دلالی و بازار سیاه در بلیت فروشی از بین می رود، ورودی های جداگانه برای بانوان در نظر گرفتیم

به گزارش وبلاگ فرافایلی، مدیر پروژه های گیت های بلیت فروشی گفت: با بلیت فروشی الکترونیکی حواشی به وجود آمده و دلالی از بین می رود.

دلالی و بازار سیاه در بلیت فروشی از بین می رود، ورودی های جداگانه برای بانوان در نظر گرفتیم

به گزارش ، علی اصغر انتظارخیر، مدیر پروژه گیت های الکترونیکی ورزشگاه های کشور در نشست خبری اظهار کرد: همان طور که همه می دانید، این موضوع بلیت فروشی الکترونیکی چند سالی است که مجموعه های مدیریتی را درگیر نموده بود و از سال گذشته این ایده تبدیل به عمل شد. نزدیک به دو سال پیش این پروژه به طور جدی استارتش زده شد و ساماندهی فوتبال از نظر بلیت فروشی و تماشاگر در شورای تأمین مطرح شد. در این موضوع فیفا و AFC هم دخیل بودند و از طرف ای اف سی هم یکسری الزامات مطرح شد و تاج در جلسات اعلام نمود که گیت های الکترونیکی، شماره گذاری صندلی ها و بلیت فروشی از مهمترین موضوعاتی هستند که ورزشگاه ها ملزم رعایت این مسائل هستند.

سامانه بلیت فروشی الکترونیکی برای کل کشور طراحی شده است

مدیر پروژه گیت های الکترونیکی ورزشگاه های کشور درباره نحوه خرید بلیت و اینکه سایت ها مسئله ای نداشته باشند، گفت: طبق مصوبه شورای امنیت کشور این سامانه برای کل کشور طراحی شده است و می توانید از تهران بلیت مسابقه شهر دیگر را خریداری کنید. سامانه ما یک سامانه کشوری دیده شده است و سرور ها یک جا متمرکز نیست و پهنای باند وسیع و امنیت سرور ها را ایجاد کردیم و خیلی از مسائل گذشته را از بین بردیم. همچنین استعلام کد ملی جزو اولویت های این سامانه است و مسئولان ثبت احوال همکاری لازم را داشتند و خرید بلیت به وسیله سامانه و کدملی امکان پذیر است. حواشی به وجود آمده و دلالی از بین می رود.

عصر جدید برای آماتور ها کلید خورد/ آغاز ماراتن فوتبالی برای کسب جواز حرفه ای

ورزشگاه آزادی پیشرو سامانه بلیت فروشی الکترونیکی است

او ادامه داد: طرح بلیت فروشی الکترونیکی به 2 قسمت تقسیم شد که یک بحث نرم افزاری و دیگری سخت افزاری است. در بحث نرم افزاری سامانه ای به صورت کدملی طراحی شده است و تماشاگر وارد ورزشگاه می شود و به وسیله کد ملی بلیت را تهیه و صندلی خود را انتخاب می نماید. بحث سخت افزاری شامل گیت های مکانیزه هستند که برای کنترل ورود تماشاگران به مجموعه ورزشگاه طراحی شدند و در این سامانه تماشاگر می تواند صندلی و صندلی خود را تعیین کند. ورزشگاه آزادی پیشرو این طرح است و زحمات زیادی را وزارت ارتباطات، ثبت احوال کشور، مدیریت مجموعه ورزشگاه آزادی، سازمان لیگ کشیدند و کار گروهی و تیمی انجام شد و سایر ارگان های امنیتی همه تجربیات خود را مطرح کردند و ماحصل آن گیت های آماده شده برای بازی های لیگ برتر است.

او بیان نمود کرد: از این به بعد یک ساعت مانده به بازی به طور مثال می دانیم برای بازی استقلال و سپاهان چه تعداد بلیت فروش رفته است و معضلات مدیریتی و برنامه ریزی را رفع می نماید و مسائل پشت در ماندن را نخواهیم داشت. بر همین اساس می توانیم برنامه ریزی خوبی داشته باشیم.

او درباره اینکه آموزش های لازم به افراد داده می شود، گفت: به یکسری نیرو نیز آموزش داده شده است و امروز در جلسه ای با داور زنی معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش و جوانان قرار شد تیم ها هم تعدادی از افراد را آموزش دهند تا بتوانند در روز بازی در زون هایی که تعریف شده است، بنشینند. آن ها می توانند به تماشاگران یاری نمایند تا صندلی خود را پیدا نمایند.

انتظارخیر درباره مسائل پارک خودرو برای تماشاگران گفت: بحث پیش فروش بلیت به سیاست باشگاه ها برمی شود و حتی می توانند این کار را انجام بدهند. براین اساس باشگاه می تواند متوجه شود چه تعداد طرفدار می آید. بر همین اساس می توانیم برنامه ریزی کنیم. ما در گذشته نمی دانستیم چه تعداد تماشاگر برای بازی ها داریم و آمار و ارقام درستی نداشتیم و پایگاه اطلاعاتی درست می شود و میانگین تماشاگران تعیین می شود.

پول بلیت ها به حساب باشگاه ها واریز می شود

او درباره بلیت فروشی کاغذی و اینکه درآمد ها به چه صورت توزیع می شود، توضیح داد: مسئولان فولاد خوزستان هم اینجا بودند. باشگاه های ذوب آهن، پارس جنوبی و شاهین بوشهر هم برای این موضوع اعلام آمادگی کردند. زمانی که بلیت خریداری می شود، آنلاین پول به حساب باشگاه و ذینفع ها واریز می شود، یعنی پول به حساب هیچ شرکتی و شخصی نمی رود، چون بلیت آنلاین فروخته می شود. ما به لحظه می دانیم چه تعداد بلیت فروش رفته است. به طور مثال می دانیم از 10 هزار تماشاگری که بلیت خریدند چه تعداد وارد ورزشگاه شده اند، بنابراین شائبه وجود نخواهد داشت چه تعداد در ورزشگاه هستند و دو نفر نمی توانند یک بلیت بخرند.

مدیر پروژه گیت های الکترونیک ورزشگاه های کشور ادامه داد: از طرفی سامانه بلیت فروشی به صورت سینک وصل به گیت هاست. در واقع دیگر شائبه ای برای تعداد تماشاگران وجود ندارد. هویت تماشاگران تعیین خواهد بود و قابلیت ردیابی هم دارد.

بحث دلالی در طرح ساماندهی بلیت فروشی جمع شد

او درباره احتمال به وجود آمدن بازارسیاه گفت: دیگر بلیت کاغذی معنا ندارد. زمانی که بلیت از سایت خریده می شود، صندلی هر تماشاگر تعیین است. حتی نمی توان فرد دیگری را به جای خود به ورزشگاه فرستاد، چون اگر جرمی صورت بگیرد، به پای فرد اصلی نوشته می شود. یک نفر به من گفت که کاسبی اش به هم می ریزد که گفتم کار درست را ما انجام می دهیم. در واقع بحث دلالی هم در سامانه جدید جمع می شود.

انتظارخیر درباره بلیت ویژه میهمانان و همچنین شرایط طبقه دوم ورزشگاه آزادی هم گفت: برای بحث عوامل اجرایی و وبلاگ فرافایلی گیت ویژه در نظر گرفته شده است. همه این افراد احراز هویت شده و وارد می شوند. درباره میهمانان ویژه هم یک فرآیند را تعریف نموده ایم. در این بین حق انتخاب با باشگاه هاست. برای این موضوع راهکاری در نظر گرفته شده است و در آن، در نظر گرفته شده که آن فرد میهمان باید در سایت ثبت کند و با کارت ویژه وارد شود. در واقع هر فرد میهمان باید احراز هویت شده و وارد شود. درباره طبقه دوم ورزشگاه آزادی هم باید بگویم که این جزو اولویت های دوم مجموعه است. گیت ها در حال نصب است و به احتمال زیاد تا دو هفته دیگر به مرحله نهایی می رسد.

او درباره اجرایی شدن بلیت فروشی الکترونیکی گفت: در وزارت ورزش و باشگاه ها باید توافق شود تا ما هم آن را عملیاتی کنیم. به تناسب هر باشگاه یک ادمین معرفی می شود و آن فرد همه چیز را در اختیار می گیرد.

او در پاسخ به این سؤال که شرایط ورود بانوان فراهم شده است یا نه و اینکه گیت های مخصوص برای این قشر نصب شده است؟، گفت: به جز ورزشگاه آزادی بقیه مجموعه ها با سرعت و قدرت کار می نمایند که می توانم به ورزشگاه فولاد آره نا و فولادشهر اشاره کنم. بوشهری ها و مازندرانی ها به شدت به دنبال نصب گیت ها هستند. البته در ورزشگاه آزادی هم کار در حال اجرا است، اما همه به این سمت در حال حرکت هستند. در آزادی کار های کارشناسی برای ورود بانوان در حال اجرا است. دربازی با تیم فوتبال کاشیما در لیگ قهرمانان آسیا این کار اجرا شده است و ورودی های جداگانه برای بانوان در نظر گرفتیم و این مستلزم سیاست کلان کشور است که تصمیم دارند بانوان را به ورزشگاه ها راه بدهند یا نه و از حوزه ه اختیارات ما خارج است، اما این آمادگی وجود دارد.

محمودزاده: بلیت فروشی الکترونیکی مخصوص رقابت های لیگ برتر است/ بعضی ورزشگاه های لیگ یک امکانات ابتدایی را هم ندارند

انتظارخیر درباره اینکه گیت های بلیت فروشی سرعت را می گیرد، گفت: نه سرعت را نمی گیرد و 10 سال دیگر فرهنگ بلیت فروشی الکترونیکی جا می افتد و همه خواهان نصب گیت های جدید می شوند.

او درباره نحوه استفاده از گیت ها بیان نمود: تماشاگران بلیت را به وسیله سامانه خریداری می نمایند و زیر لیدر کارت خود را می گیرند و 90 درجه می چرخد و گیت باز می شود. به طور معمول چند ثانیه ای را در نظر گرفتیم و اگر تماشاگر تعلل کند در نهایت نمی تواند از گیت عبور کند. راهبر هم گذاشتیم که تماشاگران را برای ورود از گیت ها هدایت کند.

انتظارخیر توضیح داد: طراحی سامانه و نرم افزار روی یک دیتا سنتر برای کل کشور خواهد بود و از همان جا همه گیت ها مدیریت می شود و همه ارتباطات ما به صورت فیبر است و سعی کردیم از شبکه دولتی استفاده کنیم و از همه ورزشگاه ها درخواست کردم که از ارتباطات رادیویی استفاده ننمایند و بعد سرور ها در کل کشور متمرکز است و ما سعی کردیم مدیریت کنیم. بحث امنیت شبکه ها مطرح است و امنیت نسبی است و پنتاگون هم با آن عظمت هک می شود و نمی شود سرمایه گذاری زیادی در این زمینه کرد و با یاری مجموعه زیر ساخت، وزارت ارتباطات و مجموعه ماهر اتفاق خاصی در زمینه امنیت شبکه به وجود نمی آید. ما از شبکه ملی ارتباطات استفاده می کنیم تا حداقل آسیب ها داشته باشیم و بحث ترافیک نخواهیم داشت.

مدیر پروژه گیت های الکترونیک گفت: ورود تماشاگران به وسیله گیت ها خواهد بود و خروج آن ها به وسیله درب های بزرگ است. گیت ها باز است و تماشاگران در نیمه دوم بازی ها هم می توانند وارد ورزشگاه شوند. در هر ورودی 2 دوربین داریم که این طرح دارد آنالیز می شود و قرار است دوربین های چهره زن هم اضافه شود و موارد امنیتی رعایت می شود. در حال حاضر یک دوربین چهره زن در ورزشگاه هست که به مرور چند دوربین اضافه می شود.

او بیان نمود: در سامانه، بحث فروش بلیت برای بانوان هم مدیریت می شود. به طور مثال یک زون را برای بانوان اختصاص می دهیم و با کد ملی بانوان می توانید بلیت بخرید، اما با کدملی آقایان نمی توانید این کار را کنید. برای هر زون 2 نفر راهبر حاضر می شوند تا تماشاگران را هدایت نمایند. تماشاگران می توانند بلیت بازی ها را خریداری نمایند و صندلی ها را نمی توانند پیش خرید نمایند. باشگاه ها قرار است نفرات آموزش دیده را برای هدایت تماشاگران در ورزشگاه ها قرار بدهند. شماره گذاری طبقه دوم به تازگی آغاز شده است و تا 10، 15 روز دیگر آماده می شود و به بازی اول لیگ برتر نمی رسد. علاوه بر این بحث نصب گیت برای طبقه دوم ورزشگاه آزادی هم مطرح شده است که آن نیز 15، 20 روز دیگر آماده می شود و به دربی پایتخت می رسد.

بلیت فروشی کاملا الکترونیکی بازی استقلال - سپیدرود

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "دلالی و بازار سیاه در بلیت فروشی از بین می رود، ورودی های جداگانه برای بانوان در نظر گرفتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلالی و بازار سیاه در بلیت فروشی از بین می رود، ورودی های جداگانه برای بانوان در نظر گرفتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید