نحوه ساخت گوشت مصنوعی ؛ گوشت مصنوعی جایگزینی برای گوشت حیوانی؟ ، مزایا و معایب گوشت مصنوعی در یک نگاه

به گزارش وبلاگ فرافایلی، گوشت مصنوعی به عنوان جایگزینی برای گوشت حیوانات معمولی ظاهر شده و احتیاج به فراوری مواد غذایی پایدار را به علت افزایش جمعیت دنیا رفع می نماید. اما پایدارتر بودن گوشت مصنوعی نسبت به گوشت حیوانی جای بحث دارد، زیرا نتایج تحقیقات در خصوص تأثیرات گوشت کشت شده بر سلامت، ایمنی و محیط زیست قطعی نیست.

نحوه ساخت گوشت مصنوعی ؛ گوشت مصنوعی جایگزینی برای گوشت حیوانی؟ ، مزایا و معایب گوشت مصنوعی در یک نگاه

وبلاگ فرافایلی - آرش نهاوندی: در این مطلب کوشش شده به این پرسش ها پاسخ داده گردد که آیا گوشت گوشت مصنوعی (آزمایشگاهی) در آینده به عنوان یکی از منابع اصلی تامین پروتئین بشر در نظر گرفته خواهد شد؟ آیا گوشت مصنوعی جایگزین گوشت حیوانی می گردد؟ در این مطلب بعلاوه به چگونگی تولید گوشت آزمایشگاهی مزایای احتمالی و بعضی از معایب آن پرداخته ایم.

به گزارش هلت نیوز، گوشت مصنوعی از سلول های ماهیچه اسکلتی که از یک حیوان زنده گرفته شده تولید می گردد. تعداد سلول ها تحت تنظیمات آزمایشگاهی مناسب افزایش می یابد، سپس توده های سلولی رشد یافته برای ایجاد محصول نهایی پردازش می شوند. فرآیند تولید گوشت پرورشی شامل موارد زیر است:

جداسازی سلولی: بیوپسی از سلول های ماهیچه اسکلت حیوان زنده بدون آسیب رساندن یا کشتن آن گرفته می گردد.

کشت سلولی: سلول ها در یک محیط غنی از مواد مغذی در یک بیوراکتور قرار می گیرند. محیط باید مواد مغذی لازم برای رشد سلول ها را تامین کند.

تشکیل بافت: با گذشت زمان، سلول ها تکثیر شده و به توده ای از بافت ماهیچه ای تبدیل می شوند که شبیه ساختار گوشت های معمولی است.

برداشت: توده بافت عضلانی به صورت گوشت های کشت شده مختلف و محصولات آن تولید می گردد.

آیا گوشت پرورشی آینده غذایی بشر است؟

در حال حاضر، در خود آمریکا، هیچ گوشت مصنوعی یا محصولات آن برای فروش موجود نیست. هدف دانشمندان و شرکت های فعال در این زمینه افزایش پذیرش و مصرف گوشت مصنوعی برای کاهش دامداری سنتی و در نتیجه کشتار حیوانات است. گوشت مصنوعی بعلاوه می تواند امکان احتیاج به مصرف پایدار گوشت در سال های آینده را فراهم کند. گوشت مصنوعی می تواند آینده غذایی بشر باشد زیرا می تواند به پایداری، امنیت غذایی، سلامت، رفاه حیوانات و محیط زیست یاری کند.

به پایداری تامین گوشت یاری می نماید؟

انسان احتیاجهای خود را با منابع محیط طبیعی تامین می نماید. هدف پایداری ایجاد آینده ای است که در آن انسان و طبیعت می توانند در کنار هم زندگی نمایند تا انسان ها بتوانند زنده بمانند. بعضی استدلال می نمایند که گوشت مصنوعی پایدارتر از گوشت های معمولی است، که جای بحث دارد زیرا تحقیقات در خصوص تأثیرات گوشت کشت شده بر سلامت، ایمنی و محیط زیست قطعی نیست.

آسایش حیوانات را بهبود می بخشد

بعضی از دانشمندان و حامیان حیوانات، گوشت های مصنوعی را گوشتی می دانند که بدون ظلم به دام به دست می آید. اگرچه گوشت کشت سلولی کشتار حیوانات را کاهش می دهد، اما برای استخراج سلول های بنیادی که به گوشت تبدیل می شوند، به حیوانات نیز احتیاج است. اما برای تولید گوشت مصنوعی به حیوانات کمتری احتیاج است. بنابراین، گوشت مصنوعی می تواند آرامش و آسایش حیوانات را تا حدی بهبود بخشد.

می تواند ایمن تر و سالم تر باشد

بعضی ادعا می نمایند که گوشت های مصنوعی ایمن تر از گوشت های معمولی هستند زیرا در یک محیط آزمایشگاهی کنترل شده تولید می شوند. بنابراین، عاری از عوامل بیماری زای رایج روده ای مانند ای . کولی (E. coli)، سالمونلا یا کامپی لوباکتر (شایع ترین عامل باکتریایی التهاب روده انسانی در دنیا) است. علاوه بر این، گوشت های مصنوعی می توانند فاقد آنتی بیوتیک باشند. برای جلوگیری از عفونت به دام ها آنتی بیوتیک داده می گردد. بنابراین، مقاومت آنتی بیوتیکی یک مسئله است. گوشت های مصنوعی را می توان از نظر عفونت و عوامل بیماری زا کنترل کرد.

بیشتر بخوانید:

  • تولید گوشت مصنوعی با عطر چربی های آزمایشگاهی | هر روز واقعی تر از قبل
منبع: همشهری آنلاین

به "نحوه ساخت گوشت مصنوعی ؛ گوشت مصنوعی جایگزینی برای گوشت حیوانی؟ ، مزایا و معایب گوشت مصنوعی در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه ساخت گوشت مصنوعی ؛ گوشت مصنوعی جایگزینی برای گوشت حیوانی؟ ، مزایا و معایب گوشت مصنوعی در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید