قرعه کشی خودروها واقعی است؟

به گزارش وبلاگ فرافایلی، طرح های فروش محصولات خودروسازان به صورت هفتگی برگزار می شوند. متقاضیان با ثبت نام در این طرح ها می توانند در قرعه کشی محصولات خودروسازان شرکت نمایند.

قرعه کشی خودروها واقعی است؟

البته چندی پیش، وزیر صمت خاطرنشان کرد: همه خودروسازها از 18 اردیبهشت هرگونه عرضه خودرو را صرفا به وسیله سامانه متمرکز قرعه کشی انجام دهند تا ضمن ایجاد شفافیت، امکان عرضه عادلانه تر برای همه خودروهای فراوریی فراهم گردد. به همین دلیل نیز طرح های فروش خودروسازان به صورت موقت حذف شد.

اما بعضی از افراد ادعا می نمایند که قرعه کشی در کار نیست و تقلب صورت می گیرد. افراد می توانند با پرداخت مبلغی به یک رابط بدون قرعه کشی خودرو را از خودروسازانی مانند ایران خودرو و سایپا خریداری نمایند.

ماجرا چیست؟

مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو در مصاحبه با وبلاگ فرافایلی گفت: به علت عدم سیاستگذاری درست و ناکارآمدی در سیاست گذاری، خودرو تبدیل به یک کالای سرمایه ای شد. قرعه کشی نیز سبب شد که صنعت خودرو به یک صنعت شانسی تبدیل گردد.

او اضافه نمود: هدف قرعه کشی یکسان کردن شانس مصرف نماینده واقعی برای خرید خودرو بود. اما طبق بعضی از آمارها حدود 70 درصد از افرادی که در این قرعه کشی ها برنده می شوند، خودرو را برای انگیزه دلالی خریداری می نمایند. این نشان دهنده عدم موفقیت طراحان سامانه قرعه کشی در شفافیت و کاهش دلالی در بازار است. اتفاقاتی مثل پرداخت پول به یک رابط و خرید خودرو نیز در کشور شنیده می گردد.

نظر مردم چیست؟

در ادامه نظر بعضی از مخاطبان تجارت نیوز را می خوانیم.

بعضی از مخاطبان معتقدند قرعه کشی در کار نیست و خودروسازان را مقصر می دانند:

منم همش روثبت نام کردم ولی دریغ ازیک باربرنده شدن منی که این همه شانسم خوبه اینا دروغه ….الکی سرمونا گرم کردن.

سلام بله همش پارتی بازیه

و چند تا از اقوام ما با 20 ملیون یا 30 ملیون رشوه دادن صاحب ماشین شدن و همش با پارتی بازی ودلال بازی هست وقرعه کشی اصلی نمیشه.

من فرزند دومم 4 دی ماه ب جهان اومده کو پس اجرای عدالت بین مادران نه خودم ماشین دارم نه همسرم همش دروغه طرح مادرانی وجود نداره برای خودشون میبرن ماشین رو.

سلام خدا می دونه 34 بار شرکت کردم برنده نشدم. خودرو هم نداریم. باید قرعه کشی برداشته بشه و به کسانی که خودرو ندارند از سایت یارانه تحقیق نمایند که حق به حق دار برسه و نیازمند واقعی شناسایی بشه.

اگر واقعا هدف این باشه که خودرو به دست نیازمند واقعی برسه دیگه طرح مادران دارای 2فرزند به بالا معنا ندارد که اینطوری یه تعداد مادر دلال در بازار درست نمایند و به عده هم به فکر فراوری مثل باشند. در آنالیز واقعی خانواده ای که خودرو نداره در اولویت بالاست. بعد اون افرادی که بالای 10سال خودرو خرید نکردند. پیشنهاد میشه با طرح آزادسازی بنزین، خیلی از نیازمندیهای واقعی معین میشه ضمن اینکه قیمت بازار بشدت پایین میاد. اینطوری بسیاری از خانواده ها با مدیریت یک خودرو سعی مینمایند درترددها ازش استفاده نمایند.

البته بعضی نیز قرعه کشی را واقعی و برد در آن را شانسی می دانند:

چون تعداد افراد ثبت نامی و متقاضی زیاد است ولی تعداد خودروهای قابل عرضه خیلی کمتر است. در نتیجه شانس برنده شدن، خیلی کم میشه.

من خودم تو قانون جوانی جمعیت شرکت کردم برای اولین بار برنده شدم جزو مردم عادی هستم وهیچ پارتی ندارم.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو وبلاگ فرافایلی بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "قرعه کشی خودروها واقعی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرعه کشی خودروها واقعی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید