سوزوکی ویتارا دوباره فیس لیفت شد، عکس

به گزارش وبلاگ فرافایلی، سوزوکی ویتارا برای دومین بار فیس لیفت شده است. این خودرو با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تازه و تجهیزات ایمنی بیشتر در اروپا عرضه خواهد شد.

سوزوکی ویتارا دوباره فیس لیفت شد، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ فرافایلی ، سوزوکی فیس لیفت دیگری از ویتارا را برای بازار اروپا معرفی نموده که چهرهٔ تازه و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نوی را در کنار ارتقاء تجهیزات ایمنی به همراه آورده است. گفتنی است، این خودرو با گرند ویتارایی که به وسیله راسا موتور به کشورمان وارد شده فرق دارد. آن خودرو در درجهٔ اول برای بازار هند توسعه پیدا نموده و در مناطقی مثل خاورمیانه هم عرضه می گردد درحالی که بازار اصلی ویتارا اروپا است.

بر اساس گزارش پدال، نسل چهارم ویتارا سال 2014 معرفی شده و هم اکنون خودرویی ده ساله محسوب می گردد. این مدل اولین فیس لیفت را سال 2018 تجربه کرد و در سال 2020 از تکنولوژی هیبریدی خفیف بهره مند شد. نوترین به روزرسانی ویتارا برای سال 2024 نیز روی تازه سازی طراحی بیرونی و بهبود تکنولوژی های داخلی تمرکز دارد. سوزوکی امیدوار است بتواند با این به روزرسانی ، ویتارا را حداقل برای چند سال دیگر در بخش رقابتی شاسی بلندهای ساب کامپکت بازار اروپا حفظ کند.

ظاهر ویتارا 2024 مشابه قبل به نظر می رسد اما با نگاهی دقیق تر می توان متوجه تعدادی به روزرسانی اندک شد. مهم ترین تغییر بیرونی این کراس اوور ژاپنی سپر نو جلو است که به لطف حذف مه شکن ها و تعبیهٔ دی لایت های باریک در طرفین، نمای ساده تری دارد. علاوه بر این، جلوپنجره هم بروز شده و ورودی هوای میانی سپر بزرگ تر شده است. قاب مشکی رنگ دور این ورودی هم یادآور گاردی است که شاسی بلندهای آفرودی می بینیم. دیگر قسمت های ویتارا تغییر خاصی نداشته و صرفاً سوزوکی رینگ های نوی با طراحی آیرودینامیکی و دو رنگ نو را برای آن ارائه نموده است.

کابین ویتارا حتی چند سال پیش هم رنگ و بوی کهنگی گرفته بود و به نظر می رسید از دههٔ 90 آمده است. در این به روزرسانی 2024 نیز صفحه آمپر همچنان آنالوگ به جای مانده ولی سوزوکی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نوی با نمایشگر لمسی 9 اینچی را ارائه نموده از قابلیت اتصال USB، بلوتوث، وای فای، اندروید اتو و اپل کارپلی بهره می برد. ویتارا مثل دیگر محصولات سوزوکی در اروپا، قبلاً با مجموعهٔ کاملی از سیستم های یاری راننده عرضه می شد اما نسخهٔ بروز شده حالا از سیستم های بیشتری شامل پایش توجه راننده، کروز کنترل تطبیقی، تشخیص تابلوهای جاده و دستیار حفظ حرکت میان خطوط بهره می برد.

پیشرانه های ویتارا بدون تغییر به جای مانده و این خودرو همچنان با همان موتورهای هیبریدی خفیف و هیبریدی کامل قبلی قابل خریداری خواهد بود. پیشرانهٔ هیبریدی خفیف از نوع 1.4 لیتری بنزینی توربو با سیستم 48 ولتی است که 127 اسب بخار قدرت فراوری می نماید و به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل می گردد که می تواند نیرو را به چرخ های جلو یا هر چهارچرخ ارسال کند.

قوای محرکهٔ هیبریدی کامل هم از یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 101 اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی با 33 اسب بخار قدرت تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم 116 اسب بخار قدرت است که به وسیله یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می گردد. سوزوکی ویتارا مدل 2024 از اوایل تابستان پیش رو راهی نمایندگی های فروش در اروپا خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین

به "سوزوکی ویتارا دوباره فیس لیفت شد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوزوکی ویتارا دوباره فیس لیفت شد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید