مقایسه مرسدس بنز CLA45 با خودروهای هم رده

به گزارش وبلاگ فرافایلی، خودروهای سدان اسپرت البته چندان زیاد نیستند، اما در میان همین خودروهای موجود نیز رقابت سختی وجود دارد. هر برندی سعی می نماید تاجایی که می تواند در این خودروها، که به نوعی ویترین توانمندی هایش محسوب می گردد، همه توانش را صرف کند تا مانور پرقدرت تری در بازار داشته باشد. البته در این حوزه رقبایی از ژاپن و آلمان و ایتالیا و حتی کره جنوبی خودنمایی می نمایند که قصد داشته اند مقابل مرسدس بنز CLA45 خودنمایی داشته باشند. در ادامه این مطلب به مقایسه مرسدس بنز CLA45 با لکسوس IS250 و آئودی A3 می پردازیم.

مقایسه مرسدس بنز CLA45 با خودروهای هم رده

مقایسه مرسدس بنز CLA45 با لکسوس IS250

لکسوس IS250 را یکی از سدان های اسپرت خوب بازار می دانند، خودرویی که می تواند با مرسدس بنز CLA45 نیز مقایسه گردد. لکسوس IS250 نزدیک به 207 اسب بخار قدرت دارد و در همین ابتدای امر، قافیه را به مرسدس بنز CLA45 می بازد. شتاب و حداکثر سرعت آن نیز فاصله معناداری با نمونه مورد مقایسه در مرسدس دارد.

با مقایسه مرسدس بنز CLA45 با لکسوس IS250 از نظر زیبایی و طراحی داخلی و خارجی نیز شکی نباید داشت که مرسدس CLA45 برتر و بی نقص تر ظاهر شده است. از نظر ایمنی و آپشن ها نیز با این که دو خودرو اشتراک زیادی دارند، اما شرایط نمونه مرسدس بهتر است.

تنها گزینه ای که انتخاب لکسوس IS250 را منطقی تر می نماید، قیمت کمتر آن نسبت به نمونه های تازه مرسدس CLA45 است.

نمای داخلی مرسدس بنز CLA45

مقایسه با آئودی A3

آئودی A3 و مرسدس بنز CLA45 هر دو در یک کشور فراوری می شوند و در ردیف کلاس های لوکس ساب کامپکت طبقه بندی می شوند. آئودی A3 اما طرف داران بیشتری دارد. 31 هزار و 538 دستگاه آئودی در سال 2016، تنها در آمریکا، به فروش رسید. این درحالی است که مرسدس بنز 25 هزار و 792 دستگاه در این کشور به فروش رساند. شاید این تفاوت در فروش به علت مقرون به صرفه تر بودن آئودی باشد، آئودی در بازار دو هزار دلار از خودروی مرسدس بنز مقرون به صرفه تر به فروش می رسد.

مقایسه مرسدس بنز CLA45 با آئودی A3 از نظر سرعت باید گفت که آئودی کندتر است. برای رسیدن به شتاب 100 کیلومتر بر ساعت، این خودرو به 7 ثانیه زمان احتیاج دارد. این میزان زمان در مرسدس بنز به عدد 5 ثانیه هم نمی رسد. قدرت مرسدس هم نسبت به آئودی بیشتر است. CLA45 به میزان 268 اسب بخار قدرت دارد، حال این که قدرت آئودی A3 به میزان 186 اسب بخار است.

درباره استفاده از تکنولوژی در خودروها باید گفت که هر دو از سیستم های اپل و اندروید استفاده می نمایند. هرچند کارشناسان معتقدند که سیستم اینترفیس کمپانی آئودی بهتر کار می نماید، اما نکته بدی که درباره این خودرو وجود دارد این است که صفحه نمایش آن درون داشبورد تعبیه شده است.

آپشن هایی از جمله سیستم اتوپارکینگ با سنسورهای جلو و عقب، آینه های گرم کن برقی، سانروف پانوراما، جایگاه برقی قابل ِتنظیم در 6 جهت، صفحه نمایش 12 اینچی، قابلیت تشخیص اثر انگشت، کابین مجازی، کنترل فرمان چند منظوره صوتی، استفاده از تزیینات نقره ای و آلومینیومی در دستگیره ها، آینه ها و دریچه هوا از امکانات آئودی A3 هستند. همه این ها باعث می گردد آئودی A3 را رقیب جدی برای مرسدس بنز CLA45 بشماریم.

جمع بندی

امیدواریم که این مطلب مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی درباره مرسدس بنز CLA45 در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید برای اطلاع از آخرین قیمت خرید و فروش مرسدس بنز CLA45 به بخش آگهی های خودرو در سایت وبلاگ فرافایلی مراجعه کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و پیشنهادات خود را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه مرسدس بنز CLA45 با خودروهای هم رده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه مرسدس بنز CLA45 با خودروهای هم رده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید