از تمامی ابزارها برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران استفاده می کنیم

به گزارش وبلاگ فرافایلی به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، در مصاحبه با برنامه رادیویی باک سیکستون، عنوان داشت که ایالات متحده با استفاده از حق خود در شورای امنیت سازمان ملل مانع به پایان رسیدن تحریم های تسلیحاتی ایران خواهد شد.

از تمامی ابزارها برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران استفاده می کنیم

وی در ادامه به ماجرای خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و عنوان داشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به خوبی متوجه شد که توافق هسته ای با ایران یک فاجعه است و در ماه می سال 2018 کشور را از این توافق خارج کرد. یکی از دلایل چنین مخالفتی این بود که بیشتر محدودیت های اصلی در نظر گرفته شده در این توافق دائمی نبودند و آنها در حال پایان یافتن هستند. نخستین محدودیت از این دست در ماه اکتبر سال جاری فقط چند ماه دیگر به پایان می رسد.

وزیر امور خارجه آمریکا در این مصاحبه عنوان داشت که ایالات متحده از تمامی ابزارهای دیپلماتیکی که در اختیار دارد استفاده می کند تا این اطمینان حاصل شود در ماه اکتبر، چین نتواند تانک هایش را و روسیه نیز تسلیحاتش را به ایران بفروشد.

پمپئو در ادامه مدعی شد: تمامی ممنوعیت ها در خصوص سلاح های متعارف که امروز وجود دارند به پایان خواهند رسید و آنها در ایران، قادر خواهند بود همه سیستم های تسلیحاتی را بخرند. ایالات متحده حق روشنی در شورای امنیت دارد تا این محدودیت ها را نگه دارد و رئیس جمهور ترامپ به روشنی تاکید کرده است که ما می خواهیم مطمئن شویم که ایران به سلاح اتمی دست نخواهد یافت و تا حدی که امکان دارد مانع دسترسی آنها به سیستم های تسلیحاتی خواهیم شد.

به گزارش وبلاگ فرافایلی، با نزدیک شدن به ماه اکتبر و بر اساس مفاد برجام، تحریم تسلیحاتی ایران پایان می یابد؛ این موضوع باعث شده تا آمریکا با استفاده از روش های مختلف در حال فشار آوردن بر متحدان اروپایی خود جهت تمدید این تحریم باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "از تمامی ابزارها برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران استفاده می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تمامی ابزارها برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران استفاده می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید