسب وکارهای گردشگری و ایجاد جریان سازی در این حوزه هستیم.

نمایشگاه گردشگری تهران تغییر می نماید؟

ایسنا: روابط عمومی معاونت گردشگری، علی اصغر شالبافیان در شورای سیاست گذاری پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران که قرار است از 9 تا 12 بهمن ماه سال جاری در محل نمایشگاه های بین المللی استان تهران برگزار گردد، گفت: در کوشش هستیم با جهت دهی به این رویداد و حرکت آن به سوی تخصصی شدن امکان بهره مندی بیشتر فعالان گردشگری را فراهم آوریم و با معرفی الگوهای پیروز کسب وکارهای گردشگری، سبب ایجاد جریان سازی مثبت و سازنده در این حوزه شویم.

او اضافه نمود: برای فراهم کردن بستر لازم تخصصی شدن نمایشگاه گردشگری پیش رو احتیاج است وارد موضوع محتوایی شویم، یعنی باید آنالیز گردد که تناسب افرادی که در این رویداد حضور می یابند چقدر با اهداف نمایشگاه هماهنگ است. شاید این رویکرد منتهی به حضور جمعی محدودتر و کاهش متراژ فضای نمایشگاه گردد، اما این دیدگاه گامی به سوی کیفی سازی یک نمایشگاه تخصصی خواهد بود.

شالبافیان ادامه داد: با توجه به این که نمایشگاه گردشگری تهران طبق سال های گذشته بسیار مورد استقبال عمومی قرار گرفته و از طرفی احتیاج است بستر و فرصت ارتباط دوسویه میان بخش خصوصی نیز برقرار گردد، پیشنهاد تقسیم روزهای برگزاری این رویداد به دو بخش تخصصی و عمومی در دست آنالیز واقع شده است تا تداخلی در نحوه این ارتباط ایجاد نگردد.

معاون گردشگری با بیان این که رویداد پیش رو برترین فرصت را برای یادگیری و آگاهی از وضع موجود، چالش ها و احتیاجهای حوزه گردشگری فراهم می آورد، اظهار کرد: یکی از اصلی ترین معیارها برای ارزیابی تاثیرگذاری این نمایشگاه این است که این برنامه چقدر می تواند راهنما و مفید باشد و چقدر امکان تاثیرگذاری در جامعه مخاطب را خواهد داشت، از این رو احتیاج است از فرصت گفت وگو با فعالان گردشگری، سرمایه گذاران و به طور کل صاحبان کسب وکارهای این حوزه بهره ببریم.

شالبافیان با اشاره به این که ساختار نمایشگاه پیش رو باید به گونه ای باشد که افراد بازدیدکننده از جامعه تخصصی این حوزه در جریان کامل صنعت گردشگری قرار بگیرند، تاکید نمود: دریافت کامل از شرایط گردشگری کشور تنها با حضور جامعه تخصصی، فعالان گردشگری، صاحبان کسب وکارها و نیز ادارات کل استانی محقق می گردد. در واقع این رویداد باید به نوعی مرکز دیدار، مذاکره و توسعه کسب وکار فعالان و ذی نفعان بخش خصوصی باشد تا انعکاس دقیقی از جریانات موجود را نمایان کند.

او بعلاوه روی حضور قوی صنایع وابسته در نمایشگاه گردشگری تهران تاکید نمود و با اشاره به نقش و اهمیت این بخش در تقویت ساختار صنعت گردشگری کشور، آن را یکی از بخش های مغفول مانده خواند.

معاون گردشگری تهیه دستورالعمل حضور شرکت کنندگان در نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران را الزامی دانست و گفت: این اقدام سبب حضور ضابطه مند و برگزاری نمایشگاه به صورت نظام مند می گردد و در تنظیم این رویداد به سوی تخصصی شدن تاثیرگذار است.

در این نشست جمعی از فعالان گردشگری، رؤسا و نمایندگان تشکل های تخصصی و نیز مجری برگزاری نمایشگاه، هر یک به آسیب شناسی برگزاری این رویداد در سال های گذشته پرداختند. بهینه سازی فضای آموزش و ارتقاء سطح برگزاری کارگاه های آموزشی در حاشیه نمایشگاه، ارتقاء شرایط اطلاع رسانی و برندسازی، فراهم آوردن زمینه ارتباط بخش خصوصی در نشست های رو در رو با مساعد کردن فضای گفت وگو، در نظر گرفتن جوایز انگیزشی، ایجاد وجه کاربردی برای نمایشگاه، و استفاده از ظرفیت اکسپو دبی برای معرفی و اطلاع رسانی این رویداد، بخشی از این نظرات و پیشنهادات بود.

منبع: توریسم آنلاین

به "نمایشگاه گردشگری تهران تغییر می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه گردشگری تهران تغییر می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید