بازسازی آثار تاریخی زنجان نیازمند اعتبارات بیشتر است

به گزارش وبلاگ فرافایلی، میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر گشته، بازسازی آثار تاریخی زنجان نیازمند اعتبارات بیشتر است.

بازسازی آثار تاریخی زنجان نیازمند اعتبارات بیشتر است

نوزدهمین جلسه مشترک کارگروه های نظارت و مصالح و تجهیزات صنعت ساخت شورای فنی در سال 1401 با چهار دستور جلسه اطلاع رسانی و پیگیری مصوبات جلسات قبل، ارائه گزارش عملکرد عمرانی 1400 و 1401، ارائه گزارش اقدامات و پیگیری های صورت گرفته ابلاغی سالهای گدشته، ارائه گزارش از برنامه جامع نحوه تعمیر و نگهداری از بناها و ابنیه تاریخی و ثبتی در سالن جلسات ساختمان دارایی با حضور رئیس گروه نظارت معاون میراث فرهنگی، رئیس و کارشناسان دفتر فنی، و سایر دستگاه های اداری و اجرایی برگزار گردید.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان زنجان در این جلسه گفت: دو هزار اثر و محوطه تاریخی در زنجان شناسایی شده که 914 اثر در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده که اعتبارات تخصیص یافته برای این حجم از آثار تاریخی بسیار محدود است و در امر بازسازی این آثار ما را دچار مشکل می نماید.

او گفت: کمبود اعتبارات و تعدد آثار و ابنیه موجب شده که عملیات بازسازی آثار بسیار طولانی گردد و گاهی پرونده بعضی از این آثار تا چندین سال باز بماند.

صفوی با بیان اینکه اگر اعتبارات برای بازسازی آثار تاریخی شهرستان جذب گردد، اندازه جذب جهانگرد افزایش می یابد، جذب صد درصدی خواهیم داشت و به پویایی، اشتغال و اقتصاد یاری ارزنده ای می نماید، ادامه داد: منابع درآمدی اصلی بسیاری از منطقه ها و کشور ها صنعت جهانگردی است و استان زنجان نیز این قابلیت را دارد و این امر با احیا و بازسازی آثار و بنا های تاریخی امکان پذیر خواهد بود.

بعلاوه محسن حسینی صبائی بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، انجمن های صنفی و مشاوران تأکید کرد و اضافه کرد: بهره گیری از ظرفیت مشاوران در اجرای کمی و کیفی پروژه ها تاثیرگذار است.

رئیس گروه نظارت فنی سازمان مدیریت زنجان با اشاره به اجرای پروژه ها با استفاده از تکنولوژی های روز و مواد و مصالح نو گفت: باید در تمام اماکن تاریخی از طرح، مصالح، شیوه ها و مصالح سنتی استفاده کرد.

منبع: همگردی

به "بازسازی آثار تاریخی زنجان نیازمند اعتبارات بیشتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی آثار تاریخی زنجان نیازمند اعتبارات بیشتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید