مسائل فراوری با پشت میزنشینی رفع نمی گردد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، معاون دادستان کل کشور گفت: مسائل حوزه فراوری و تحقق رونق فراوری با پشت میزنشینی و صرفا مکاتبه رفع نمی گردد و اولویت دستگاه قضائی بازدید میدانی و کار عملیاتی است.

مسائل فراوری با پشت میزنشینی رفع نمی گردد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، سعید عمرانی در جمع وبلاگ فرافایلی به تشریح جزئیات جلسه کمیته حمایت قضائی از فراوری و سرمایه گذاری کشور که در شرکت هیربد واقع در شهرک صنعتی مامونیه شهرستان زرندیه با حضور معاون وزیر صنایع و بعضی مقامات کشوری و استانی برگزار گردید، پرداخت و اظهار کرد: سیاست قوه قضائیه این است که هیچ واحد فراوریی نباید تعطیل گردد و هیچ کارگری نباید بیکار گردد.

وی اضافه کرد: اولویت در اداره یک بنگاه فراوریی و مجموعه صنعتی، اشتغال نیروی کار بکار گرفته شده است و این مهم به عنوان سیاست اصلی دستگاه قضائی در دستور کار واقع شده است.

معاون دادستان کل کشور به عضویت دستگاه قضائی در کارگروه های رونق فراوری اشاره نمود و اضافه کرد: مسائل مختلفی در بنگاه های فراوریی سراسر کشور وجود دارد و بعضی از این واحدها یا در آستانه تعطیلی هستند یا مسائلی پیش رو دارند که زمینه ساز تعطیلی آنها خواهد شد که در این شرایط دستگاه قضائی برای جلوگیری از تعطیلی این واحدها به موضوع ورود نموده و مسائل را آنالیز و تصمیمات لازم را اتخاذ می نماید.

وی اضافه کرد: بعضی از مسائل فراوری منجر به تعدیل نیرو، کاهش ظرفیت فراوری و نهایتا منجر به بروز چالش های کارگری و تعطیلی کارخانجات می گردد در صورتیکه با بازدید میدانی و کار عملیاتی می توان مسائل را برطرف کرد.

عمرانی، حل مسائل و موانع پیش روی شرکت هیربد را منجر به فعالیت سه شیفته این واحد فراوریی و بازگشت نیروی کار تعدیل شده به چرخه فراوری دانست و اضافه کرد: قوه قضائیه بر حمایت از فراوری مصمم است و باید با همه توان از ظرفیت های فراوری استفاده کرد و همه مراجع ذیربط در این رابطه باید به میدان بیایند. اعتقاد و ایمان کافی و انگیزه بالا توام با کوشش همه جانبه موجب تحقق رونق فراوری خواهد شد و باور قلبی داریم که برای رونق فراوری هیچ بن بستی وجود ندارد.

وی با تاکید بر استفاده از داشته ها و ظرفیت های درونی کشور اضافه کرد: همه باید با بهره گیری از اختیارات و توان موجود به مقابله با جنگ مالی بپردازیم و تهدیدهای دشمن را به فرصت تبدیل نموده و از استعدادهای بالقوه کشور بهره برداری کنیم.

معاون دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه ایران یک درصد جمعیت دنیا را داراست، گفت: هفت درصد منابع دنیا در ایران واقع شده است و باید امکان استفاده از این منابع را با بکارگیری نیروی جوان فراهم کرد.

به گزارش وبلاگ فرافایلی، دبیر ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری کشور نیز گفت: در اجرای مصوبات ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری به منظور پیشگیری از بروز اختلال در روند فراوری و اشتغال واحدهای فراوریی کشور و پیرو تاکیدات رهبرمعظم انقلاب و دولت، نخستین جلسه کمیته حمایت قضائی فراوری و سرمایه گذاری کشور به ریاست معاون دادستان کل کشور در شرکت هیربد زرندیه تشکیل شد.

میثم زالی اضافه کرد: هدف از تشکیل جلسه اجرای مصوبات ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری بود که با اجرای مصوبات، میزان اشتغال این واحد فراوریی به 1200 نفر افزایش خواهد یافت.

وی بیان نمود: هیچ کارمند بانک یا ممیز مالیاتی و هیچ کارمندی در دستگاه های اجرایی نباید اختلالی در روند فراوری و اشتعال واحدهای فراوریی در سراسر کشور ایجاد کند.

زالی با تاکید بر ضرورت تحقق رونق فراوری در کشور بیان نمود: با عزم دستگاه قضائی زمینه اجرای مصوبات ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری فراهم خواهد شد و امیدواریم شاهد رونق فراوری واقعی در کشور با وجود اعمال تحریم های ناجوانمردانه باشیم و در انتها سال کارنامه درخشانی در راستای رونق فراوری محقق گردد.

به گزارش وبلاگ فرافایلی، محمدتقی آبایی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در حاشیه این جلسه گفت: در این جلسه بر برطرف موانع فراوری و حمایت از اشتغال و کارگران تاکید و مصوب شد که کلیه مصوبات این کمیته حتمی و لازم الاجراست.

وی اضافه کرد: مقرر شد کلیه بانک های عامل موظف هستند محل اجرای طرح را به عنوان وثیقه در نظر بگیرند تا املاک ملکی کمتر در حوزه فراوری به وثیقه گرفته گردد و همکاری بیشتری در حوزه فراوری بانک ها با کارخانجات فراوریی بعمل آید، همچنین بر ارزیابی مجدد وثایق شرکت هیربد زرندیه توسط بانک های دی و رفاه کارگران تاکید شد.

آبایی در ادامه گفت: با وجود مسائلی که ناشی از سوء مدیریت در گذشته بوده و گریبانگیر بعضی از واحدهای فراوریی و صنعتی استان شده، شرایط فراوریی و مالی استان مطلوب است.

وی اضافه کرد: در نیمه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل تعداد واحدهایی که دارای حقوق معوق هستند به 40 واحد رسیده است در حالیکه در سال گذشته این رقم 59 واحد بوده است.

وی به نرخ بیکاری استان مرکزی براساس اعلام مرکز آمار ایران اشاره نمود و گفت: آخرین نرخ بیکاری استان مرکزی در سالجاری 8.3 درصد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 8.8 درصد بوده است حدود نیم درصد کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مسائل فراوری با پشت میزنشینی رفع نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل فراوری با پشت میزنشینی رفع نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید