قم با کسری بودجه 25 درصدی روبرو است

به گزارش وبلاگ فرافایلی، سید حسن رضوی غروب سه شنبه در جلسه شورای اداری استان قم که با حضور معاون اول رئیس جمهور در تالار مرکزی شهر قم برگزار گشت، طی سخنانی با اشاره به شاخص های استان قم گفت: قم از نظر وسعت در رتبه 31 و از نظر جمعیت رتبه 22 در کشور را دارد و از نظر تراکم شهری، قم رتبه اول را دارد که 96 درصد جمعیت استان در شهر قم متمرکز شده است.

قم با کسری بودجه 25 درصدی روبرو است

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

وی با بیان اینکه بخش خدمات بیشترین ارزش اضافه نموده را برای استان به همراه دارد، اضافه کرد: 56 درصد از محل ارزش اضافه نموده استان مربوط به بخش خدمات، 40 درصد مربوط به بخش صنعت و مابقی در زمینه کشاورزی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم با بیان اینکه 70 میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای داریم، گفت: در سه سال اخیر به دلیل مسائل اقتصادی حالت انقباضی داشته ایم و در دو سال اخیر نیز با کسری بوجه 25 درصدی روبرو بودیم.

شرایط قابل قبولی در زمینه آب شرب داریم

وی با بیان اینکه مشکل تأمین آب شرب از مسائل اصلی استان به شمار می رفت، اضافه کرد: امروز شرایط قابل قبولی در زمینه آب شرب داریم، هر چند که در بخش کشاورزی با مشکل تأمین آب روبرو هستیم.

رضوی با بیان اینکه صنایع آلاینده سایر استان ها موجب بروز بعضی از مسائل زیستی در قم شده است، اضافه کرد: امروز قم کانون ریزگردهای مرکز کشور است که این موضوع باید مورد توجه جدی باشد چرا که 30 درصد از جمعیت ایران در مرکز کشور حضور دارند و خطر آنان را تهدید می نماید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم با بیان اینکه قم به دلیل تک شهرستان بودن با محدودیت های بسیاری روبرو است، اضافه کرد: از سال 75 تا کنون درخواست هایی برای تغییر جغرافیای استان داشته ایم که بی تأثیر بوده است.

رضوی اضافه کرد: قم در راستای اجرای برنامه ششم توسعه در بخش های گردشگری، IT، فرهنگی و صنایع کوچک ظرفیت های خوبی دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "قم با کسری بودجه 25 درصدی روبرو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قم با کسری بودجه 25 درصدی روبرو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید