نماینده مجلس: تابستان حتماً قطعی چند ساعته برق داریم

به گزارش وبلاگ فرافایلی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی می کنم تابستان سال جاری حتما قطعی برق خواهیم داشت چرا که با گرمی هوا، مصرف برق بخصوص در منطقه ها جنوبی کشور بالا می رود.

نماینده مجلس: تابستان حتماً قطعی چند ساعته برق داریم

فریدون عباسی در گفت وگو با عصر ایران با بیان این مطلب اضافه نمود: وزارت نیرو کوشش هایی نموده است که نیروگاه های بخش خصوصی را به کاربگیرد که البته کافی نیست و حتما مردم باید یاری نمایند که مصرف را کاهش دهند.

وی تاکید نمود: مردم باید کولرهای قدیمی را عوض نمایند. چندسال است ما این مسئله را بیان می کنیم ولی اقدامی صورت نمی گیرد. بانک ها بایدیاری نمایند که تامین اقتصادی گردد و بخش خصوصی تشویق گردد که سرمایه بیاورد و کولرهای کم مصرف فراوری گردد. کولرهای پنجره ای چه در ادرات و چه در منازل باید جمع گردد. این اقدام می تواند یاری نمایند که ما مصرف برق را بهینه کنیم .

وی تاکید نمود: ما ناگزیر هستیم که مازوت بسوزانیم. عاقلانه و منطقی نیست گازوئیل 60سنتی بخریم بدهیم نیروگاه ها سوزانده گردد بعد قیمت برقی که می خواهیم فراوری کنیم حدود یک سنت باشد. این قابل قبول نیست. شاید روی بحث آلودگی زیست محیطی سوزاندن مازوت تبلیغ گردد، ولی ما چاره ای جز سوزاندن مازوت نداریم .

وی در خصوص بحث گوگرد زدایی از مازوت گفت: پروژه گوگرد زدایی از مازوت آغاز شده است ما هم در مجلس یاری کردیم که بخش خصوصی این کار را انجام دهد. بخش خصوصی باید فاز پایلوت را کنار بگذارد و به سمت ایجاد کارخانه نیمه صنعتی برود. اگر آن جواب بدهد وزارت نفت هم با توجه به صحبتی که شده است در تامین خوراک اینگونه تصفیه خانه ها تعللی نخواهد و هر میزان باشد تامین می گردد.

وی ادامه داد: در بحث فیلتر گذاشتن برای نیروگاه ها هم باید فکری اساسی کرد و البته آنجایی که جواب نمی دهد نباید فیلتر گذاشت ولی این نباید فراموش گردد، چرا که کار توامان وزارت نفت و نیرو است که باید فشار بیاریم حتما انجام گردد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه حتما سال جاری قطعی برق خواهیم داشت، گفت: قطعی برق بر فراوری اثر می گذارد و باعث ایجاد خسارت به لوازم خانگی مردم می گردد. وقتی قطعی برق چندبار پشت سرهم باشد و اعلام نگردد که مردم دستگاهایشان را از برق بکشند وسایلشان دچار مشکل می گردد.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته و با قطعی برق بخش هایی مثل فولاد و سیمان خسارت زیادی دیدند. قطعا قطعی های سال جاری هم به این بخش های صنعت خسارت می زند. در بعضی از شهرها سال جاری خاموشی چند ساعته در طول روز خواهیم داشت ولی این موضوع برای جنوب کشور اجرایی نمی گردد چراکه شدت و درجه گرما در این جنوب بسیار زیاد است و باید حال مردم رعایت گردد.

منبع: فرارو

به "نماینده مجلس: تابستان حتماً قطعی چند ساعته برق داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده مجلس: تابستان حتماً قطعی چند ساعته برق داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید