ببینید ، شرح شهردار تهران درباره ترافیک امروز تهران ، زاکانی: بارندگی ما را غافلگیر نکرد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، شهردار تهران با پرداختن به شرایط معابر شهر در بارندگی امروز گفت: در رابطه با ترافیک تهران غافلگیر نشدیم. این غافلگیری ما نیست بلکه ظرفیت و اقتضاهایی است که در شهر وجود دارد و ریشه در گذشته دارد.

ببینید ، شرح شهردار تهران درباره ترافیک امروز تهران ، زاکانی: بارندگی ما را غافلگیر نکرد

به گزارش وبلاگ فرافایلی، علیرضا زاکانی در حاشیه آیین افتتاح 8 پروژه شهری و رونمایی از سامانه من شهردارم در جمع وبلاگ فرافایلی گفت: کارخانه سیمان ری، نخستین کارخانه سیمان ایران، در دی ماه 1312 افتتاح شد و تا سال 1360 طی چهار مرحله مختلف توسعه یافت و مقدار فراوری آن تا سقف 600 تن در روز رسید که تا اواخر سال 1362 فعال بود تا اینکه در اسفند ماه سال 1362 در پی توسعه شهر تهران و بعلاوه قدیمی شدن شیوه فراوری و از رده خارج شدن دستگاه ها همراه با انتشار آلودگی، فراوری واحدهای کارخانه متوقف و در نهایت در سال 1363 این مجموعه رسما تعطیل شد.

او با تاکید بر اینکه موزه صنعت قابلیت بالایی دارد و همه فضاهای کارخانه به فضاهای خلاق و نوآوری تبدیل می گردد، بیان نمود: ما در منطقه های که ظرفیت بیشتری دارند از ظرفیت های دانشی و نخبگان حمایت می کنیم که فراوریات آنها می تواند در اداره شهر تهران به مدیریت شهری و در مجموع اقتصاد شهری یاری کند.

هزاران طرح کوچک مقیاس برای تهران

زاکانی در ادامه با اشاره به سامانه من شهردارم یادآوری کرد: رویکرد شورای ششم این بود که طرح ها را بر اساس نظر شهروندان جلو ببریم به طوری که هم طرح های کوچک مقیاس داشته باشیم و هم طرح های فرامنطقه ای داشته باشیم.

شهردار تهران تاکید نمود: ما طرح های محلی را فراموش نکرده ایم و هزاران طرح محلی که رضایت شهروندان را همراه دارد در برنامه داریم.

علیرضا زاکانی در ادامه گفت: 2هزار طرح شناسایی شده که به اطلاع مردم می رسد تا مردم اولویت ها را معین نمایند. اینکه مردم کدام طرح را در اولویت قرار دهند به مدت 10 روز نظرسنجی می گردد.

او درباره پروژه های عمرانی که امروز در منطقه ها به بهره برداری رسید، اضافه کرد: در منطقه 5 علاوه بر مخازن آب که امکانی ایجاد می کرد در دوران کم آبی بتوانند آب را ذخیره نمایند، توسعه محلی در حوزه معابر هم داریم و در منطقه 10 نیز پروژه مربوط به مخزن آب بود. در منطقه 19 بیشتر کار معطوف به معابر بود. در منطقه 20 نیز 2 طرح افتتاح شد که یکی از آنها موزه سیمان بود.

شهردار تهران در شرح بیشتر بیان نمود: یک بخشی از مجموعه سیمان ری موزه است که مردم بتوانتد با این مجموعه آشنا شوند و ارتباط بیشتری پیدا نمایند و بخش دوم محل استقرار کارخانه نوآوری و شرکت های دانش بنیان است که فعال می شوند و حاصل کارشان این است که بتوانیم در جهت اداره شهر استفاده کنیم.

فعالیت 10 هزار نیروی شهرداری در بارندگی ها

او با اشاره به ترافیک تهران همزمان با شروع بارش باران و برف توضیح داد: در رابطه با ترافیک تهران غافلگیر نشدیم. این غافلگیری ما نیست بلکه ظرفیت و اقتضاهایی است که در شهر وجود دارد که با یک بارش گره های ترافیکی ایجاد می گردد.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه در بعضی از شب هایی که بارندگی سنگین و زیادی در شهر تهران وجود دارد، 10 هزار نفر در خیابان ها کار می نمایند، گفت: برای اینکه آبگرفتگی در سطح شهر نداشته باشیم نیروهای خدماتی در حال فعالیت هستند.

زاکانی با بیان اینکه بارش باران و ایجاد ترافیک غافلگیری نیست، اضافه کرد: تا زمانی که 66 درصد حمل و نقل با ماشین شخصی صورت گیرد و تنها 34 درصد ترددها در شهر با حمل و نقل عمومی باشد ترافیک وجود دارد و تا زمانی که این آمار برنگردد ترافیک باقی می ماند.

شهردار تهران با بیان اینکه ما میراث دار یک مجموعه قدیمی هستیم، اظهار کرد: مثلا در حوزه اتوبوسرانی 175 اتوبوس وارد ناوگان شده اند یا 98 درصد ناوگان ون سن بالای 15 سال دارند.

شهردار تهران بیان نمود: ما 630 دستگاه ون را خریداری کردیم و اکنون در مسیر شماره گذاری و واگذاری است در طول این مدت تمام تلاشمان این بوده نگذاریم شهر به مشکل بربخورد تا زمانی که مشکل حمل و نقل عمومی را حل نکنیم این موارد اتفاق می افتد. بایاری خدا دست به دست هم می دهیم تا مشکل تهران حل گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "ببینید ، شرح شهردار تهران درباره ترافیک امروز تهران ، زاکانی: بارندگی ما را غافلگیر نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، شرح شهردار تهران درباره ترافیک امروز تهران ، زاکانی: بارندگی ما را غافلگیر نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید