بوریس ویلیس دوباره به جان سخت باز می شود؟

به گزارش وبلاگ فرافایلی، بروس ویلیس هنرپیشه آمریکایی و از ستاره های هالیوود که چندی پیش به علت ابتلا به بیماری آفازی، تصمیم به کناره گیری از بازیگری گرفت، بیان نمود که حق جعل (دیپ فیلک - Deep Fake) خود را فروخته است. این امکان هست که او بتواند در مقطعی از زمان در پروژه دیگری در نقش جان مک کلین ظاهر گردد.

بوریس ویلیس دوباره به جان سخت باز می شود؟

به گزارش وبلاگ فرافایلی، با این اقدام، بوریس ویلیس - Walter Bruce Willis که با نقش جان مک کلین در فیلم جان سخت - Die Hard به معروفیت رسید، به نخستین ستاره بازنشسته هالیوود تبدیل شد که شبیه خود را فروخت تا از آن برای ایجاد یک دوقلو دیجیتال به وسیله فناوری جعل عمیق(ویدیوهای دیپ فیک) استفاده گردد.

دیپ فیک یا جعل عمیق تکنیکی برای ترکیب تصویر انسان مبتنی بر هوش مصنوعی است؛ ویدیوی جعلی، ترکیب فیلم های موجود و منبع است که فرد یا افرادی را درحال انجام یک کار در موقعیتی نشان می دهد که هرگز در واقعیت اتفاق نیفتاده است.

به نوشته تلگراف، ویلیس حق فروش شبیه خود را با شرکت آمریکایی Deepcake امضا نموده است؛ این شرکت می تواند نسخه های جعل عمیق این ستاره را برای استفاده در فیلم ها به صورت دیجیتالی فراوری کند.

پیشتر، ویلیس در سال 2021 با استفاده از این فناوری در یک آگهی تبلیغاتی ظاهر شد که در آن موقع به نظر می رسید این ستاره هالیوود از این که به او فرصت بازگشت به گذشته داده می گردد هیجان زده است.

به نوشته مووی وب، هم اینک روشن نیست که قرارداد ویلیس با دیپ فیک در آینده چه مسیری را طی خواهد نمود اما آنچه محرز است این است که حرفه بازیگران به سن یا حتی مرگ محدود نمی گردد.

  • داستین هافمن در 85 سالگی برای فورد کاپولا نقش آفرینی می نماید
  • تصویر عنبیه چشم بازیگر معروف به حراج گذاشته شد!

با توجه به استفاده شدید کمپانی دیزنی از فناوری دیپ فیک که در زمان حاضر هم حق فیلم های جان سخت را در اختیار خود دارد، این امکان هست که ویلیس بتواند در مقطعی از زمان در پروژه دیگری در نقش جان مک کلین ظاهر گردد.

بازیگر جان سخت که از نیروهای محرکه فیلم های اکشن در دهه 80 محسوب می گردد اکنون می تواند پیشگام این برنامه بازنشستگی برای بسیاری از دیگر بازیگران باشد

منبع: همشهری آنلاین

به "بوریس ویلیس دوباره به جان سخت باز می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوریس ویلیس دوباره به جان سخت باز می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید